Maar het tijdverlies is in het echt maar 2 minuten. De andere 5 minuten staat de trein voor een rood sein te wachten vlak voor Dampoort (omdat de trein naar De Panne voor moet volgens de aangepaste dienstregeling)
werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Dit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180608_03551713 lijkt me pas echt van de pot gerukt...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: werken: langs de spoorlijn
Het veiligheidscertificaat van Infrabel diende vernieuwd te worden en is door DVIS vernieuwd met de beperking dat de procedure S460 type II verboden is. Dit is een procedure die enorm veel werd gebruikt. Er zijn zeer veel buitendienststellingen waar kranen worden gebruikt.
Dat sloeg die vrijdag toch in als een bom en heeft dus effectief wel redelijk wat gevolgen.
Dat sloeg die vrijdag toch in als een bom en heeft dus effectief wel redelijk wat gevolgen.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
- Locatie: Kalmthout
Re: werken: langs de spoorlijn
Heb ik goed gezien dat ze aan het station van Ekeren een tunnel onder de sporen geplaatst hebben ?
Ik vermoed voor fietsers en voetgangers.
De voorbije weken waren ze daar vlak naast de sporen al aan het werken (koker aan het plaatsen) en nu is die weg en vermoed ik is hij onder de sporen geschoven. Dat verklaart ook de onderbreking van het treinverkeer vorig weekend tussen Kapellen en Antwerpen-Noorderdokken.
gr
Wim.
Ik vermoed voor fietsers en voetgangers.
De voorbije weken waren ze daar vlak naast de sporen al aan het werken (koker aan het plaatsen) en nu is die weg en vermoed ik is hij onder de sporen geschoven. Dat verklaart ook de onderbreking van het treinverkeer vorig weekend tussen Kapellen en Antwerpen-Noorderdokken.
gr
Wim.
Re: werken: langs de spoorlijn
Zijn er soms plannen om de wissels bij Antwerpen-Zuid om van normaal- naar tegenspoor te gaan opnieuw aan te leggen? Er liggen al een tijdje wissels gereed naast de sporen daar...
Re: werken: langs de spoorlijn
Sorry for posting in English.
It seems that line 140/1 is available for the next 6 weekends.
http://www.dhnet.be/regions/namur/le-tr ... 387bc18b6c
Can anyone see line 147 being used?
It seems that line 140/1 is available for the next 6 weekends.
A media source suggested line 147 would be used but everything I can see on the NMBS site suggests line 140/1.Alle weekends vanaf 1 september tot 7 oktober wordt de dienstregeling van de treinen tussen Ottignies en Namen aangepast, als gevolg van spoorwerken die Infrabel uitvoert.
- De IC-treinen Brussel-Zuid - Namen - Luxembourg worden omgeleid via Charleroi (in beide richtingen) en zullen niet stoppen in het station Gembloux. Opgelet, het traject zal 30 minuten langer duren.
http://www.dhnet.be/regions/namur/le-tr ... 387bc18b6c
Can anyone see line 147 being used?
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: werken: langs de spoorlijn
Aangezien er voor Ottignies - Namen een volledig uur uitgetrokken wordt, lijkt het inderdaad alsof ze de volledige lijn 140 zullen nemen en dus niet de snellere route via lijn 147, want dan zou je verwachten dat er toch zeker 10 minuten van die rittijd af kan. Ook de app en website tonen de route inderdaad zo. Mogelijk zijn er te veel potentiële conflicten op lijn 147 (enkelsporig en met het nodige goederenverkeer erbij) en/of ontbreekt de lijnkennis bij de bestuurders?
Re: werken: langs de spoorlijn
Duitsland, Zweden, Tsjechië en Nederland al wel meegemaakt. Vaker geen dan wel controle, maar het komt voor.
