Spotplaatsen België.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door eagleheart »

Dan kan ik beter op luchtbal gaan staan wil ik er ook nog wat reizigerstreinen bij hebben?
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door BVG1988 »

Langs de lijn sta ik in een zijstraat van de Haaltertstraat in Nieuwerkerken (Aalst) lang spoorlijn 89. Spoorlijn 89 vormt daar een ruime bocht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door loic1811 »

Marche-les-dames is ook is de moeite , van de trein afstappen en dan richting Namen stappen ( langs het water ) . Wat verderop heb je wel een mooi stukje . Ook leuk als je niet constant naar treinen wilt kijken . Er is genoeg animatie op het water :D
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door doggys2 »

Marche-les-Dames is inderdaad de moeite waard zeker als een stukje weg op de voorgrond niet stoort, want dan lijken de treinen tegen de rotsen te kleven.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
union pacific

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door union pacific »

Station van Kontich. Ben er dees week voort eerst geweest en het was de moeite. Aan de rechterkant van het station (500m)verder heb je een fietsweg waar je mooi zicht hebt op de spoorlijn die mooi tussen het groen ligt. Er komt veel goederenverkeer door wat ik natuurlijk wel goed vindt :)
Kzou zeggen, ff google maps kijken wie interesse heeft.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door Terminus »

Iemand tips waar we de fameuze Luxemburg-Blankenberge Express het best kunnen spotten?
(Bij voorkeur in Vlaanderen, niet om communautaire redenen, maar om praktische ;-))
ryckaert
Berichten: 222
Lid geworden op: 02 aug 2008, 23:53
Locatie: De Haan
Contacteer:

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door ryckaert »

Terminus schreef:Iemand tips waar we de fameuze Luxemburg-Blankenberge Express het best kunnen spotten?
(Bij voorkeur in Vlaanderen, niet om communautaire redenen, maar om praktische ;-))
Op het station van Brugge-Sint-Pieters kun je mooi staan voor de trein komende van Blankenberge.

http://bfoto.be/punt.php?id=387
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door msts.be »

Ik heb afgelopen zaterdag en vandaag eens in Haacht gestaan, maar de stand van de late namiddagzon en het materieelpark heeft mijn tripje wel verknoeid.

Afijn, dit was dus geen ideale plek. Daarna even naar Muizen gereden om verkenning voor een plaats te doen, maar kon niet echt iets deftig vinden.

Daarom de vraag voor 2 spotplaatsen: Muizen en Leuven, bundel M. Die 2de liefst toegankelijk via (semi)-publieke wegen, niet de Infrabel-dienstpaden !
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door Merijn »

Ik stond gisteren aan de bushalte aan Haacht station en heb in 10 minuten 2 vrachttreinen gezien... :D

Het weekend is inderdaad heel eentonig, tenzij voor een Desiro-liefhebber. In de week heb je tijdens de piekuren nog wat afwisseling.

Wat Leuven bundel M. betreft. Misschien de kant van Kessel Lo? Maar ik denk niet dat je er veel zal zien. Aan de andere kant ligt de openbare weg veel lager en zitten erbedrijven tussen.
Piussi
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2017, 18:00
Locatie: Geel

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door Piussi »

Waar kan je goed parkeren als je eens in Kortenberg wil gaan spotten? :D ik heb al enkele spotplaatsen van andere fotograven gezien maar vraag me altijd af hoe ze er naartoe gaan zoals in Kortenberg.
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door HVHTB »

Piussi schreef: 25 mar 2019, 08:59 Waar kan je goed parkeren als je eens in Kortenberg wil gaan spotten? :D ik heb al enkele spotplaatsen van andere fotograven gezien maar vraag me altijd af hoe ze er naartoe gaan zoals in Kortenberg.
De klassieke spotplaats in Kortenberg is hier: 50.890124, 4.528955
De plaats ligt half tussen de velden, dus dat is nog wel te doen om te parkeren.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door Portbou »

Misschien vreemd dat ik hier in een spoorwegforum op moet wijzen maar ...

Die spotplek ligt op 1,2km of 15 min. wandelen van het station van Kortenberg. Dus je geraakt er ook makkelijk met de trein.

En dan heb je geen parkeerzorgen...
Piussi
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2017, 18:00
Locatie: Geel

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door Piussi »

Portbou schreef: 30 mar 2019, 00:04 Misschien vreemd dat ik hier in een spoorwegforum op moet wijzen maar ...

Die spotplek ligt op 1,2km of 15 min. wandelen van het station van Kortenberg. Dus je geraakt er ook makkelijk met de trein.

En dan heb je geen parkeerzorgen...
Wanneer de trein een goede optie is vind ik het altijd goed om de trein te nemen. Maar vanuit Geel is dat toch al snel 2 uurs rijden 🙂 en dan is een auto snel aanlokkelijk.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door overweg13 »

Tja, dan moet je deze vraag misschien eens stellen aan Febiac of Touring...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Spotplaatsen België.

Bericht door Portbou »

Piussi schreef: 07 apr 2019, 22:56 Maar vanuit Geel is dat toch al snel 2 uurs rijden 🙂 en dan is een auto snel aanlokkelijk.
Dat is inderdaad geen goede verbinding...
Plaats reactie