De M7 zal sowieso naar Luxemburg kunnen en Aken zal er ook wel bijzitten. Dat zijn meerdere naburige netten. Roosendaal lijkt mij bij voorbaat uitgesloten.kika schreef: ↑14 apr 2018, 17:38Dat stond er inderdaad. En in 2013 stond er in de NMBS-communicatie dat het onder 25 en 3kv moest werken. De NMBS stuurt af en toe persberichten de wereld in, maar als er van zo'n technisch detail wordt afgeweken, krijgen enkel de mensen dat te horen die er op de werkvloer mee te maken hebben.
Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De fabrikant zei bij de bestelling iets anders:
https://www.treinreiziger.nl/nieuwe-tre ... aastricht/
Hoe dat probleem met de hoogte wordt opgelost, daar ben ik wel benieuwd naar.
Groetjes,
Rian
De fabrikant kan natuurlijk veel zeggen, maar het is uiteindelijk de combinatie trein-infra die moet werken. En zonder aanpassingen aan de infra zie ik het niet gebeuren met de M7.rvdborgt schreef: ↑14 apr 2018, 18:58De fabrikant zei bij de bestelling iets anders:
Even Zwitserland bellen voor 50m tunnelbovenleidingsprofiel ? Spaart 10-20 cm in hoogte....rvdborgt schreef: ↑14 apr 2018, 18:58 De fabrikant zei bij de bestelling iets anders:
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik zag net een foto van die M7 in Brugge die dichterbij getrokken is.
Volgens mij heeft men die serieus lager gemaakt, ook lijken de vensters onderaan minder hoog.
Volgens mij heeft men die serieus lager gemaakt, ook lijken de vensters onderaan minder hoog.
Maar was de luchtvering actief op het moment dat de foto gemaakt werd? Anders is hij uiteraard lager dan en M6 in dienst.
Aha, naar alle waarschijnlijkheid niet.
Nu heb ik opeens opgevangen dat de M7 toch enkele cm lager zou zijn dan de M6. Dan kan het misschien toch net passen onder de brug in Roosendaal...
Dat zou goed nieuws zijn. Dan wordt het doortrekken van de Charleroi - Essen tot Roosendaal met M7 mogelijk.
Kan dat binnenlands eigenlijk ook een verschil maken? Wat zijn alweer de baanvakken waar M6 niet toegelaten is (vind het niet meteen terug in de Netverklaring?) en zou die iets lagere hoogte daar een verschil in kunnen maken?
Je vindt de lijst met verboden baanvakken terug in de netverklaring, onder D. Boek van de treindienst punt 08: Voertuigen onderworpen aan beperkingen en verbodsbepalingen op de lijnen in dienst.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Veel verschil maakt dat toch niet, alle relevante lijnen zijn inmiddels aangepast voor M6.
Ik denk niet dat je de M7 snel zal nodig hebben richting Spa of Couvin.
-
- Contacteer:
Dus naar Aken zullen ze ook niet kunnen rijden? Want ze zouden toch uitgerust worden voor 15 kV AC?
Naar Aken is er 3kV DC.trainlovertje schreef: ↑18 apr 2018, 12:22Dus naar Aken zullen ze ook niet kunnen rijden? Want ze zouden toch uitgerust worden voor 15 kV AC?
Als die wens er komt zal Infrabel wel snel de bovenleiding aanpassen zodat het wel kan.
Op de FB van "Belgische treinspotters groep" staat een foto van een M7 rijtuig onderweg van Brugge naar Schaarbeek.