Wel wel, ikzelf doe er nu toch ook al enkele zomers over (wel steeds maar een 5-tal dagen per zomer), sinds de komst van de Go unlimited, om alle spoorlijnen waar personenverkeer over rijdt in dit land bereden te hebben. En met alle, bedoel ik ook echt alle, dus ook alle verbindingssporen. Daarbij mik ik niet steeds op stoptreinen om alle haltes aangedaan te hebben, omdat dat nog meer tijd kost. Ook berijd ik de spoorlijnen niet steeds in beide richtingen. De opdracht is dus licht verschillend, al weet ik niet welke van de twee de moeilijkste of meest tijdrovende is.
Vorige week voor het eerst met de klassieke trein naar Lille gereden, heen via Moeskroen, terug via Doornik. Gisteren voor het eerst L44, L125A en L161D.
Nu rest mij nog L42 (enkel Vielsalm - Gouvy grens), L51A (enkel aftakking naar Zeebrugge-Strand), L69, L82, L116 (enkel tussen Y La Paix en La Louvière-Centre, waar slechts enkele P-treinen rijden), L117 (enkel tussen Y Familleureux en Manage, waar slechts enkele P-treinen rijden), L132/134 en L144 (enkel tussen Y Jemeppe-Froidmont en Jemeppe-sur-Sambre, waar slechts enkele P-treinen rijden). Dat is dan ook echt alles wat me nog rest (en geloof me, ik ken het volledige net, buiten de havengebieden, met al z'n verbindingssporen uit m'n hoofd ondertussen

).
Op P-treinen rekenen is soms wel echt tijdrovend, zoals de P-trein van Luxemburg naar Virton om L165/1 tussen de grens met de Luxemburg en Aubange te kunnen berijden. En dan bij aankomst in Virton heb je normaal 3 minuten overstaptijd richting Libramont, maar die trein had ik vorige zomer gemist. Gevolg: nog eens 2 uur wachten op de volgende... Nu rijdt er daar trouwens wel elk uur een trein.
Verder heb ook nog nooit L27 tussen Schaarbeek en Vilvoorde bereden, maar daar worden volgens dienstregeling ook geen treinen ingepland dacht ik. Hetzelfde voor bijvoorbeeld Kontich-Lint en Y Lint op L13. En natuurlijk probeer ik bij omleidingen ook nog steeds nieuwe spoorlijnen en verbindingssporen te berijden waar anders geen passagierstreinen rijden, zoals vorige zomer L26 van Schaarbeek tot Y Keelbeek-Noord toen L161 tussen Brussel Schuman en Brussel Noord buiten dienst was.