Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door profke »

als ik eerlijk moet zijn vind ik eigenlijk 10% boven de ontwerpsnelheid maar een krappe marge....
ik had eerder 25% verwacht...

stel je voor dat men "maar" tot aan de max. snelheid test, en om eoa reden rijdt de trein toch 201 km/h, dan wil je toch zeker zijn dat die niet ontspoort of zo?

zoals hier, bijvoobeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Automotri ... de_vitesse
ontwerpsnelheid: 360 km/h ; getest tot 574 km/h ; oftewel ruim 50% boven de doelsnelheid
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Die AGV heeft nooit 574 km/u gereden. Die testen ze ook maar aan dezelfde +10% hoor. Men heeft wel een TGV speciaal omgebouwd om die snelheid te rijden watook duidelijk vermeld staat in het artikel. Dat speciale stel was volledig omgebouwd om die hoge snelheid te kunnen rijden. +50% testen ze niets want dat stelt heel andere eisen aan dat matrieel.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Vandaag heeft de samenstelling testritten uitgevoerd tussen Namen en Gedinne. Het konvooi is op dit ogenblik onderweg van Namen naar Schaarbeek Groep R.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door 260689 »

Vannacht zijn er enkele testritten geweest tussen Deinze en Moeskroen. Samenstelling: 1I11bdx+1M7B+2M6B+ 2I11A + 1T18.
Testen worden met een loods van depot Kortrijk verzekerd.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Welk soort meetapparaten staat er dan in die M7 ?

Trillingsmetingen, geluidsmetingen zandzakjes op de zetels ?
Theo
Groeten vanop de Heide
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door bram2727 »

Er staat 1 wagon m7 + type 18 in groep R Schaarbeek
sunreezer

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door sunreezer »

Mijn P-trein is momenteel een M4, in de winter perfect, in de zomer een hel. Gaan ze deze dan echt vervangen door een M7, want dit zou echt overkill zijn. Ik hoop enkel dat ze hem niet vervangen door een Desiro, want dan pak ik onmiddellijk een andere trein wegens het gebrek aan een tafeltje.

Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

sunreezer schreef: 03 aug 2018, 13:07 Mijn P-trein is momenteel een M4, in de winter perfect, in de zomer een hel. Gaan ze deze dan echt vervangen door een M7, want dit zou echt overkill zijn. Ik hoop enkel dat ze hem niet vervangen door een Desiro, want dan pak ik onmiddellijk een andere trein wegens het gebrek aan een tafeltje.

Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
Misschien zullen er tijdelijk wat M7 op P-treinen zitten voor commerciële testen, maar uiteindelijk zullen ze bijna uitsluitend IC-verbindingen doen. Het materieel dat nu op die IC's zit zal dan doorschuiven naar P-treinen.
De M4 op jouw verbindingen zullen dan misschien vervangen worden door breaks of MS96 die van andere IC's gehaald worden.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door bram2727 »

De test trein die gisteren reed tussen Eupen en VOrst staat nu in groep R in Schaarbeek
sunreezer

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door sunreezer »

Shrek schreef: 03 aug 2018, 13:17
sunreezer schreef: 03 aug 2018, 13:07 Mijn P-trein is momenteel een M4, in de winter perfect, in de zomer een hel. Gaan ze deze dan echt vervangen door een M7, want dit zou echt overkill zijn. Ik hoop enkel dat ze hem niet vervangen door een Desiro, want dan pak ik onmiddellijk een andere trein wegens het gebrek aan een tafeltje.

Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
Misschien zullen er tijdelijk wat M7 op P-treinen zitten voor commerciële testen, maar uiteindelijk zullen ze bijna uitsluitend IC-verbindingen doen. Het materieel dat nu op die IC's zit zal dan doorschuiven naar P-treinen.
De M4 op jouw verbindingen zullen dan misschien vervangen worden door breaks of MS96 die van andere IC's gehaald worden.
Bespaar mij van die (gereviseerde) breaks
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Zwoopaman »

Gisteren nacht omstreeks 2u gespot op lijn 4 in de richting van station Noorderkempen.
Type 18, M7, M6, M6, M7.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door 260689 »

Zwoopaman schreef: 10 aug 2018, 09:31 Gisteren nacht omstreeks 2u gespot op lijn 4 in de richting van station Noorderkempen.
Type 18, M7, M6, M6, M7.
Testen aan 200km/h? Verbaast me eigelijk dat er geen I11 stuurstand met ETCS bijzat.
kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door kristofvt »

Weet iemand hoe het zit met de 90 gemotoriseerde stuurrijtuigen type M7 van Alstom.
Worden hier ook al test met uitgevoerd?

Of zullen de M7 rijtuigen in de nieuwe dienstregeling ( eind 2018 in gebruikname) enkel in combinatie met een HLE 18/19 met eventueel enkele M6 erbij te zien zijn
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

kristofvt schreef:Weet iemand hoe het zit met de 90 gemotoriseerde stuurrijtuigen type M7 van Alstom.
Worden hier ook al test met uitgevoerd?

Of zullen de M7 rijtuigen in de nieuwe dienstregeling ( eind 2018 in gebruikname) enkel in combinatie met een HLE 18/19 met eventueel enkele M6 erbij te zien zijn
Ja, de gemotoriseerde komen later
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door wva »

Op de website "www.treinfoto2000.be" staan foto's van de testrit.
Plaats reactie