Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
als ik eerlijk moet zijn vind ik eigenlijk 10% boven de ontwerpsnelheid maar een krappe marge....
ik had eerder 25% verwacht...
stel je voor dat men "maar" tot aan de max. snelheid test, en om eoa reden rijdt de trein toch 201 km/h, dan wil je toch zeker zijn dat die niet ontspoort of zo?
zoals hier, bijvoobeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Automotri ... de_vitesse
ontwerpsnelheid: 360 km/h ; getest tot 574 km/h ; oftewel ruim 50% boven de doelsnelheid
ik had eerder 25% verwacht...
stel je voor dat men "maar" tot aan de max. snelheid test, en om eoa reden rijdt de trein toch 201 km/h, dan wil je toch zeker zijn dat die niet ontspoort of zo?
zoals hier, bijvoobeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Automotri ... de_vitesse
ontwerpsnelheid: 360 km/h ; getest tot 574 km/h ; oftewel ruim 50% boven de doelsnelheid
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Die AGV heeft nooit 574 km/u gereden. Die testen ze ook maar aan dezelfde +10% hoor. Men heeft wel een TGV speciaal omgebouwd om die snelheid te rijden watook duidelijk vermeld staat in het artikel. Dat speciale stel was volledig omgebouwd om die hoge snelheid te kunnen rijden. +50% testen ze niets want dat stelt heel andere eisen aan dat matrieel.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Vandaag heeft de samenstelling testritten uitgevoerd tussen Namen en Gedinne. Het konvooi is op dit ogenblik onderweg van Namen naar Schaarbeek Groep R.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Vannacht zijn er enkele testritten geweest tussen Deinze en Moeskroen. Samenstelling: 1I11bdx+1M7B+2M6B+ 2I11A + 1T18.
Testen worden met een loods van depot Kortrijk verzekerd.
Testen worden met een loods van depot Kortrijk verzekerd.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Welk soort meetapparaten staat er dan in die M7 ?
Trillingsmetingen, geluidsmetingen zandzakjes op de zetels ?
Trillingsmetingen, geluidsmetingen zandzakjes op de zetels ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Mijn P-trein is momenteel een M4, in de winter perfect, in de zomer een hel. Gaan ze deze dan echt vervangen door een M7, want dit zou echt overkill zijn. Ik hoop enkel dat ze hem niet vervangen door een Desiro, want dan pak ik onmiddellijk een andere trein wegens het gebrek aan een tafeltje.
Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Misschien zullen er tijdelijk wat M7 op P-treinen zitten voor commerciële testen, maar uiteindelijk zullen ze bijna uitsluitend IC-verbindingen doen. Het materieel dat nu op die IC's zit zal dan doorschuiven naar P-treinen.sunreezer schreef: ↑03 aug 2018, 13:07 Mijn P-trein is momenteel een M4, in de winter perfect, in de zomer een hel. Gaan ze deze dan echt vervangen door een M7, want dit zou echt overkill zijn. Ik hoop enkel dat ze hem niet vervangen door een Desiro, want dan pak ik onmiddellijk een andere trein wegens het gebrek aan een tafeltje.
Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
De M4 op jouw verbindingen zullen dan misschien vervangen worden door breaks of MS96 die van andere IC's gehaald worden.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De test trein die gisteren reed tussen Eupen en VOrst staat nu in groep R in Schaarbeek
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Bespaar mij van die (gereviseerde) breaksShrek schreef: ↑03 aug 2018, 13:17Misschien zullen er tijdelijk wat M7 op P-treinen zitten voor commerciële testen, maar uiteindelijk zullen ze bijna uitsluitend IC-verbindingen doen. Het materieel dat nu op die IC's zit zal dan doorschuiven naar P-treinen.sunreezer schreef: ↑03 aug 2018, 13:07 Mijn P-trein is momenteel een M4, in de winter perfect, in de zomer een hel. Gaan ze deze dan echt vervangen door een M7, want dit zou echt overkill zijn. Ik hoop enkel dat ze hem niet vervangen door een Desiro, want dan pak ik onmiddellijk een andere trein wegens het gebrek aan een tafeltje.
Die Desiro's zijn schandalige rijtuigen en zouden imho enkel mogen worden ingezet op korte ritten in en rond Brussel. Voor iedere reis langer dan een half uur zijn deze echt niet geschikt.
De M4 op jouw verbindingen zullen dan misschien vervangen worden door breaks of MS96 die van andere IC's gehaald worden.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Gisteren nacht omstreeks 2u gespot op lijn 4 in de richting van station Noorderkempen.
Type 18, M7, M6, M6, M7.
Type 18, M7, M6, M6, M7.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Testen aan 200km/h? Verbaast me eigelijk dat er geen I11 stuurstand met ETCS bijzat.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Weet iemand hoe het zit met de 90 gemotoriseerde stuurrijtuigen type M7 van Alstom.
Worden hier ook al test met uitgevoerd?
Of zullen de M7 rijtuigen in de nieuwe dienstregeling ( eind 2018 in gebruikname) enkel in combinatie met een HLE 18/19 met eventueel enkele M6 erbij te zien zijn
Worden hier ook al test met uitgevoerd?
Of zullen de M7 rijtuigen in de nieuwe dienstregeling ( eind 2018 in gebruikname) enkel in combinatie met een HLE 18/19 met eventueel enkele M6 erbij te zien zijn
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ja, de gemotoriseerde komen laterkristofvt schreef:Weet iemand hoe het zit met de 90 gemotoriseerde stuurrijtuigen type M7 van Alstom.
Worden hier ook al test met uitgevoerd?
Of zullen de M7 rijtuigen in de nieuwe dienstregeling ( eind 2018 in gebruikname) enkel in combinatie met een HLE 18/19 met eventueel enkele M6 erbij te zien zijn