En toch apprecieer ik het out-of-the-box denken...jan_olieslagers schreef: ↑12 feb 2019, 18:20 @Portbou: dat ziet er heel wat realistischer uit dan mijn idee, ja :)
Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Dan hoop ik dat Brussel er ook voor zorgt dat voldoende Brusselaars de nodige opleidingen genieten om de jobs van die vervelende pendelaars over te nemen. Anders wordt Brussel misschien wel leefbaarder qua verkeer maar (nog!) een stuk minder qua economie...
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Is het eigenlijk mogelijk "af te snijden" schuin door het Maximiliaan-park of kan dat momenteel niet door de transmigrantenproblematiek ?
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Er wordt massaal geïnvesteerd in alternatieven voor de auto in Brussel, Portbou. Nieuwe fietspaden en -stallingen, tram- en buslijnen, de nieuwe metro 3 zou dit jaar van start moeten gaan, het S-net wordt (mondjesmaat) uitgebreid... Het is dus wat kort door de bocht om te zeggen dat Brussel onbereikbaar wordt, misschien wel integendeel.
Je kan inderdaad door het park, maar of je daar veel mee wint, zou ik niet per se durven zeggen. Ik hoop vooral dat ze eindelijk eens beginnen aan de Picardbrug, recht op de Simon Bolivarlaan en de Picardstraat...
Je kan inderdaad door het park, maar of je daar veel mee wint, zou ik niet per se durven zeggen. Ik hoop vooral dat ze eindelijk eens beginnen aan de Picardbrug, recht op de Simon Bolivarlaan en de Picardstraat...
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
nog wat dagdromen: verlenging L25 naar Antwerpen Linkeroever met nieuwe stations: Antwerpen-Blancefoerlaan en Antwerpen-groenplaats.
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
In Antwerpen was ik vooral aan het dagdromen over een doortrekken van lijn 52 als lightrail doorheen de stad naar Antwerpen-Centraal, misschien door de premetro? Zal er ook niet gauw van komen, natuurlijk, en k zie zelf ook de verschillende spoorbreedte als extra hinderpaal. Maar bon, ik heb kritiek geuit op enkele ideeën hier, wie wil mag dit hier ook met argumenten afschietenostbahnhof schreef: ↑02 mei 2020, 12:00 nog wat dagdromen: verlenging L25 naar Antwerpen Linkeroever met nieuwe stations: Antwerpen-Blancefoerlaan en Antwerpen-groenplaats.
-
- Berichten: 3522
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Tsja, toch maar eventjes meedoen met het hardop denken - wat doet men al niet, in deze harde corona-tijden -
Meer algemeen: in mijn observatie zit het met het personenvervoer in en rond de Koekestad nog niet zo slecht; de files zijn daar weliswaar dramatisch (buiten coronatijden) maar dat is hoofdzakelijk een kwestie van goederentrafiek. Tweede havenontsluiting is veel dringender voor het spoor, en voor het wegverkeer het bieden van een alternatief voor niet-lokale trafiek; de Oosterweelverbinding zou beterschap brengen oost-west, maar nog niet morgen of zelfs overmorgen; en noord-zuid blijft er een probleem.
Dat is alleen maar een ontdubbeling van de premetro (haha, de tram, bedoel ik), geen meerwaarde. Zou kunnen meerwaarde bieden indien verderop aansluitend aan het spoor naar Sint-Niklaas, maar de Kloazenaars kunnen nu ook al naar Mechelen sporen via L54.verlenging L25 naar Antwerpen Linkeroever met nieuwe stations: Antwerpen-Blancefoerlaan en Antwerpen-groenplaats.
Daar zie ik al helemaal niks in, excuseert me het negativisme. Een trein uit Dendermonde/Puurs/Boom kan (en gaat!) nu al tot de Middenstatie, dus zou niet meer winnen dan enkele tussenstops die alleen maar de totale reistijd vergroten.doortrekken van lijn 52 als lightrail doorheen de stad naar Antwerpen-Centraal
Meer algemeen: in mijn observatie zit het met het personenvervoer in en rond de Koekestad nog niet zo slecht; de files zijn daar weliswaar dramatisch (buiten coronatijden) maar dat is hoofdzakelijk een kwestie van goederentrafiek. Tweede havenontsluiting is veel dringender voor het spoor, en voor het wegverkeer het bieden van een alternatief voor niet-lokale trafiek; de Oosterweelverbinding zou beterschap brengen oost-west, maar nog niet morgen of zelfs overmorgen; en noord-zuid blijft er een probleem.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Als het doel is om Linkeroever beter te ontsluiten, is de heropening van het station Antwerpen-Linkeroever een beter (en haalbaarder) alternatief. Vooral om de grote ontwikkeling van Regatta en de Katwilgweg te ontsluiten richting Brussel (via overstap Berchem) en het Waasland.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck
Een S lijn Antwerpen centraal Berchem zuid daarna via linkeroever naar rechteroever en 2 stations op elke oever en dan Antwerpen noorderdokken luchtbal en miss terug Antwerpen oost en dam zo naar centraalBlackEagle schreef:Als het doel is om Linkeroever beter te ontsluiten, is de heropening van het station Antwerpen-Linkeroever een beter (en haalbaarder) alternatief. Vooral om de grote ontwikkeling van Regatta en de Katwilgweg te ontsluiten richting Brussel (via overstap Berchem) en het Waasland.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk