werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Ik heb er zondag al iets over gelezen (weet niet meer waar) en toen klonk het dat de routeplanner nog aangepast moest worden en dat dat in de nacht van zondag op maandag zou gebeuren.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door overweg13 »

rvdborgt schreef: 03 sep 2018, 23:00
trainlovertje schreef: 03 sep 2018, 22:16 Geen idee vanaf wanneer men dit is beginnen communiceren naar de reizgers toe, maar ik werd daarstraks in ieder geval verrast toen ik dacht een rechtstreekse trein van Aalst naar Landen te kunnen nemen.
De eerste communicatie was bij mijn weten maandagochtend. En toen maakte ik ook de bedenking dat er vorige week toch ook al iets met die brug was en dat die maatregelen niet zo plotseling konden zijn genomen, want ze zaten al in de planner.

Grtoetjes,
Rian
Als je maandagochtend 03.09 bedoelt, dan zit je een dagje fout. De werken aan de brug werden al vermeld, minstens op zondag 02.09. Opvallend was de mededeling dat de wijzigingen pas in de loop van de nacht in de planner zouden worden opgenomen. Dat bleek vanochtend inderdaad gebeurd te zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Asterix »

Gaat het over die slingering in het spoor?
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door byter »

Asterix schreef: 04 sep 2018, 00:15 Gaat het over die slingering in het spoor?
Het is zoals trainlovertje schreef een probleem met de brug over de Leuvense vaart. De verwachting is dat er donderdag terug normaal kan worden hernomen maar tot dan is de L36N niet beschikbaar tussen Herent en Leuven.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

Asterix schreef: 04 sep 2018, 00:15 Gaat het over die slingering in het spoor?
Die is een paar weken geleden al gerepareerd en vrijdag was daar niks bijzonders te merken. Ik meen wel dat er eind vorige week een melding was dat er schade aan de brug was (dus iets anders dan een grondverzakking, al kan dat ook een oorzaak zijn natuurlijk). Is er iets tegenaan gevaren ofzo?

Groetjes,
Rian
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Davy »

Waarom een doortrekking naar Leuven?Afbeelding
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

Davy schreef: 07 sep 2018, 07:55 Waarom een doortrekking naar Leuven?
Omdat hij in Landen te laat aankomt om aansluiting te bieden op de Genk - Blankenberge. In Leuven is er dan aansluiting op de Eupen - Oostende. Wie van Luik of Borgworm naar Tienen wil, is er wel aan voor de moeite.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 07 sep 2018, 18:03
Davy schreef: 07 sep 2018, 07:55 Waarom een doortrekking naar Leuven?
Omdat hij in Landen te laat aankomt om aansluiting te bieden op de Genk - Blankenberge. In Leuven is er dan aansluiting op de Eupen - Oostende. Wie van Luik of Borgworm naar Tienen wil, is er wel aan voor de moeite.
Vanmorgen deze trein genomen van Leuven naar Luik. Geen stop in Tienen inderdaad, om dan vervolgens ruim 4 minuten stil te staan in Landen, en op vwerschillende andere stations 2 minuten. Tijd om in Tienen te stoppen was er dus voldoende.

Vanmorgen was het in Luik trouwens een vertragingsfestijn. De IC Oostende - Brussel had achtereenvolgens last van werkzaamheden tussen Gent en Brussel (omleiding), tussen Ans en Luik (enkelspoor) en op lijn 37 (geen idee wat maar bijna alle treinen liepoen daar vertraging op). In Brussel liepen verschillende treinen ook 10 min. vertraging op (1 tunnelbuis dicht misschien?) dus dan kun je op je vingers natellen dat dat bij het enkelspoor tussen Luik en Ans niet goedkomt, zeker niet als de trein uit Eupen ook nog eens te laat komt.

Groetjes,
Rian
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Asterix »

rvdborgt schreef: 08 sep 2018, 18:08In Brussel liepen verschillende treinen ook 10 min. vertraging op (1 tunnelbuis dicht misschien?)
Zoals elk weekend.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door overweg13 »

Je moet je voorstellen wat treinreizen vroeger was. Zo een dertig-veertig jaar geleden waren we wel verplicht om tijdens het weekend op stap te gaan - om de veertien dagen, want mijn vrouw werkte 1 weekend op 2. Werken en vooral de gevolgen ervan werden nooit vooraf aangekondigd, en men liet het treinverkeer rustig in het honderd lopen: na een uur of twee begonnen de vertragingen zich op te stapelen want er waren geen speciale voorzieningen bij werken. Men liet alle treinen rijden, dienstregelingen werden niet aangepast aan de werken (of men meldde het niet aan de reiziger) en bovendien liet men treinen ook nog in de mate van het mogelijke aansluiten. Ik zeg niet dat het nu perfect is, maar het is in elk geval vele keren beter dan in de jaren 1970-1990.
Met vriendelijke groet

overweg13
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Davy »

Waarom is deze dienst met de werkzaamheden tussen Gembloux en Namen eigenlijk opgeknipt in Namen? Heeft het met het omsporen te maken?
Ook iemand een idee welk materieel die vervangingstrein zal zijn?Afbeelding
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Jan-Mark »

Een kennis zag afgelopen zaterdag in de 12100 oa. DMT en Desiro.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

heb hem vorig weekend gedaan en vervangmaterieel wordt inderdaad gereden met DMT en desiro, maar wat de reden van de knip is begrijp ik niet goed. ik gok omdat niet iedereen uit het Brusselse materieelkennis heeft van I11 en HLE13, welke vanaf Namen worden gebruikt, want op het gedeelte Brussel - Namen zijn voor die verbinding nu meer treinbestuurders nodig dan gewoonlijk (die dan zogezegd overkomen van de verbinding Brussel - Dinant waar er op dat moment net minder TB's nodig zijn, omdat deze bepert is tot Ottignies)
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Davy »

Ik heb gisteren de rit Brussel Namen gedaan via Charleroi, met een I6-I10-I11 stam. Tractie was een HLE18.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

Davy schreef: 17 sep 2018, 08:29 Ik heb gisteren de rit Brussel Namen gedaan via Charleroi, met een I6-I10-I11 stam. Tractie was een HLE18.
Ik ook. In Ottignies stond het voorlaatste rijtuig met maar 1 deur aan het perron (richting lijn 140) en het laatste rijtuig stond nog in de wissels, enkele meters van het perron vandaan. Een van de uitstappers viel daardoor bijna op zijn gezicht. Ik maakte de conducteurs erop attent dat er rijtuigen niet aan perron stonden en ze gingen bezorgd kijken. Vooraan stond de trein stil vlak voor het sein, dat echter groen was. Moet je daar dan ook voor stoppen? Het perron was nog ca. anderhalf rijtuig langer.
Een uur later kwam er in Ottignies uit Namen 1 overbeladen MS96, waar nog meer mensen bij wilden.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie