Eurostar Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam
Reizigers uit Amsterdam krijgen nu inderdaad een Thalysticket + Eurostarticket, waarbij ze ruim de tijd hebben om over te stappen en alle formaliteiten te ondergaan in Brussel.
De Eurostar die uit Amsterdam komt staat zo'n 26 minuten in Brussel. Hierin maakt men de trein leeg, doet men een check, en laat men de reizigers die al in de terminal zaten te wachten instappen. Die tijd is te kort om al het volk wat uit Amsterdam is gekomen ook nog door de checks te halen, vandaar die Thalys.
De Eurostar die uit Amsterdam komt staat zo'n 26 minuten in Brussel. Hierin maakt men de trein leeg, doet men een check, en laat men de reizigers die al in de terminal zaten te wachten instappen. Die tijd is te kort om al het volk wat uit Amsterdam is gekomen ook nog door de checks te halen, vandaar die Thalys.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Eurostar Amsterdam
Hij is exact even lang als een gekoppelde Thalys, die zie je er af en toe wel rijden.ostbahnhof schreef: ↑02 mei 2018, 21:33 Denk dat de Eurostar zowat de langste trein is die momenteel op L25 rijdt,![]()
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Eurostar Amsterdam
ah ja klopt, was ik effe uit het oog verloren. thanks!Shrek schreef: ↑02 mei 2018, 23:04Hij is exact even lang als een gekoppelde Thalys, die zie je er af en toe wel rijden.ostbahnhof schreef: ↑02 mei 2018, 21:33 Denk dat de Eurostar zowat de langste trein is die momenteel op L25 rijdt,![]()
Re: Eurostar Amsterdam
Heeft iemand zicht op de huidige dienstregeling Amsterdam<->London? de Eurostar pagina is redelijk verwarrend omdat vanaf Amsterdam alle aanbiedingen getoond worden met 1 overstap (is logisch) maar met Thalys.
Ik zou willen weten welke ritten met E320 je kan fotograferen. Zijn er doorkomsttijden in Antwerpen (no stop) beschikbaar?
Ik zou willen weten welke ritten met E320 je kan fotograferen. Zijn er doorkomsttijden in Antwerpen (no stop) beschikbaar?
Re: Eurostar Amsterdam
De tijden zijn te vinden door een reis van Amsterdam naar Brussel te vragen. De reistijd is vrijwel hetzelfde als de Thalys, doorkomsttijden zijn dus ongeveer 30 minuten later dan Thalys.
De Eurostar vertrekt doordeweeks om 7:48 en 16:48 uit Amsterdam dus rijdt rond 9:00 en 18:00 door Antwerpen.
Za alleen de vroege rit, zo alleen vertrek 17:48 uit Amsterdam.
De Eurostar vertrekt doordeweeks om 7:48 en 16:48 uit Amsterdam dus rijdt rond 9:00 en 18:00 door Antwerpen.
Za alleen de vroege rit, zo alleen vertrek 17:48 uit Amsterdam.
Re: Eurostar Amsterdam
Terug schat ik vier uur later 13:00 en 22:00.
Hij steekt dan de vorige Benelux voorbij terwijl die kopmaakt in Breda ( andersom ook)

Hij steekt dan de vorige Benelux voorbij terwijl die kopmaakt in Breda ( andersom ook)


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Amsterdam
Vandaag voor de tweede maal per Eurostar van Brussel heen-en-weer naar Amsterdam gespoord.
Brussel-Zuid - Rotterdam - Amsterdam zonder tussenstops in 1u49.
Zalig met de e320 (enige Eurostar die in Nederland kan rijden).
Bij de terugrit vandaag heeft de Eurostar Thalys reizigers gedepanneerd.
In Rotterdam gestrande Thalys reizigers opgepikt en een uitzonderlijke stop in Antwerpen ingelast.
In Antwerpen zijn ook gestrande Thalys reizigers opgepikt.
Stond duidelijk vermeld op de aankondigingsborden op het perron, maar wel nooit vermeld (noch via de perronluidsprekers als binnen de stilstaande trein) dat de Eurostar niet langs de luchthaven reed, en dat was wel een probleem.
Ook het Nederlandse treinpersoneel (dat slechts Brussel-Amsterdam doet) moet nog wat wennen.
Zowel tijdens de heenrit als tijdens de terugrit hebben ze de reizigers bedankt om gebruik te maken van de Thalys, even later gecorrigeerd naar Eurostar.
Gepraat met boordpersoneel.
Op dit ogenblik zijn bij de rit Amsterdam >Brussel de rijtuigen 9 t/m 16 gesloten.
Volgens iemand van de medewerkers aan boord voorzien ze dat in die rijtuigen (9 t/m 16) in Amsterdam en Rotterdam de reizigers naar Londen plaatsnemen als de veiligheidscontrole ter plaatse kan gebeuren.
De rijtuigen 1 t/m 8 dienen dan voor reizigers Amsterdam - Brussel en vanaf Brussel voor reizigers Brussel - Londen.
Maar hoe ze dat kunnen waarmaken is mij op dit ogenblik een raadsel, want als er in Brussel reizigers afstappen moet dat gedeelte een volledig veiligheidsonderzoek krijgen of er niets achtergelaten werd.
Brussel-Zuid - Rotterdam - Amsterdam zonder tussenstops in 1u49.
