Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
zwoeler

Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door zwoeler »

Ik had een afspraak bij één van de oogartsen in CPS.

Blijkbaar moet ik mijn brilglazen aanpassen. Ik ben tijdelijk ongeschikt verklaard.
Die mevrouw zei dat ik achter nieuwe brilglazen moet, en dan terug komen, dan zou het allemaal in orde zijn.

Moet ik zelf bellen voor een nieuwe afspraak?

Ben ik nu volledig afgekeurd?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door dentheo »

Eigenlijk nogal logische antwoorden:

1)Die mevrouw weet niet wanneer uw nieuwe glazen in uw bril staan, jij zal zelf moeten bellen als het zover is voor een nieuwe afspraak.
2) "volledig" afgekeurd : natuurlijk niet anders mocht je niet terug komen..... Je zegt zelf "tijdelijk" ongeschikt.

Hup, naar de optiek of eigen oogarts.
Theo
Groeten vanop de Heide
zwoeler

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door zwoeler »

dentheo schreef: 31 mei 2018, 13:24 Eigenlijk nogal logische antwoorden:

1)Die mevrouw weet niet wanneer uw nieuwe glazen in uw bril staan, jij zal zelf moeten bellen als het zover is voor een nieuwe afspraak.
2) "volledig" afgekeurd : natuurlijk niet anders mocht je niet terug komen..... Je zegt zelf "tijdelijk" ongeschikt.

Hup, naar de optiek of eigen oogarts.
AAh oke, dus eigenlijk is dit geen slecht nieuws?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door dentheo »

Nee, die nieuwe juiste glazen zijn altijd nuttig...
Theo
Groeten vanop de Heide
zwoeler

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door zwoeler »

dentheo schreef: 31 mei 2018, 13:59 Nee, die nieuwe juiste glazen zijn altijd nuttig...
De gehele keuring was inorde. Alleen zie ik niet zo scherp van ver.
Die mevrouw zei dat ik mijn brilglazen moest aanpassen, ik heb -2 ofzoiets.

Ze zei zelf dat het niet erg is.

Ik solliciteer voor technieker, maar zijn er eigenlijk treinbestuurders die een bril dragen?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door kika »

zwoeler schreef: 31 mei 2018, 14:03Ik solliciteer voor technieker, maar zijn er eigenlijk treinbestuurders die een bril dragen?
Uiteraard. Je moet goed kunnen zien, dus iets van kleuren en niet nachtblind, maar je mag prima een hulpmiddel als contactlenzen en bril gebruiken. Denk er aan dat een reservebril handig is, als je in het weekend een ongelukje hebt, staat het niet zo goed dat je maandagvroeg je 'ziek' moet melden voor de komende 2 weken…
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door jan_olieslagers »

dat een reservebril handig is
Handig? Is dat geen verplichting? In een ander leven ben ik amateur-piloot, allemaal heel bescheiden, maar zelfs daar ben ik absoluut verplicht een bruikbare reservebril bij te hebben. En er wordt op gecontroleerd ook, en ik ken iemand die een boete heeft gehad omdat hij geen reservebril bijhad. Misschien niet helemaal onterecht.

Dat zou voor een treinbestuurder dan toch echt ook wel mogen verplicht zijn, dacht ik.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door CursorX »

Voor een treinbestuurder is het inderdaad verplicht een reserve bril bij te hebben tijdens de dienst.
zwoeler

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door zwoeler »

Ik snap het gewoon niet zo goed meer, wat moet ik nu precies doen?
ik ben tijdelijk ongeschikt... de job kan ik vergeten.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door CursorX »

zwoeler schreef: 04 jun 2018, 15:23 Ik snap het gewoon niet zo goed meer, wat moet ik nu precies doen?
ik ben tijdelijk ongeschikt... de job kan ik vergeten.
Ik snap niet wat jij niet snapt. Doe wat men u gezegd heeft bij het cps. Ga nieuwe glazen halen en maak een nieuwe afspraak. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door Steven »

Tijdelijk is en blijft tijdelijk, zorg zo snel als mogelijk voor een nieuwe bril en doe de testen opnieuw en dan kan je weer aan het werk.
zwoeler

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door zwoeler »

CursorX schreef: 04 jun 2018, 16:22
zwoeler schreef: 04 jun 2018, 15:23 Ik snap het gewoon niet zo goed meer, wat moet ik nu precies doen?
ik ben tijdelijk ongeschikt... de job kan ik vergeten.
Ik snap niet wat jij niet snapt. Doe wat men u gezegd heeft bij het cps. Ga nieuwe glazen halen en maak een nieuwe afspraak. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Aah dus ik maak toch een kans? niet definitief afgekeurd?
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door jan_olieslagers »

Wat snap je niet van het woord "tijdelijk" ?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
zwoeler

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door zwoeler »

jan_olieslagers schreef: 04 jun 2018, 17:47 Wat snap je niet van het woord "tijdelijk" ?
Ze kunnen mij toch doorlaten? en terwijl ik in dienst ben heb ik mijn nieuwe bril...
Moet ik hiervoor speciaal terug?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Tijdelijk ongeschikt (nieuwe bril)

Bericht door Steven »

Zo werkt het nu eenmaal niet. CPS beslist nu eenmaal of je ok bent. Met je huidige bril ben je niet ok. Om er voor te zorgen dat je u zo snel mogelijk in regel stelt keuren ze u tijdelijk af. Dus maken dat je bij een oogarts bent en je een nieuwe bril hebt.
Gesloten