Het was dan ook niet meteen het belangrijkste en meest dringende project van Infrabel

Het was dan ook niet meteen het belangrijkste en meest dringende project van Infrabel
Jep. Brugge, Gent, Hasselt,.. dat wordt allemaal level 2.AlexNL schreef: ↑25 okt 2018, 23:38 In Nederland is men voorbereidingen aan het treffen voor de uitrol van ERTMS op een aantal trajecten, maar omwille van complexiteit heeft men besloten om drukke knooppunten zoals Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal vooralsnog niet uit te rusten.
Zijn of worden er in België drukke/complexe knooppunten uitgerust met ERTMS, en dan meer specifiek ERTMS L2 zoals dat in Nederland gepland is?
Tegen wanneer is Brugge - Gent - Brussel gepland? Heb al allerlei gerechten gehoord maarja...Shrek schreef: ↑25 okt 2018, 23:57Jep. Brugge, Gent, Hasselt,.. dat wordt allemaal level 2.AlexNL schreef: ↑25 okt 2018, 23:38 In Nederland is men voorbereidingen aan het treffen voor de uitrol van ERTMS op een aantal trajecten, maar omwille van complexiteit heeft men besloten om drukke knooppunten zoals Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal vooralsnog niet uit te rusten.
Zijn of worden er in België drukke/complexe knooppunten uitgerust met ERTMS, en dan meer specifiek ERTMS L2 zoals dat in Nederland gepland is?
Soms is het verschil met de Nederlanders gewoon duidelijk![]()
Oja: sinds vorige week is 25% van het aantal kilometer hoofdspoor in België uitgerust met een veiligheidssysteem (ETCS 1, ETCS 2 of TVM). Weinig landen in Europa doen beter op dit moment.
Nog geen exacte datum bekend.CursorX schreef:Tegen wanneer is Brugge - Gent - Brussel gepland? Heb al allerlei gerechten gehoord maarja...Shrek schreef: ↑25 okt 2018, 23:57Jep. Brugge, Gent, Hasselt,.. dat wordt allemaal level 2.AlexNL schreef: ↑25 okt 2018, 23:38 In Nederland is men voorbereidingen aan het treffen voor de uitrol van ERTMS op een aantal trajecten, maar omwille van complexiteit heeft men besloten om drukke knooppunten zoals Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal vooralsnog niet uit te rusten.
Zijn of worden er in België drukke/complexe knooppunten uitgerust met ERTMS, en dan meer specifiek ERTMS L2 zoals dat in Nederland gepland is?
Soms is het verschil met de Nederlanders gewoon duidelijk![]()
Oja: sinds vorige week is 25% van het aantal kilometer hoofdspoor in België uitgerust met een veiligheidssysteem (ETCS 1, ETCS 2 of TVM). Weinig landen in Europa doen beter op dit moment.
Per wanneer komt dat in dienst?
Ik vind het een vreemde keuze om juist zulke drukke knooppunten niet uit te rusten, terwijl de baanvakken ertussen wél worden uitgerust. Dan moet er dus vlak voor Amsterdam worden omgeschakeld naar ATB, en na Amsterdam weer naar ERTMS.Soms is het verschil met de Nederlanders gewoon duidelijk![]()
Goed bezigOja: sinds vorige week is 25% van het aantal kilometer hoofdspoor in België uitgerust met een veiligheidssysteem (ETCS 1, ETCS 2 of TVM). Weinig landen in Europa doen beter op dit moment.
niet etcs :profke schreef: ↑26 okt 2018, 15:36 de helft van de treinen... hoe zie je dat?
De helft van de soorten trein? of de helft van het aantal rijstellen/zitplaatsen/stammen/....
desiro is namelijk een niet-onaanzienlijk aantal, wat mogelijks op zich al "de helft" van de treinen omvat, samen met de M6/HLE18
Stel 514 staat in CW Mechelen met een volledige installatie van ETCS. Alleen moet deze nog de volledige testen van homologatie ondergaan. Er staat ook een stel binnen van de reeks 400, het nummer daarvan is me nog niet bekend maar daar zitten ze met het Franse KVB waarmee dit moet samenwerken. De I11 stuurrijtuigen zijn denk ik bijna allemaal gedaan, dus die mag je ook in het lijstje opnemen.dantjebram72 schreef: ↑26 okt 2018, 16:06niet etcs :profke schreef: ↑26 okt 2018, 15:36 de helft van de treinen... hoe zie je dat?
De helft van de soorten trein? of de helft van het aantal rijstellen/zitplaatsen/stammen/....
desiro is namelijk een niet-onaanzienlijk aantal, wat mogelijks op zich al "de helft" van de treinen omvat, samen met de M6/HLE18
116(MS96) + 51(MS86) + 139(MS80) + 44(MS75) + 31(m4 stuurrijtuig) +18(m5 stuurrijtuig) + 60(T27 stuurrijtuig) = 459
wel ETCS
305(desiro) + 64(m6 stuurrijtuig) + 93(mw41) + 120(T18/T19) + 8(T28 enkel nmbs)= 590
dus 56% met etcs, 44% zonder etcs. En dit in de veronderstelling dat elke mw41 etcs heeft wat nog niet het geval is.
Ik laat de I11 en de reeks 21 buiten beschouwing omdat de reeks 21 snel zal verdwenen zijn en omdat I11(26 stuurrijtuigen) op dit moment opgebouwd wordt naar etcs.
De effectieve dekking van etcs is dus 56%(on board) * 25%(on track) = 14% effectieve dekking.
Nmbs zal wellicht in de toekomst sterkt stijgen door de instroom van M7 en het inbouwen van etcs in ms96,ms86,ms80 en ms75 en het verdwijnen van T27 en M4. Infrabel zal nog een serieus tandje moeten bijsteken...
Ja en nee, het is niet alsof er niks is gebeurd na Buizingen. TBL1+ is landelijk uitgerold in vrij korte tijd.dantjebram72 schreef: ↑26 okt 2018, 13:49 Ik vind dat eigenlijk een zeer teleurstellende effectieve dekkingsgraad ongeveer 9 jaar na het tragische ongeval in Buizingen.