BENELUX
Re: BENELUX
Een aantal treinen heeft last gehad met het RBC, ook Thalys zou last gehad hebben, bij de meeste was het na een korte reset opgelost maar bij die ene trein kreeg men het blijkbaar niet meer in orde. Dit is de info die ik te pakken kreeg, dus geen officiële info.
Re: BENELUX
Sinds vorige week wordt het RBC zwaarder belast dan ooit tevoren. Hopelijk zijn het geen capaciteitsproblemen van de computer...
Re: BENELUX
Ik las dat dit te maken had met overbelasting van de commerciële GSM-mast langs de E19 die vervolgens interferentie veroorzaakt op de GSM-R en dus het in level 2 rijden. Klopt dit? Lijkt mij in dat geval mank frequentiebeheer!
Re: BENELUX
Er is ook mank frequentiebeheer. De GSM-R frequentieband ligt vlak naast die van de gewone GSM-netten, als je dus met veel vermogen uitzend op zo'n gewone GSM-mast vlak naast een GSM-R mast geeft dat problemen. Infrabel vraagt al jaren aan het BIPT om de vermogens van klassieke GSM-antennes nabij GSM-R masten te beperken, maar BIPT laat maar betijen...
Re: BENELUX
Het werd nochtans altijd zo voorgesteld dat de commerciële GSM geen impact zou kunnen hebben op de GSM-R.
Re: BENELUX
Een paar jaar terug zijn alle NS Traxx locs van nieuwe interferentiefilters voorzien om juist dit probleem te voorkomen. De omliggende frequenties worden op die manier er uit gefilterd.
Hebben de NMBS Traxx locs die modificatie ook gekregen?
Hebben de NMBS Traxx locs die modificatie ook gekregen?
Re: BENELUX
Als iedereen zich aan de vermogensafspraken houdt is dat ook zo.
Het is fysisch onmogelijk om een naastliggende fequentie er volledig uit te filteren als die op een hoger vermogen gebruikt wordt. Het probleem doet zich dus ook voor bij treinen met filter.
Re: BENELUX
Ik ben geen technicus, dus hoe het precies werkt weet ik niet. Feit is dat er voor die tijd regelmatig treinen tot stilstand kwamen vanwege RBC verbindingsverlies, en na de inbouw dat relatief weinig meer is voorgekomen in mijn ervaring.
Dus de filters hebben volgens mij wel degelijk geholpen.
Dus de filters hebben volgens mij wel degelijk geholpen.
Re: BENELUX
De marketing mensen hebben een - naar mijn aanvoelen - redelijke goede campagne opgezet, en de vele (negatieve) berichtgeving hebben geleid tot veel aandacht in de pers (sommigen zeggen dat er geen negatieve reclame bestaat). Een ideaal moment om meer klanten te werven.
Maar ondertussen maakt men er bij de reisinfo en planner op b-europe er een echte soep van.
De reisplanner geeft voor dat WE aan dat mensen met de L naar Essen moeten, daar overstappen op een bus naar Roosendaal, en dan van Roosendaal met een bus naar Breda. Je bent sneller met de fiets ...
Werken zijn nodig, maar moet men die dan persé in één van de drukste WE's per jaar plannen (Koningsdag in NL, verlengd WE van 1 mei in België)?
Er is ook een discrepantie tussen mensen aanzetten min. één week op voorhand hun ticket te kopen, en anderzijds slechts enkele dagen op voorhand gewijzigde dienstregelingen online te zetten.
Maar ondertussen maakt men er bij de reisinfo en planner op b-europe er een echte soep van.
https://www.b-europe.com/NL/Storingen#a_3ca47f04-2f90-42e7-8000-326af4176e86 schreef: Werkzaamheden op 21 en 22 april: IC Nederland beperkt tot Roosendaal.
Maar dat de treinen beperkt worden tot Noorderkempen, en de reizigers van daar de bus op moeten naar Breda wordt niet vermeld.https://www.b-europe.com/NL/Storingen#a_3ca47f04-2f90-42e7-8000-326af4176e86 schreef: Zaterdag 28 en zondag 29 april: IC Nederland rijdt niet via Brussels Airport-Zaventem.
De reisplanner geeft voor dat WE aan dat mensen met de L naar Essen moeten, daar overstappen op een bus naar Roosendaal, en dan van Roosendaal met een bus naar Breda. Je bent sneller met de fiets ...
Werken zijn nodig, maar moet men die dan persé in één van de drukste WE's per jaar plannen (Koningsdag in NL, verlengd WE van 1 mei in België)?
Er is ook een discrepantie tussen mensen aanzetten min. één week op voorhand hun ticket te kopen, en anderzijds slechts enkele dagen op voorhand gewijzigde dienstregelingen online te zetten.
Laatst gewijzigd door rdv op 11 apr 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BENELUX
Zijn het pinksterweekend of het hemelvaartweekend dan beter? Bovendien passen de werken ook in de planning van de onderhoudsploegen, de machines, beschikbaarheid van de aannemer,... je kan dat niet zomaar zetten wanneer het het beste uitkomt voor de reizigers. Werken vallen altijd ongelegen, daar kan je niet onderuit.rdv schreef: ↑11 apr 2018, 11:03 Werken zijn nodig, maar moet men die dan persé in één van de drukste WE's per jaar plannen (Koningsdag in NL, verlengd WE van 1 mei in Roosendaal)?
Er is ook een discrepantie tussen mensen aanzetten min. één week op voorhand hun ticket te kopen, en anderzijds slechts enkele dagen op voorhand gewijzigde dienstregelingen online te zetten.
Maar dat is uiteraard geen enkel excuus om niet correct te communiceren over de werken en de alternatieven.
Re: BENELUX
Dat is het grote punt hier wat mij betreft. Ik volg de werkzaamhedeninfo tussen Nederland en België al zeker 10 jaar en helaas moet ik constateren dat er in de helft van de gevallen iets mis is. Dat loopt uiteen van verkeerde dienstregelingen in de planner (met als variatie treinen opgeheven maar geen vervangende bussen in de planner), geen vermeldingen op de website, werkzaamheden in het ene land niet bekend in het andere en nog wel meer. En iedere keer gaan er dingen mis om een andere reden.
Op 28 april ziet het er momenteel inderdaad niet goed uit. Er rijden geen treinen tussen Essen en Roosendaal en de Benelux stopt niet in Breda (maar wel naar Rotterdam en verder!). In de planner echter zie ik nu alleen maar treinen van Brussel naar Noorderkempen dus er is duidelijk iets misgegaan bij de meest recente update. Ook de bussen Noorderkempen - Breda ontbreken nog.
Misschien komt het vrijdagochtend alsnog goed (wekelijkse update) maar als niemand dat probleem gemerkt heeft, dan kan dat nog langer duren.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Dan is het aan jullie om ETCS over GPRS-R (packet-based) beginnen uit te rollen ipv nu op het voice GSM-R netwerk ook ETCS-communicatie te sturen (circuit-based). In het slechtste geval zou de BNL op Belgisch grondgebied ook kunnen terugvallen naar Level 1, éénmaal de grens over moet men dan wel terug in Level 2 komen (geen fallback op Nederlands deel).Shrek schreef: ↑11 apr 2018, 08:34Er is ook mank frequentiebeheer. De GSM-R frequentieband ligt vlak naast die van de gewone GSM-netten, als je dus met veel vermogen uitzend op zo'n gewone GSM-mast vlak naast een GSM-R mast geeft dat problemen. Infrabel vraagt al jaren aan het BIPT om de vermogens van klassieke GSM-antennes nabij GSM-R masten te beperken, maar BIPT laat maar betijen...
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
iemand een idee?ostbahnhof schreef: ↑09 apr 2018, 19:38 heb gezien dat de benelux in mei de luchthaven tijdens het weekend af en toe links laat liggen. Wordt er gewerkt aan de aansluiting van Lijn25N aan de nieuwe sporen in Mechelen?
Re: BENELUX
Klopt idd. De nieuwe wissels worden gestoken, waardoor de Benelux (ik denk) rechtstreeks naar Bxl rijdt, de 26xx (Antwerpen-Hasselt) via L27 rijdt tussen Mechelen en Vilvoorde, waar die via L26/1, de Y.Keelbeek-Zuid en de L36/1 naar L36 rijdt tot de luchthaven, om daar van kant te keren en zo naar Leuven te rijden.ostbahnhof schreef: ↑12 apr 2018, 06:27iemand een idee?ostbahnhof schreef: ↑09 apr 2018, 19:38 heb gezien dat de benelux in mei de luchthaven tijdens het weekend af en toe links laat liggen. Wordt er gewerkt aan de aansluiting van Lijn25N aan de nieuwe sporen in Mechelen?
Re: BENELUX
Geen extra stop in Vilvoorde met aansluitende pendelbus naar de luchthaven? Lijkt me een kleinigheidje voor reizigers die hun ticket duur betalen...