Nut en toekomst van het spoorboekje

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef: 08 dec 2017, 11:56
overweg13 schreef: 08 dec 2017, 11:55 Ondertussen zijn sinds een tweetal dagen ook de lijnfolders van 10.12.2017 gepubliceerd.
Is dat niet vroeger dan andere jaren?
Dat is inderdaad relatief vroeg, maar nog altijd veel te laat...
Met vriendelijke groet

overweg13
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door ferry »

Hoi

De lijnfolder van lijn 25 is nog steedfs niet te downloaden gevolge een fout!
De lijnfolder van lijn 521 geeft geen weekend dienst!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

Het hele spoorboekje is al enkele dagen onbereikbaar...
Met vriendelijke groet

overweg13
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door ferry »

Waar vindt men het gehele spoorboekje?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

Ook onder de rubriek lijnfolders: de link gaat die van de afzonderlijke lijnfolders vooraf.
Met vriendelijke groet

overweg13
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door thejay »

Vic, om u te depanneren: op de franstalige versie werkt het spoorboekje wel.

http://www.belgianrail.be/fr/service-cl ... ignes.aspx
http://www.belgianrail.be/fr/service-cl ... F86646.pdf
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

thejay schreef: 27 dec 2017, 21:49 Vic, om u te depanneren: op de franstalige versie werkt het spoorboekje wel.

http://www.belgianrail.be/fr/service-cl ... ignes.aspx
http://www.belgianrail.be/fr/service-cl ... F86646.pdf
Bedankt voor de tip, maar het staat ook in de Franse versie vol fouten: vluchtige controle leert me dat net als in de eerder te downloaden Nederlandse versie de IC-treinen uit Genk nog altijd gesplitst worden in Brugge, met een deel naar Knokke en een deel naar Blankenberge. Ook de S-treinen op lijn 60 rijden nog altijd niet verder dan Sint-Gillis. Dit is dus nog altijd de eerst gepubliceerde versie zonder fouten. Openen lukt, in tegenstelling tot de Nederlandse versie, maar dat is dan ook het enige. Triestig... Het zal wel wachten worden tot half januari of zo. Stel je voor dat de NMBS nog een papieren spoorboekje zou uitgeven: dan zou dit ongetwijfeld nog maar eens een versie vol fouten zijn. Misschien is dat wel dé reden waarom er geen papieren boekje meer is: onbekwaam om er een zonder fouten samen te stellen. En anders dan bij digitale versies kun je de fouten er niet geleidelijk uithalen na reacties van de klanten...
Laatst gewijzigd door overweg13 op 28 dec 2017, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door groentje »

Heb ook maar eens een melding gedaan via het contactformulier...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

Ondertussen is het spoorboekje opnieuw downloadbaar, maar spijtig genoeg blijven de fouten: de IC Knokke/Blankenberge rijdt nog altijd als in zijn beste jaren en de S-treinen op lijn 60 hebben nog altijd Sint-Gillis als oorsprong en als eindstation. Hopelijk wordt dat nog rechtgezet!
Met vriendelijke groet

overweg13
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door Iain Dobson »

I have also had problems downloading the Weekday full timetable in Nederlands. The Weekend version downloaded straight away.

I was able to download the French language version and it is 21MB. Today I have managed to download the Nederlands language version and it is 51MB. Why is it 30MB more in Nederlands?

I prefer Nederlands but my netbook is going to struggle opening a 51MB file.

I get the feeling that the people compiling and uploading these files do not know what they are doing. Or it is part of a plan to stop producing them by deliberately making them poor to download? No one is downloading these files so there is no need to do them anymore.

Apologies for posting in English.

Iain
AK81

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door AK81 »

Er was dus ooit een tijd dat de NMBS fier was op:
1/ het nieuwe spoorboekje
2/ motorstellen AM75-77 'varkensneuzen'

Afbeelding
Trein gebruiker

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Trein gebruiker »

Om iets te vinden gebruikte ik dikwijls " lijnfolders ". Tot mijn spijt zie ik dat de NMBS deze niet meer aanpast als er iets verandert. Weet iemand waarom ?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door overweg13 »

Trein gebruiker schreef: 14 mei 2018, 10:51 Om iets te vinden gebruikte ik dikwijls " lijnfolders ". Tot mijn spijt zie ik dat de NMBS deze niet meer aanpast als er iets verandert. Weet iemand waarom ?
Omdat men ons - alsof het ene het andere uitsluit - met alle mogelijke middelen naar de app(s) wil drijven, denk ik. Zo bereikt men uiteindelijk wat de denkpolitie in 1984 al had moeten realiseren: dat het denken compleet wordt overgenomen door de apps (en diegenen die erachter zitten) en niet langer in handen (hoofden?) blijft van wie het allemaal zelf wil uitzoeken. En het doet me plezier dat ik blijkbaar niet de enige ben die dat nog doet.
Met vriendelijke groet

overweg13
AK81

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door AK81 »

De NMBS is onderhand overgenomen door een kudde 'hippe' managers, consultants en digital media experts die een heilig geloof hebben in al wat digitaal is. Ze luisteren niet naar de ervaring van de 'oude' garde en gaan blindelings door met hun stommiteiten... En maar vergaderen de hele dag door en in de gang rondlopen met hun laptops en smartphones in de hand, ik word er misselijk van als ik ze zie... Maar zelf eens de trein nemen dat doen die niet hoor... Een (papieren) spoorboekje hebben die nog nooit in hun leven gezien! Ik krijg de **** van hun app!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

AK81 schreef: 16 mei 2018, 09:00 De NMBS is onderhand overgenomen door een kudde 'hippe' managers, consultants en digital media experts die een heilig geloof hebben in al wat digitaal is. Ze luisteren niet naar de ervaring van de 'oude' garde en gaan blindelings door met hun stommiteiten... En maar vergaderen de hele dag door en in de gang rondlopen met hun laptops en smartphones in de hand, ik word er misselijk van als ik ze zie... Maar zelf eens de trein nemen dat doen die niet hoor... Een (papieren) spoorboekje hebben die nog nooit in hun leven gezien! Ik krijg de **** van hun app!
Sorry maar dat bekijk je verkeerd. Het zijn effectief de klanten, het merendeel van de reizigers, die verzot zijn op de app. De klanten zelf zoeken voor het overgrote deel hun reis op op laptop of smartphone. De klanten waren vragende partij om wat meer mensen met kennis van moderne communicatiemiddelen in de NMBS te hebben.
De app staat nu centraal omdat de reizigers dat zo willen en het bedrijf volgt de reizigers.
Het enige wat je kan zeggen is dat het centraal stellen van de site en app niet automatisch hoeft te betekenen dat ze de archaische methode moeten verwaarlozen, wat nu soms wel gebeurd.
Plaats reactie