rvdborgt schreef: ↑14 aug 2018, 19:47
Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.
Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
M6 stuurstanden mogen ook geen 200 als deze op kop rijden, dus dat deze samenstellingen met 2 locs rijden is evident op de 4xx verbindingen.
In het geval van de i11 samenstellingen vermoed ik dat de stuurrijtuigen binnen zijn voor het inbouwen van etcs, en diegene die wel nog rijden worden vooral gebruikt op de 5xx samenstellingen.
rvdborgt schreef: ↑14 aug 2018, 19:47
Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.
Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.
Was er geen beperking wanneer een tweede loc op sleep mee reed, én vlak achter de andere loc hing? Iets met teveel slingering of zo, als twee locs aan elkaar waren gekoppeld? Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat ze dan tot 160 beperkt waren. Niet dat dat veel gaat uitmaken voor de dienstregeling, veel kans dat de trein nog altijd op tijd aankomt in Leuven, resp. Luik.
Laatst gewijzigd door groentje op 15 aug 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Met twee locs na elkaar zijn er inderdaad beperkingen. Daar is de max toegelaten snelheid in functie van de stroomafnemers en hun positie, dus de onderlinge afstand. Bijvoorbeeld de voorste op de eerste loc en de achterste stroomafnemer op de tweede loc geeft altijd de hoogste waarde. Heeft te maken met de kracht die ze uitoefenen op de bovenleiding.
Eric0641 schreef: ↑14 aug 2018, 19:55
Vandaag hing een vernieuwde i6a aan de ic kortrijk welkenraath. Aankomst Luik 1930, trein was i11. I6 was afgesloten.
Indien de I6 een voorzien rijtuig vervangt, zou dit eigenlijk gewoon toegankelijk moeten zijn voor de reizigers.
Eric0641 schreef: ↑14 aug 2018, 19:55
Vandaag hing een vernieuwde i6a aan de ic kortrijk welkenraath. Aankomst Luik 1930, trein was i11. I6 was afgesloten.
Indien de I6 een voorzien rijtuig vervangt, zou dit eigenlijk gewoon toegankelijk moeten zijn voor de reizigers.
Vandaag zat dat rijtuig er nog steeds in. Ik weet niet of het gesloten was maar aangezien er 10 rijtuigen waren, moet het een vervanging zijn en zou het gedeclasseerd moeten zijn. Als het er morgen weer in zit, ga ik het eens nader bekijken.
rvdborgt schreef: ↑14 aug 2018, 19:47
Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.
Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.
Groetjes,
Rian
Deze zit nu op de E433 en zal als E414 en E440 verder rijden. De oude I6a zit er nog steeds in. Helaas afgesloten. Al lijkt me de reden onbekend.
Steve schreef: ↑14 aug 2018, 20:27
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.
Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.
Groetjes,
Rian
Deze zit nu op de E433 en zal als E414 en E440 verder rijden. De oude I6a zit er nog steeds in. Helaas afgesloten. Al lijkt me de reden onbekend.
Deze wordt waarschijnlijk gebruikt als pakwagen voor het boordpersoneel. Anders is er nergens ruimte voorzien om hun spullen te plaatsen.