Zalig met de e320 (enige Eurostar die in Nederland kan rijden).
Bij de terugrit vandaag heeft de Eurostar Thalys reizigers gedepanneerd.
In Rotterdam gestrande Thalys reizigers opgepikt en een uitzonderlijke stop in Antwerpen ingelast.
In Antwerpen zijn ook gestrande Thalys reizigers opgepikt.
Stond duidelijk vermeld op de aankondigingsborden op het perron, maar wel nooit vermeld (noch via de perronluidsprekers als binnen de stilstaande trein) dat de Eurostar niet langs de luchthaven reed, en dat was wel een probleem.
Ook het Nederlandse treinpersoneel (dat slechts Brussel-Amsterdam doet) moet nog wat wennen.
Zowel tijdens de heenrit als tijdens de terugrit hebben ze de reizigers bedankt om gebruik te maken van de Thalys, even later gecorrigeerd naar Eurostar.
Gepraat met boordpersoneel.
Op dit ogenblik zijn bij de rit Amsterdam >Brussel de rijtuigen 9 t/m 16 gesloten.
Volgens iemand van de medewerkers aan boord voorzien ze dat in die rijtuigen (9 t/m 16) in Amsterdam en Rotterdam de reizigers naar Londen plaatsnemen als de veiligheidscontrole ter plaatse kan gebeuren.
De rijtuigen 1 t/m 8 dienen dan voor reizigers Amsterdam - Brussel en vanaf Brussel voor reizigers Brussel - Londen.
Maar hoe ze dat kunnen waarmaken is mij op dit ogenblik een raadsel, want als er in Brussel reizigers afstappen moet dat gedeelte een volledig veiligheidsonderzoek krijgen of er niets achtergelaten werd.
Re: Eurostar Amsterdam
Geen idee.
Toch zijn er reizigers voor de luchthaven ingestapt (volgens het boordpersoneel).
Misschien verwarring met de gewone Beneluxtrein die wel langs de luchthaven rijdt.
Re: Eurostar Amsterdam
Thalys rijd via de luchthaven en stopt er ook. M’n bedoeld dan wel Schiphol en niet Zaventem.
Re: Eurostar Amsterdam
Het waren wel degelijk reizigers voor de luchthaven van Brussel.
De Eurostar kwam van Amsterdam.
En de Eurostar stopt evenmin in Schiphol.
Re: Eurostar Amsterdam
Met luchthaven bedoelde ik inderdaad Brussels Airport Zaventem. Als de reizigers in Rotterdam gestrand waren met de Thalys dan zitten de reizigers van Schiphol daar al bij uiteraard. Het lijkt mij logisch dat er niet wordt benadrukt dat de Eurostar niet in Brussels Airport Zaventem zal stoppen, noch de Thalys noch de Eurostar stopt daar normaliter.
Re: Eurostar Amsterdam
Het punt is inderdaad dat er door problemen op de hsl ook beneluxtreinen waren uitgevallen.
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Eurostar Amsterdam
Uit HLN:
Ik vermoed dat als er paspoortcontrole moet komen in Antwerpen-Centraal, er één van de sporen op -2 permanent zal afgesloten moeten worden voor andere treinen en reizigers?Met de Eurostar van Antwerpen naar Londen? Binnenkort is het misschien mogelijk
In de plannen voor de nieuwe beheersovereenkomst van de NMBS gaat de spoorwegmaatschappij ook bekijken of de Eurostar in de toekomst tussen Londen en Amsterdam ook een halte kan krijgen in Antwerpen-Centraal. Dat schrijft De Standaard vandaag en wordt ook uit goede bron bevestigd.
De Standaard kon de laatste versie van het ontwerp van de beheersovereenkomst van de NMBS inkijken. In die voorlopige versie staat momenteel dus dat de komst van de Eurostar naar Antwerpen bestudeerd zal worden. De NMBS moet binnen de zes maanden na de afsluiting van de beheersovereenkomt de kwestie analyseren.
Maar het gaat om meer dan enkel reizigersaantallen. Het plan lag immers al in 2013 eens op tafel, bij de verlenging van de lijn naar Amsterdam. De plannen werden drie jaar later begraven wegens niet rendabel en te duur, schrijft de krant. De komst van de Eurostar zou immers een grondige herinrichting van het station vragen, met aparte incheckbalies, digitale scanners en afgescheiden perrons.
Antwerpen-Londen
Volgens De Standaard komt de vraag om een nieuwe analyse van de N-VA, de grootste partij in de regering en in Antwerpen. Sinds vorige maand het doek is gevallen over de luchtvaartmaatschappij VLM, is er geen directe verbinding meer vanuit Antwerpen naar Londen. “Dat de trein dat verlies opvangt, zou niet meer dan logisch zijn”, zegt Stefan Stynen van reizigersorganisatie TreinTramBus aan de krant. Transporteconoom Eddy Van de Voorde zegt dan weer dat het plan enkel rendabel kan zijn als zakenreizigers elk uur een verbinding hebben.
Bij Eurostar - het commercieel treinbedrijf waarin de Franse spoorwegen het grootste belang heeft en de NMBS goed is voor 5 procent - kan men momenteel niets zeggen over de berichtgeving.
Idem bij het kabinet van minister van Mobiliteit François Bellot. Er wordt niet gecommuniceerd over de plannen voor het beheerscontract. “Er is pas een akkoord als er over alles een akkoord is.”