Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy »

Vandaag rijdt er in ieder geval 1 omloop Luik - Maastricht met een Klassiekje, zonet gekruist bij Eijsden.
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Ben benieuwd of men er doordeweeks ook de lijn naar Hasselt mee gaat verzorgen. Persoonlijk hoop ik dan toch op de niet-gemoderniseerde Breaks, want de Klassiekjes zijn gevoelsmatig op alle gebieden niet meer van deze tijd. Eigenlijk natuurlijk te zot voor woorden dat men met deze roestbakken wel het traject mag rijden en dat de gloednieuwe Arriva-treinen worden geweigerd. Morgen reis ik naar Eijsden; ben benieuwd welk materieel er op mij wacht in Maastricht. :?: :cry: :? :shock: :roll:
simpel en meedogenloos :!:
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Vandaag reden er weer Breaks bij Eijsden. NMBS heeft blijkbaar nog genoeg niet-gemoderniseerde :shock: treinstellen over om de dienstregeling mee uit te voeren tussen Hasselt en Maastricht.
simpel en meedogenloos :!:
GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door GregTrainz »

Cherrytrain schreef: 09 dec 2018, 13:57 Ben benieuwd of men er doordeweeks ook de lijn naar Hasselt mee gaat verzorgen.
Ik denk het wel, vandaag voor de derde (week)dag op rij de S43 5378 (aankomst 08u22 in Hasselt) met een Klassiekje zien rijden. De terugrit S43 5358 waarschijnlijk dus ook. Al gaat het voorlopig maar om 1 trein, want er worden ook nog Breaks ingezet. Daarmee dat je misschien voor één tijdstip dat kan zeggen, maar je zou eigenlijk het over een hele dag moeten bekijken. Dit vraagt verplaatsingen om 5 uur 's morgens, of je moet al naast de lijn wonen en kijken op de momenten dat de trein voorbijkomt. Ik denk niet dat er andere manieren zijn om vanop afstand live te zien wat voor materieel er rondrijdt.
GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door GregTrainz »

Sinds ik ben begonnen te tellen op 13/12/2018 reed er een Klassiekje op S43 (5378) op:

13 december 2018
14 december 2018
17 december 2018
18 december 2018
19 december 2018
07 januari 2019
08 januari 2019
09 januari 2019

Tot nu toe reed er dus iedere weekdag op deze verbinding een klassiekje volgens mijn waarnemingen.

Deze post zal ik vaak updaten. Laatste update: 2019-01-09 10:09 CET. Volgende update verwacht: 10 januari om 8 uur.
Laatst gewijzigd door GregTrainz op 09 jan 2019, 10:09, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Ik denk dat het daarmee wel duidelijk is dat dat klassiekje nu de voorziene samenstelling is op weekdagen...
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Ja, dat denk ik ook. Net Klassiekje 709 gezien bij Eijsden, terwijl een Break in tegenovergestelde richting reed.
simpel en meedogenloos :!:
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Jan-Mark »

Is het standaard een los stel, of worden normaal twee stellen ingezet?
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Ik heb de afgelopen periode alleen losse stellen voorbij zien komen. Als je 's middags in een Klassiekje zit zijn er (bijna) geen zitplaatsen meer over; er reist namelijk veel jeugd mee tussen Maastricht (Randwyck) en Eijsden. Zij reizen over het algemeen 'zwart', omdat de NMBS-conducteur niet kan controleren of er is ingecheckt bij NS met de Nederlande ov-chipkaart.
simpel en meedogenloos :!:
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Cherrytrain schreef: 18 dec 2018, 17:08 Ik heb de afgelopen periode alleen losse stellen voorbij zien komen. Als je 's middags in een Klassiekje zit zijn er (bijna) geen zitplaatsen meer over; er reist namelijk veel jeugd mee tussen Maastricht (Randwyck) en Eijsden. Zij reizen over het algemeen 'zwart', omdat de NMBS-conducteur niet kan controleren of er is ingecheckt bij NS met de Nederlande ov-chipkaart.
Dat is helemaal correct.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door GregTrainz »

Jan-Mark schreef: 18 dec 2018, 17:02 Is het standaard een los stel, of worden normaal twee stellen ingezet?
Het gaat om 1 motorstel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Zouden er eigenlijk echt zo weinig klassiekjes over zijn dat men er niet minstens twee kan inzetten? Zelfs indien dat elders een gaatje zou creëren, is er toch extra capaciteit door de vrijgekomen MS80?
GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door GregTrainz »

Steve schreef: 19 dec 2018, 08:14 Zouden er eigenlijk echt zo weinig klassiekjes over zijn dat men er niet minstens twee kan inzetten? Zelfs indien dat elders een gaatje zou creëren, is er toch extra capaciteit door de vrijgekomen MS80?
Ik heb er gisteren in Hasselt een aantal zien staan. Hoeveel weet ik niet precies, maar het waren er minstens 3 of 4.
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Halo

Sinds de laatste update van 23 oktober hebben slechts 3 gemoderniseerde breaks Mechelen verlaten.
Alle 3 met ETCS-stickers en zonder TBL1 + -stickers.
Betekent dit dat de TBL1 + is gedemonteerd?

119. 422 ==> 05-10-18 ETCS
120. 388 ==> 06-11-18 ETCS
121. 373 ==> 28-11-18 ETCS


Drie zijn ook Mechelen binnengekomen.
130. 394 sinds 20/10/18
131. 415 sinds 08/11/18
132. 382 sinds 26/11/18

Nog 7 : 302 374 387 404 411 416 420

Gr
M
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Ducktape »

TBL1+ zit verwerkt in de ETCS computer en schermen. Elk stel dat dus met ETCS buiten rijdt heeft ook TBL1+ uiteraard, anders zouden ze enkel op ETCS lijntjes mogen rijden.
Plaats reactie