werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Freken »

Steve schreef: 01 apr 2018, 10:23 En vandaag opnieuw een onderbreking wegens "personen op de sporen" op dezelfde plaats.
Waarom verbaast mij dat niet langs L28 :roll:, het zou niet de eerste keer zijn dat er een groep zigeuners in de bosjes tussen Brussel-West en Simonis aan de kant van spoor 2 zit. Vorig jaar zaten er zelfs een paar aan het oud station van Laken tussen Brussel-Noord en Bockstael die de politie en Securail maar niet weg kregen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Asterix »

En deze namiddag opnieuw wegens overstekende persoon in Brussel-West. De aanrijding gisteren (zonder dodelijke afloop) was dan weer van iemand die tussen beide sporen lag te slapen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Asterix schreef: 01 apr 2018, 16:29 De aanrijding gisteren (zonder dodelijke afloop) was dan weer van iemand die tussen beide sporen lag te slapen.
Ben je daar zeker van? De aanrijding was rond 8 u, dus op dat moment moeten er al vele treinen gepasseerd zijn, de eerste iets voor 6 al...
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door profke »

Afbeelding De stoeltjes in Lier zijn ook "vergrijst"
Bijlagen
IMG_20180327_164616193.jpg
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door FLV-FGSP »

In Aalter wordt er gesproken over een geluidsmuur rond L50A. De burgemeester wordt als volgt geciteerd in een minder kwaliteitsvolle krant:
"De sporen liggen rond het station van Aalter ook onder het maïsveld en dat is een goede zaak voor het ge­luid."
Allen daarheen voor de foto! :-)

Bedoeld wordt uiteraard 'maaiveld'.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Beesty »

FLV-FGSP schreef: 11 apr 2018, 14:22 In Aalter wordt er gesproken over een geluidsmuur rond L50A. De burgemeester wordt als volgt geciteerd in een minder kwaliteitsvolle krant:
"De sporen liggen rond het station van Aalter ook onder het maïsveld en dat is een goede zaak voor het ge­luid."
Allen daarheen voor de foto! :-)

Bedoeld wordt uiteraard 'maaiveld'.
Sporen onder het maïsveld .. Is dat dan zoiets als het voetbalplein van Brugge onder het aardappelveld? :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

In Nederland spreekt men van ‘onder het maaiveld’ dus waarschijnlijk heeft de journalist het ooit daar met een half oor opgepikt.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door jan_olieslagers »

... of heeft zich laten vangen door de zgn. spellingscontrole (van de dumbphone)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door jan_olieslagers »

jan_olieslagers schreef: 11 apr 2018, 19:01 ... of heeft zich laten vangen door de zgn. spellingscontrole (van de dumbphone)
Enne, het "maaiveld" is een vaste term in het architectenjargon, niet alleen in het Noorden!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bordensteker »

En aan de basis van alles ... moet men niet over de rooilijn komen.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

L59 Zwijndrecht

Bericht door thejay »

Afgelopen weekend zijn de wissels naar de uitwijk/wachtsporen in Zwijndrecht uitgenomen. Eerder was al de bovenleiding verwijderd.

Voordeel: een trage trein zal nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Nadeel: een trage trein kan nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC

Een nieuwe stap in de Infrabel-rationalisatie.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L59 Zwijndrecht

Bericht door Shrek »

thejay schreef: 16 apr 2018, 14:12 Afgelopen weekend zijn de wissels naar de uitwijk/wachtsporen in Zwijndrecht uitgenomen. Eerder was al de bovenleiding verwijderd.

Voordeel: een trage trein zal nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Nadeel: een trage trein kan nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC

Een nieuwe stap in de Infrabel-rationalisatie.
Dat werd bijna uitsluitend gebruikt door goederentreinen. Sinds de indienstname van de Antigoontunnel rijden die daar niet meer, dus worden de uitwijksporen niet meer gebruikt en gaan ze weg.
Vernieuwen zou enkele M€ kosten, die investeert Infrabel liever elders.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: L59 Zwijndrecht

Bericht door Ducktape »

Shrek schreef: 16 apr 2018, 14:27
thejay schreef: 16 apr 2018, 14:12 Afgelopen weekend zijn de wissels naar de uitwijk/wachtsporen in Zwijndrecht uitgenomen. Eerder was al de bovenleiding verwijderd.

Voordeel: een trage trein zal nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Nadeel: een trage trein kan nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC

Een nieuwe stap in de Infrabel-rationalisatie.
Dat werd bijna uitsluitend gebruikt door goederentreinen. Sinds de indienstname van de Antigoontunnel rijden die daar niet meer, dus worden de uitwijksporen niet meer gebruikt en gaan ze weg.
Vernieuwen zou enkele M€ kosten, die investeert Infrabel liever elders.
Nochtans werden die wijksporen constant gebruikt tijdens werken in de Kennedytunnel. De E7xx Ant-Poperinge/Lille werd dan beperkt tot Zwijndrecht, om daarna ff door te rijden naar de wijksporen en daar van kant te keren. Nu is het dus gedaan met treinen tussen Sint-Niklaas en Zwijndrecht, want wegens gebrek aan een vertreksein is het vertrek daar nu niet meer eenvoudig mogelijk.

Weer wat flexibiliteit op L59 weg dus, na de opbraak van de wissels aan Y.Antwerpen-Zuid in 2016 of 2017...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L59 Zwijndrecht

Bericht door Shrek »

Ducktape schreef: 16 apr 2018, 16:18 Nochtans werden die wijksporen constant gebruikt tijdens werken in de Kennedytunnel. De E7xx Ant-Poperinge/Lille werd dan beperkt tot Zwijndrecht, om daarna ff door te rijden naar de wijksporen en daar van kant te keren. Nu is het dus gedaan met treinen tussen Sint-Niklaas en Zwijndrecht, want wegens gebrek aan een vertreksein is het vertrek daar nu niet meer eenvoudig mogelijk.

Weer wat flexibiliteit op L59 weg dus, na de opbraak van de wissels aan Y.Antwerpen-Zuid in 2016 of 2017...
Dat maneuver is nog steeds mogelijk, het moet nu wel in hoofdspoor gebeuren maar dat is geen probleem als de tunnel toch dicht is.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door LML »

Op za. 21 en za. 28/04 rijden er GEEN treinen tussen Mol en Herentals. Dit wegens werken aan het spoor. De NMBS legt bussen in tussen Mol en Herentals.
Reden: Infrabel vernieuwt een duiker onder de spoorlijn in de omgeving van Rauwelkoven in Geel, als voorbereiding op de aanleg van de fietsostrade Balen-Herentals.

Bron: FB-pagina Trein Weert-België
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie