Davy schreef: ↑05 dec 2018, 13:49
Is de lijn Kortrijk - Poperinge dan zo druk dat daar 3 stellen nodig zijn?
Ik dacht dat er in de ochtend- en avondspits overbezetting was op sommige treinen.
Idem tijdens de zomerse weekends wanneer er veel bezoekers zijn voor Ieper/Bellewaarde.
Maar blijkbaar was het dan toch een fout in de reisplanner?
Vanaf zondag zit er een knip op Antwerpen Binche. Misschien rijden dan op zaterdag voor de laatste keer klassiekskes op lijn25. Toch es zien dat ik zo eentje kan nemen
Alle Antwerpen-Brussel's worden met Desiro's gereden in het weekend...
(Nog altijd benieuwd of de Desiro's ooit van alle IC-treinen gaan verdwijnen als de M7'er zijn. Het lijkt alsof men meer nog meer IC's met Desiro gaat rijden i.p.v. minder...)
ostbahnhof schreef: ↑06 dec 2018, 19:48
Vanaf zondag zit er een knip op Antwerpen Binche. Misschien rijden dan op zaterdag voor de laatste keer klassiekskes op lijn25. Toch es zien dat ik zo eentje kan nemen
De Turnhout-Binche rijdt ook nog vaak met klassiekjes rond, dus tussen Brussel en de vertakking Y.Duffel zal je ze sowieso nog kunnen spotten.
Davy schreef: ↑05 dec 2018, 13:49
Is de lijn Kortrijk - Poperinge dan zo druk dat daar 3 stellen nodig zijn?
Ik neem dagelijks de trein tussen Gent & Ieper om 18u36. die zit best goed vol tussen Gent & Kortrijk (3 stellen) en bij defect van een stel is het dus zwaar rechtstaan.
Kortrijk-Poperinge vereist zeker geen 3 stellen (enkel op vrijdag (studenten) is het zoeken naar een plaatsje op dat uur), al zou het wel leuk zijn als de trein in Kortrijk niet minutenlang zou stilstaan om de splitsing uit te voeren tussen de stellen die naar Lille en naar Poperinge rijden.
Geen idee hoe het een uur vroeger is... dan zal het wel drukker zijn.
In Luik:
* Zoals in ander topic gemeld: 1 omloop naar Maastricht met een Klassiekje.
* Liers - Flémalle-Haute was 1 omloop met Klassiek en 1 omloop met Break.
* De stopper naar Marloie heeft zeker 2 omlopen met MS96.
E522 rijdt nu (en blijkbaar op alle dagen behalve zaterdag?) met een Break. De Break keert terug uit Luik als E527 in de ochtend om dan ingezet te worden op de reeks 23xx vanaf Oostende.
Wederom een I6 (I6A, was gedeclasseerd) in de Oostende Eupen. Opvallend vind ik dat veel stammen in sandwich rijden zonder stuurstand. Waar zijn die stuurstanden dan naartoe...?
Die worden in sneltempo binnengehaald voor de inbouw ETCS. Vanaf 1 januari wordt TBL2 immers afgeschaft en daartegen moeten er dus genoeg omgebouwd zijn.