Stations zonder Automaten.

Alles over reizigerstreinen in België.
historyboy
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 sep 2012, 22:29

Stations zonder Automaten.

Bericht door historyboy »

Ik zoek een handig lijstje van alle stations waar geen TVM staat.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Shrek »

historyboy schreef: 05 nov 2018, 20:22 Ik zoek een handig lijstje van alle stations waar geen TVM staat.
Ik denk niet dat je zo'n lijst zomaar gaat vinden. Dat zou het voor zwartrijders nogal eenvoudig maken om een excuus te hebben voor het niet-bezitten van een vervoersbewijs :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Steve »

Shrek schreef: 05 nov 2018, 20:54
historyboy schreef: 05 nov 2018, 20:22 Ik zoek een handig lijstje van alle stations waar geen TVM staat.
Ik denk niet dat je zo'n lijst zomaar gaat vinden. Dat zou het voor zwartrijders nogal eenvoudig maken om een excuus te hebben voor het niet-bezitten van een vervoersbewijs :wink:
Sorry maar da's wel heel vergezocht. Bij de stationsinfo van elk station kun je zien of er een automaat aanwezig is, en sowieso zullen er maar heel weinig overblijvende stations zijn zonder automaat, bijna zonder uitzondering heel afgelegen stations met amper reizigers tout court, laat staan potentiële zwartrijders. En op lijnen waar de toestroom niet van die aard is dat de treinbegeleider geen tijd heeft om langs te komen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door trainlovertje »

Vroeger stonden die opgelijst in de vervoersvoorwaarden, maar sinds de grote update daarvan niet meer. Toen waren het er alleszins minder dan 10, terwijl zelfs nog maar net de nieuwe TVM's in gebruik genomen waren. Nu dus waarschijnlijk nog minder dan toen.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Jan-Mark »

In principe zouden alle stations een automaat moeten hebben, daarom is de boordtoeslag ook ingevoerd. Anders zou je als argument kunnen hebben dat je aan een station zonder automaat opstapte... Nu komt het nog weleens voor dat een automaat ontbreekt, maar dat is maar tijdelijk meestal. Laatst stapte ik in Juslenville op, en toen ontbrak daar een automaat. Gelukkig kon de chef garde mij nog een ticketje verkopen :D
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door groentje »

Zelfs een station als Hourpes heeft een automaat...
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door FLV-FGSP »

Na een wandeling ben ik van Florival teruggekeerd. Daar stond geen automaat, de TBG verkocht me een ticketje naar FLV zonder toeslag.
antwerpenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door antwerpenaar »

Volgens mij staat er in de stopplaats Wolfstee (lijn 15) geen automaat.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door overweg13 »

Volgens het Lexicon: Stopplaats: Plaats waar reizigers kunnen in- of uitstappen en waar geen verkoopmogelijkheid bestaat. Dat zou dus een halte zijn zonder ticketautomaat. Maar blijkbaar bestaat er dus geen lijst van deze stopplaatsen.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door kika »

overweg13 schreef: 06 nov 2018, 10:17 Volgens het Lexicon: Stopplaats: Plaats waar reizigers kunnen in- of uitstappen en waar geen verkoopmogelijkheid bestaat. Dat zou dus een halte zijn zonder ticketautomaat. Maar blijkbaar bestaat er dus geen lijst van deze stopplaatsen.
Dat is niet in lijn met bvb. de reizigersnetkaart (vond geen nieuwere dan 2016), daar staan bvb. Drongen, Sint-Job en Antwerpen Zuid als stopplaatsen vermeld. Het allergemakkelijkste is als je het de NMBS vraagt.

Naast diegene die nog niet opgenoemd zijn denk ik aan: Pepinster-cité, Franchimont, Sclessin, Milmort, Tilleurs, Barvaux, Engis, Bomal, Vielsalm, ... en nu hops op pad, om te kijken of het klopt wat ik zeg :wink:
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Jan-Mark »

Neen, een stopplaats is een station zonder loket, hetgeen niet betekent dat er geen automaat is.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door overweg13 »

kika schreef: 06 nov 2018, 11:51
overweg13 schreef: 06 nov 2018, 10:17 Volgens het Lexicon: Stopplaats: Plaats waar reizigers kunnen in- of uitstappen en waar geen verkoopmogelijkheid bestaat. Dat zou dus een halte zijn zonder ticketautomaat. Maar blijkbaar bestaat er dus geen lijst van deze stopplaatsen.
Dat is niet in lijn met bvb. de reizigersnetkaart (vond geen nieuwere dan 2016), daar staan bvb. Drongen, Sint-Job en Antwerpen Zuid als stopplaatsen vermeld. Het allergemakkelijkste is als je het de NMBS vraagt.

Naast diegene die nog niet opgenoemd zijn denk ik aan: Pepinster-cité, Franchimont, Sclessin, Milmort, Tilleurs, Barvaux, Engis, Bomal, Vielsalm, ... en nu hops op pad, om te kijken of het klopt wat ik zeg :wink:
Barvaux en Vielsalm horen al zeker niet thuis in het lijstje.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door kika »

Bedankt! Dan euhm, wandel jij nog even langs Lens, Masnuy-St-Pierre, Ghlin en Cambron-Casteau om te kijken of er daar inderdaad geen staan?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Asterix »

Ghlin al wel: LINK
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door kika »

Zwart scherm vanaf google street view 8) en http://www.belgianrail.be/en/stations-a ... ghlin.aspx zegt dat er geen staat :roll:
Zeg Historyboy: waarom ben je er naar op zoek?
Plaats reactie