Beveiligings systemen grensbaanvakken
Beveiligings systemen grensbaanvakken
Ik vroeg me af. wat voor een beveiling er licht tussen Maastricht Randwyck - Visé. Ik meen nog gewoon Memor




Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken
Zou officeel via de gedoog regeling de break maar tot Eijsden mogen rijden? ik meen dat er wordt gedoogd tot het eerste station over de grens. maarja, tot Ranwyck ligt nog belgische beveiliging.




Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken
De gedoogregeling geldt tot Maastricht. Maar hoe dan ook is niemand blij met de situatie die eigenlijk helemaal niet zo veilig is.
Infrabel heeft al meermaals aan ProRail aangeboden om TBL1+ te (laten) installeren in Maastricht, zoals we ook in Aken gedaan hebben. ProRail was niet geïnteresseerd...
Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken
Dat was ook ooit een gerucht met Roosendaal, hoe zit het daar mee ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken
Idem, ooit ergens in de verre jaren '20 wilt ProRail ETCS bouwen, de kans dat ze daarvoor iets doen lijkt mij minimaal (ook al biedt Infrabel alle mogelijke ondersteuning...)
Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken
Er heeft een tijdje een extra treinbestuurder van de NS meegreden tussen Maastricht en Visé. Om de veiligheid te verhogen. Echter werd dit weer te duur en zijn ze er maar mee gestopt. Het gevaar bestaat pas vanaf Maastricht Randwyck naar Maastricht. waar de Break/Andere Belgisch mat, totaal geen beveiliging hebben, behalve enkele goederen die met ATB en TBL zijn uitgerust.Shrek schreef: ↑17 apr 2018, 22:33De gedoogregeling geldt tot Maastricht. Maar hoe dan ook is niemand blij met de situatie die eigenlijk helemaal niet zo veilig is.
Infrabel heeft al meermaals aan ProRail aangeboden om TBL1+ te (laten) installeren in Maastricht, zoals we ook in Aken gedaan hebben. ProRail was niet geïnteresseerd...




Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken
Het gevaar bestaat vanaf de grens waar de TBL1+ ophoudt. Het krokodil-memor systeem wordt door alle betrokken partijen als ruim ontoereikend beschouwd. Infrabel is intussen op grote schaal krokodillen aan het uitbreken net omdat het systeem onveilig is.Eric0641 schreef: ↑17 apr 2018, 23:28 Er heeft een tijdje een extra treinbestuurder van de NS meegreden tussen Maastricht en Visé. Om de veiligheid te verhogen. Echter werd dit weer te duur en zijn ze er maar mee gestopt. Het gevaar bestaat pas vanaf Maastricht Randwyck naar Maastricht. waar de Break/Andere Belgisch mat, totaal geen beveiliging hebben, behalve enkele goederen die met ATB en TBL zijn uitgerust.