thejay schreef: ↑30 jan 2019, 19:37
3328 was vanochtend zelfs afgeschaft. En dat daarna de 2607 ook nog maar eens met één Break rijdt i.p.v. twee maakt het echt 'gezellig' druk tussen FN en FM.
De 26xx wordt zo ondertussen een beetje slachtoffer van het eigen succes. Twee Breaks is echt wel een absoluut minimum. Maar in Hasselt lijkt men dat niet echt te begrijpen en stuurt gewoon regelmatig enkele treinstellen 's ochtends de baan op. Hoeveel Breaks zijn er nu nog in ombouw en zou het iets helpen moest de verbouwing volledig afgerond zijn?
ai, niet leuk, ken dat.
Ik neem daarom de 7227 die rijdt op een moment dat de meeste problemen nog niet begonnen zijn. Dubbele desiro en steeds op tijd, alhoewel hij door zijn supersnelheid dikwijls te vroeg op de luchthaven aankomt en dan in de tunnel moet wachten tot perron 2 vrij is. Maar dat nemen we er met plezier bij. De Agatha Christy reeksen zijn spannend genoeg
De Memling was een EC-trein van Oostende naar Duitsland. Eurofimarijtuigen kregen een modernisering die speciaal gericht was op inzet in deze trein. Later kregen o.a. de breaks een vergelijkbare kleurstelling. Vandaar de verwijzing naar Memling.
bram2727 schreef: ↑31 jan 2019, 12:47
Wat bedoelen julie met memlinger?
Een niet gemoderniseerde break rijdt in de Memling-livrei, dat bedoelen ze dus.
Zucht. Een fraai voorbeeld van een "in-crowd" die "in-talk" hanteert. En dan maar denken denken dat ze "geeks" zijn ...
Er staat nergens in de regels van het forum dat er geen vakjargon gebruikt mag worden. Dit is onder de kenners veruit de eenvoudigste manier om te communiceren dus gaan we dat ook niet verbieden.
Het staat je uiteraard vrij om vragen te stellen, al zal de zoekfunctie je ook helpen want deze vraag is eerder ook al gesteld.