Re: werken: langs de spoorlijn
Gaan deze zojuist begonnen werken tussen Saint Ghislain en Tertre het einde betekenen van de laatste armseinen in België?
https://www.infrabel.be/fr/residents/ne ... t-ghislain
https://www.infrabel.be/fr/residents/ne ... t-ghislain
Re: werken: langs de spoorlijn
Jep, er komen nieuwe seinen. Dat gaat de reglementering toch weer een beetje eenvoudiger makenjpvdveer schreef: ↑30 aug 2018, 11:19 Gaan deze zojuist begonnen werken tussen Saint Ghislain en Tertre het einde betekenen van de laatste armseinen in België?
https://www.infrabel.be/fr/residents/ne ... t-ghislain

-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Sinds vorige week vrijdag is L36N tussen Y.Herent en Leuven weer eens buiten dienst door een gebrek aan stabiliteit op de brug over de Leuvense vaart. In het weekend heeft dat voor weinig problemen gezorgd, maar blijkbaar vond het nodig om in de dienstregeling te snijden vanaf vandaag tot en met woensdag (donderdag zou het opgelost moeten zijn).
Gevolg:
1) IC Gent - Landen beperkt tot Leuven en geen halte in de luchthaven. Vermoedelijk wordt die omgeleid via L27, L27B en L53 tussen Brussel-Noord en Leuven, want over dat stuk doet hij meer dan 30 minuten. Daarom is het gedeelte tussen Leuven en Landen vervangen door een pendel. Dat betekent ook maar 1 trein per uur van Leuven naar de luchthaven.
2) S9 beperkt tot Brussel-Luxemburg. En verder niks anders voorzien, dus wie van Bordet naar Leuven wou, was eraan voor de moeite.
Geen idee vanaf wanneer men dit is beginnen communiceren naar de reizgers toe, maar ik werd daarstraks in ieder geval verrast toen ik dacht een rechtstreekse trein van Aalst naar Landen te kunnen nemen.
Gevolg:
1) IC Gent - Landen beperkt tot Leuven en geen halte in de luchthaven. Vermoedelijk wordt die omgeleid via L27, L27B en L53 tussen Brussel-Noord en Leuven, want over dat stuk doet hij meer dan 30 minuten. Daarom is het gedeelte tussen Leuven en Landen vervangen door een pendel. Dat betekent ook maar 1 trein per uur van Leuven naar de luchthaven.
2) S9 beperkt tot Brussel-Luxemburg. En verder niks anders voorzien, dus wie van Bordet naar Leuven wou, was eraan voor de moeite.
Geen idee vanaf wanneer men dit is beginnen communiceren naar de reizgers toe, maar ik werd daarstraks in ieder geval verrast toen ik dacht een rechtstreekse trein van Aalst naar Landen te kunnen nemen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Sorry for replying in English.trainlovertje schreef: ↑03 sep 2018, 22:16 1) IC Gent - Landen beperkt tot Leuven en geen halte in de luchthaven. Vermoedelijk wordt die omgeleid via L27, L27B en L53 tussen Brussel-Noord en Leuven, want over dat stuk doet hij meer dan 30 minuten. Daarom is het gedeelte tussen Leuven en Landen vervangen door een pendel. Dat betekent ook maar 1 trein per uur van Leuven naar de luchthaven.
You are correct. If I put IC3616 in the journey planner for tomorrow, 04/09/18, the map shows it routed via line 27, line 27/B, line 27B/1 and line 53.
JP
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: werken: langs de spoorlijn
De eerste communicatie was bij mijn weten maandagochtend. En toen maakte ik ook de bedenking dat er vorige week toch ook al iets met die brug was en dat die maatregelen niet zo plotseling konden zijn genomen, want ze zaten al in de planner.trainlovertje schreef: ↑03 sep 2018, 22:16 Geen idee vanaf wanneer men dit is beginnen communiceren naar de reizgers toe, maar ik werd daarstraks in ieder geval verrast toen ik dacht een rechtstreekse trein van Aalst naar Landen te kunnen nemen.
Grtoetjes,
Rian