Reportage: Alle stations van belgie

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door benimmeg »

Wel, wel, ik denk dat beide ondernemingen tijdrovend zijn, maar op een andere manier. Veel hangt ook af van je vertrekplaats hoe tijdrovend het is. Als je kan vertrekken vanuit Brussel ligt heel belgie aan je voeten als het ware. Ik zal vaak dezelfde stations moeten afgaan om grote verplaatsingen af te leggen. Er zijn ook verschillende stations, zeker in Walonië die enkel met piekuren bedient worden, dus zeker tijdrovend.
Vandaag heb ik weer een dag op de trein gezeten.

DAG 6: 3 doodlopende lijnen
Na een korte onderbreking ben ik er weer. Deze keer met een vriend van mij, Simon, zijn we 2 eindhaltes gaan ontdekken, Binche en Quévy. Het volledige reisverslag kan je lezen op mijn site: http://allestationsvanbelgie.jouwweb.be. Zoals gewoonlijk, doorklikken naar reisverslagen en je vind het direct. Kijk ook zeker op eens op de kaart, zo kan je zien waar ik al geweest ben. Nog veel rood, maar het begint er op te trekken.
Veel lees- en kijkplezier.

Ik weet ook totaal niet in welk tijdsbestek ik dit wil klaren, dit kan nog wel even duren, al zou ik het wel mooi vinden om het binnen het jaar te kunnen voltrekken, maar ik heb geen doel voor ogen.
pastore

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door pastore »

Ik ben alleszins al verliefd op uw zus !
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door Asterix »

trainlovertje schreef: 14 jul 2018, 10:57 Verder heb ook nog nooit L27 tussen Schaarbeek en Vilvoorde bereden, maar daar worden volgens dienstregeling ook geen treinen ingepland dacht ik.
In Brussel-Noord of Vilvoorde vanaf de avondspits de wacht houden :-)

Heb je al eens lijn 27 en 26A/28 tussen Vilvoorde en Brussel-Noord bereden?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door trainlovertje »

Asterix schreef: 17 jul 2018, 11:44
trainlovertje schreef: 14 jul 2018, 10:57 Verder heb ook nog nooit L27 tussen Schaarbeek en Vilvoorde bereden, maar daar worden volgens dienstregeling ook geen treinen ingepland dacht ik.
In Brussel-Noord of Vilvoorde vanaf de avondspits de wacht houden :-)

Heb je al eens lijn 27 en 26A/28 tussen Vilvoorde en Brussel-Noord bereden?
Ook nog niet, maar daar rijdt ook toch enkel goederenvervoer, dacht ik?
Ik haalde die lijn 27 trouwens maar aan als voorbeeld, want er zijn buiten die spoorlijnen die ik eerder opsomde nog wel een aantal spoorlijnen/verbindingssporen waar ik ook nog niet overgereden ben.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door Asterix »

E1996 rijdt via die lijnen.
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door benimmeg »

DAG 7: trip naar de Ardennen.
Het is weer effe geleden dat ik iets gepost heb door mijn druk leven. Deze rit heb ik al een tijdje eerder gemaakt, maar het verslag staat nu online op mijn site: http://allestationsvanbelgie.jouwweb.be. Klik door naar reisverslagen en je ziet mijn tripje.

De trip zelf voerde me van Lokeren naar Grupont in hartje Ardennen. Na een korte omweg via het westspoor in Brussel en dan naar Etterbeek de weg vervolgd naar Dinant en Libramont. Foto's en verslag op de site. Veel leesplezier!

Verder ga ik een statistieken pagina maken waar je gemakkelijker de progressie kan volgen.
Alvast bedankt om allen mijn site te bezoeken. Rond de postdagen zit ik aan ongeveer 35 bezoekers op een dag, Hopelijk blijft het de moeite waard om te blijven bezoeken.

Ben
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door benimmeg »

Hallo iedereen,
Ik heb nu ook een facebookpagina gemaakt waar alle foto's op zijn geplaatst. Niet alleen die in mijn verslag, maar alle foto's die onderweg zijn getrokken.
https://www.facebook.com/allestationsvanbelgie
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door benimmeg »

DAG 8: Temse - Alken
Dag 8 (3 aug 18) is een feit. Na het werk vertrokken in Temse om zo via Mechelen, Leuven en Landen in Alken toe te komen. Een korte vakantie in Limburg. Het verslag met foto's kan je vinden op mijn site http://allestationsvanbelgie.jouwweb.be. Alle foto's weer beschikbaar op de fb pagina.
pastore

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door pastore »

Jammer dat er weer gebruik wordt gemaakt van "DE" Limburg...
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door benimmeg »

pastore schreef: 12 aug 2018, 12:58 Jammer dat er weer gebruik wordt gemaakt van "DE" Limburg...
Dankuwel voor de opmerking, het al is aangepast.
Ik probeer zo juist mogelijk te zijn, maar soms zal er nog een foutje in sluipen. Suggesties en opmerkingen mogen blijven binnenkomen, zowel positieve als negatieve. Het is mijn eerste blog ooit en ik leer nog elke dag bij. Hoe meer feedback, hoe mooier het resultaat zal zijn achteraf.

Ben
pastore

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door pastore »

Ik weet niet wat erger is, mensen die bewust "de" Limburg gebruiken om ermee te spotten, of mensen die effectief denken dat dit de juiste schrijfwijze is.
Bij deze; De Limburg, De Antwerpen, De West-Vlaanderen,...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door overweg13 »

Nee: de Limburg, het Antwerpen. Ik zeg en hoor al mijn hele leven de Limburg en heb daar nog nooit enige spot in ontdekt. Misschien omdat ik geen Limburger met lange tenen ben?
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door jan_olieslagers »

Toch is het echt wel "HET Limburg". Soms zelfs "het Verre Limburg" maar dat gaat er ook al vantussen, en maar goed ook. Hoogstens kan het nog DE Kongo zijn :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door overweg13 »

jan_olieslagers schreef: 12 aug 2018, 20:05 Toch is het echt wel "HET Limburg". Soms zelfs "het Verre Limburg" maar dat gaat er ook al vantussen, en maar goed ook. Hoogstens kan het nog DE Kongo zijn :)
Met het verre Limburg heb je gelijk, maar etymologisch gezien is het laatste element -burg wel mannelijk en dus is er ook wel wat te zeggen voor de Limburg, al heb ik de verre Limburg nog nooit gehoord.
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Reportage: Alle stations van belgie

Bericht door rvdborgt »

overweg13 schreef: 12 aug 2018, 20:52 Met het verre Limburg heb je gelijk, maar etymologisch gezien is het laatste element -burg wel mannelijk en dus is er ook wel wat te zeggen voor de Limburg, al heb ik de verre Limburg nog nooit gehoord.
Een voorbeeld als "het verre Limburg" is juist een goede manier om het woordgeslacht te bepalen, net als "het Limburg van vandaag".
"burg" (en "burcht") is volgens Van Dale trouwens "m en v". Maar Limburg is eenduidig onzijdig voor mij. De meeste geografische namen zijn overigens onzijdig. Ook plaatsnamen die op -burg eindigen (Middelburg bv.).

Groetjes,
Rian
Plaats reactie