Stations zonder Automaten.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door overweg13 »

kika schreef: 06 nov 2018, 15:24 Bedankt! Dan euhm, wandel jij nog even langs Lens, Masnuy-St-Pierre, Ghlin en Cambron-Casteau om te kijken of er daar inderdaad geen staan?
Cambron-Casteau zou me verbazen: het is hét station voor Paira Daiza. Nu komen de meeste reizigers daar waarschijnlijk wel met een elders aangekochte B-Dagtrip, maar vermoedelijk kopen toch nog wat reizigers daar hun terugreis.
Wat Street View betreft: sommige opnames dateren van enkele jaren geleden, vaak van voor de invoering van de TVM's.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door kika »

overweg13 schreef: 06 nov 2018, 18:34Cambron-Casteau zou me verbazen: het is hét station voor Paira Daiza. Nu komen de meeste reizigers daar waarschijnlijk wel met een elders aangekochte B-Dagtrip, maar vermoedelijk kopen toch nog wat reizigers daar hun terugreis.
Dan zou ook die informatie op http://www.belgianrail.be/en/stations-a ... steau.aspx dus niet correct zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Steve »

De officiële stationsinformatie vermeldt niettemin ook dat er geen automaat is: http://www.belgianrail.be/nl/stations-e ... steau.aspx

Ik vermoed dat er voor zulk een station ook technische beperkingen zijn, bijvoorbeeld een gebrek aan elektriciteit of internet in de buurt, of moeilijkheden met vergunningen. Misschien geldt dat zelfs voor alle stations die nog niet uitgerust zijn, als je ziet welke soms piepkleine stations er wél eentje hebben.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef: 06 nov 2018, 18:34Wat Street View betreft: sommige opnames dateren van enkele jaren geleden, vaak van voor de invoering van de TVM's.
Dat zou moeten meevallen. Normaal gezien zijn de beelden van 2018. In de straat waar ik woon, is de wagen tijdens het WK van afgelopen zomer langsgereden.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door overweg13 »

Ik heb Lens en Cambron-Casteau geprobeerd: uit 2008! Waar wij wonen: 2009.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Steven »

In mijn straat zijn de beelden van streetview meer dan 8 jaar oud. Mijn huis staat er nog niet op.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Davy »

Cambron-Casteau heeft weldegelijk een automaat.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Elgar »

Een tweetal jaar geleden had de halte Callenelle op lijn 78 alleszins geen automaat. Deze halte wordt ook alleen maar bedient door enkele P-treinen ‘s morgens en ‘s avonds in de week en op woensdagmiddag. De iets verder gelegen halte Maubray met hetzelfde bedieningspatroon heeft dan weer wel een automaat.
Ik geloof dat er ook geen automaat is in Ham-sur-Sambre op lijn 130. Hier stoppen ook alleen maar enkele treinen in de ochtend- en avondspits.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door spurt2244 »

In Vlaanderen heeft stopplaats Vijfhuizen geen automaat volgens de NMBS site en streetview juni 2018 laat wel een automaat zien.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Asterix »

spurt2244 schreef: 07 nov 2018, 22:53 In Vlaanderen heeft stopplaats Vijfhuizen geen automaat volgens de NMBS site en streetview juni 2018 laat wel een automaat zien.
Bij de stationsinformatie van Vijfhuizen op de site van de NMBS staat nochtans dat de automaat staat aan de toegang tot het enige perron.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Steve »

De informatie is tegenstrijdig: onder het kopje "automaat" staat er een logo met een duidelijke streep door, maar onderaan staat inderdaad een beschrijving van de locatie. Ze zullen vergeten zijn het pictogram aan te passen.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Eric0641 »

Marchienne zone. Daar ontbreekt nog altijd een automaat.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stations zonder Automaten.

Bericht door Bibke »

In Neerpelt heeft men de automaat kant parking, verwijderd.
Was wel zeer handig omdat daar toch wel wat volk opstapt en dikwijls oudere mensen die er niet vlot mee overweg kunnen.

Blijkbaar werd die verwijderd vanwege vandalisme.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie