Alkoholverbod op treinen

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Alkoholverbod op treinen

Bericht door Dieselfreak »

Om jouw bericht kort samen te vatten: alcohol drinken hindert geen andere mensen. Wel kán het in bepaalde gevallen gepaard gaan met problematisch gedrag, maar dat hóeft helemaal niet noodzakelijk. Evenmin is alcoholgebruik een noodzakelijke voorwaarde voor het ontstaan van problematisch gedrag: je kunt dergelijk gedrag ook vertonen zónder daarvoor alcohol te drinken.

De oplossing is dus: dat problematisch gedrag bestraffen, níet het drinken van alcohol.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Alkoholverbod op treinen

Bericht door kika »

Dieselfreak schreef: 27 nov 2018, 21:42 Om jouw bericht kort samen te vatten: alcohol drinken hindert geen andere mensen. Wel kán het in bepaalde gevallen gepaard gaan met problematisch gedrag, maar dat hóeft helemaal niet noodzakelijk. Evenmin is alcoholgebruik een noodzakelijke voorwaarde voor het ontstaan van problematisch gedrag: je kunt dergelijk gedrag ook vertonen zónder daarvoor alcohol te drinken.

De oplossing is dus: dat problematisch gedrag bestraffen, níet het drinken van alcohol.
Het is net als 101 gelijkaardige discussies: scannen van treinreizigers, burqaverboden etc.: er zullen wat pendelaars zich prettig(er) bij voelen, anderen net niet, het is symboolpolitiek. Je zal af en toe wel degelijk iemand vinden die zich misdraagt én alcohol drinkt, wie hooibergen zoekt, vindt naalden…
Plaats reactie