Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1895
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak » 10 feb 2019, 21:31

ostbahnhof schreef:
10 feb 2019, 21:07
de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groen 👍
Verwacht maar niet dat ze dat zullen doen. Bij de NMBS zijn ze niet zo gesteld op nostalgici.
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)


profke
Berichten: 587
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke » 11 feb 2019, 13:21

de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groe
die donkere kleur zou ervoor zorgen dat het in de trein warmer wordt dan het koelvolume waarop de Airco berekend werd.. of nee. Wacht.... euhm.... :roll: er is geen airco.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9369
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek » 11 feb 2019, 13:26

ostbahnhof schreef:de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groen
Dat is misschien een idee voor over 20 jaar als ze echt weggaan en historisch materieel worden, nu zijn het gewoon werkpaarden die in de huisstijl moeten rondrijden.

Locomotief 5175
Berichten: 327
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Locomotief 5175 » 14 feb 2019, 19:34

Vanmiddag 411 in oude kleur gezien in Kortrijk, die is 1 van de 5 nog in oude livrei. Hoelang nog ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4156
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve » 14 feb 2019, 19:46

Ik heb er gisteren eentje zien rijden op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, mogelijk was het die dus. Ik heb het nummer niet kunnen zien.

Freken
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Freken » 14 feb 2019, 20:30

Steve schreef:
14 feb 2019, 19:46
Ik heb er gisteren eentje zien rijden op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, mogelijk was het die dus. Ik heb het nummer niet kunnen zien.
Dat zal inderdaad de 411 zijn, ik ben hem gisteren rond 14 uur in Dendermonde tegengekomen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4156
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve » 18 feb 2019, 12:25

Ook vandaag is de 411 op pad op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, net alleen zien passeren op de 3234.

Eric0641
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 06 mar 2019, 13:49

Vandaag 3 oude gespot. Te Saint ghilsain 2 treinen beide op de dienst Luik quiverin
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Davy
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy » 13 apr 2019, 20:51

Vandaag nog een oude zien staan in de tuin van Brugge:Afbeelding

Lukas
Berichten: 1493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas » 01 mei 2019, 12:30

Hoi,

Gisteren stond de gemoderniseerde Break 421 in bundel M van Leuven. Deze Break was ook uitgerust met ETCS.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!

Lukas
Berichten: 1493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas » 09 mei 2019, 21:40

Hoi,

In verband met Break 421 heb ik spijtig nieuws te melden; Toen we vanavond met L trein 2467 langs de andere kant van Break 421 reden heb ik gezien dat er van dit stel 1 rijtuig volledig volgekladderd is met graffiti. De Breaks zijn niet mijn favoriete treinstellen maar dit verdienen ze echt niet.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!

Davy
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy » 09 mei 2019, 22:19

New Look heeft een Break nooit echt gestaan vind ik, de charme is er wel grotendeels uit, een New Look Break is aan de buitenkant een vrij saaie vormeloze trein geworden.
Ook binnenin is het allemaal maar kaal en grijs. Functioneel en dat is het, maar nul sfeer en gezelligheid wat een oude Break wel had. Een beetje meer kleur zou zoveel verschil kunnen maken...

Locomotief 5175
Berichten: 327
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Locomotief 5175 » 10 jun 2019, 11:21

Welke nummers Breaks is nu voorzien met ETCS ? Want ik zie enkele dat niet meer langs Kortrijk komt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Marcad
Berichten: 462
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad » 10 jun 2019, 22:09

Locomotief 5175 schreef:
10 jun 2019, 11:21
Welke nummers Breaks is nu voorzien met ETCS ? Want ik zie enkele dat niet meer langs Kortrijk komt.
Halo

Deze heb ik al gespot : 326 373 388 395 403 406 409 414 422
Deze ook maar nog niet gespot : 301 338 371 378 389 391 397 400 402 407 421

Deze rijden op de dienst : Quiévrain-Liège G en misschien nog anderen diensten vanuit Kinkempois... te bevestigen.

Als iemand de GR (MOD) datum van de 397, 400, 402, 421 en nog anderen van mei en juni heeft, bedankt om deze hier te melden..

Gr
M

Teach2
Berichten: 398
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 » 10 jun 2019, 23:04

Zijn er nu nog steeds niet-gemoderniseerde exemplaren op de baan, of is de laatste al in Mechelen binnengelopen?

Is er iemand die weet wat de plannen voor Mechelen zijn wanneer de modernisering van de Breaks afloopt? Wordt er met de modernisering van een andere reeks begonnen (I11 en AM96 kunnen stilaan wel eens een stevige opfrisbeurt gebruiken), of iets anders? Redelijk wat capaciteit die vrijkomt...

Plaats reactie