Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

groentje schreef: 07 nov 2018, 20:38
Davy schreef: 07 nov 2018, 20:01 Ik snap sowiso die optie niet... Er zijn toch nog klassiekjes voorhanden?
Depot Hasselt kent de klassiekjes niet.
En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door traxie »

Steve schreef:
groentje schreef: 07 nov 2018, 20:38
Davy schreef: 07 nov 2018, 20:01 Ik snap sowiso die optie niet... Er zijn toch nog klassiekjes voorhanden?
Depot Hasselt kent de klassiekjes niet.
En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?
Ik dacht dat het enkel die van Hasselt waren en niet die van Luik ivm taal issues.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Modernisering Breaks

Bericht door FLV-FGSP »

De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.

Infrabel leek nog niet in de mood voor een knip in Luik - maar mogelijks is dat niet de laatste stand van zaken.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 »

Eric0641 schreef: 07 nov 2018, 12:55
spurt2244 schreef: 07 nov 2018, 12:42 NMBS is aan het kijken of ze de dienst tijdelijk moeten knippen in Visé.
Vernieuwde Breaks hebben nog geen toelating voor Nederland.

Groeten uit Nederland.
Dat is schijnt het van de baan. De kans is wel reeel dat de dienst in Luik terminus is.
Ja dat is ook nog een optie. uiteindelijk hoop ik dat Arriva gaat rijden in de loop van 2019.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Asterix »

FLV-FGSP schreef: 07 nov 2018, 22:05 De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.
Heeft het gezond verstand dan toch gezegevierd? Vroeger moesten en zouden het Franstaligen zijn op die lijn.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

Als je trein een paar keer is moeten blijven staan na een controle in Maastricht...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

En wat dan in het weekend, als de trein tot Luik beperkt is? Gaan die TB's van Hasselt dan speciaal naar Luik?
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 »

Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Rww »

spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 »

Trekt Nederland die ontheffing in of zoiets. ik denk dat Nederland gewoon op zoek is om nu België dwars te kunnen zitten.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Rww schreef: 09 nov 2018, 19:58
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs
Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eimai »

Eric0641 schreef: 10 nov 2018, 18:44Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Eimai schreef: 10 nov 2018, 19:15
Eric0641 schreef: 10 nov 2018, 18:44Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?
Daar word geen onderscheid tussen gemaakt. Tevens mag er ook maar 1x per uur een onbeveiligde trein rijden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Shrek schreef: 10 nov 2018, 19:31
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Eens, maar daar heeft niemand nu gehoor aan. Is er beveiliging nee. 1ste station en klaar. Maakt niet uit wat er in het verleden aangeboden is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie