Twee elektrische locs met minder dan 3 rijtuigen tussen de locs kunnen gewoon rijden, maar dan is de maximale snelheid beperkt tot 120 of 130 km/h dacht ik. Dit was (dacht ik) om problemen met de stroomafname te verminderen van de tweede loc.Steve schreef: ↑07 apr 2019, 16:16 Op de Genk-Blankenberge vandaag zowel een stam tegengekomen die uit één stuk bestond (dus niet meer twee gekoppelde stammen, die nergens meer nodig voor zijn), als een gekoppelde stam waarbij de beide locs in het midden hingen en ook allebei in dienst waren. Nog nooit gezien en ik meende zelfs eens gehoord te hebben dat dat niet toegelaten was, maar ik zal me vergist hebben...
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Dit heeft te maken met de druk op de bovenleiding. Als ze te kort bij elkaar staan bij hoge snelheid kan dit gevaarlijk zijn voor bovenleidingsbreuken.
Re: Ongewone samenstelling.
Inderdaad. De snelheid is dan beperkt tot 120 km/h. Taakje voor de verdelers om ervoor te zorgen dat dat dus niet voorvalt.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik heb hem ook zien rijden.het kwam doordat de 1506 problemen kreeg met de remen in Brussel-Zuid hebben ze het achterstuk leeg op gestuurdt naar Hasselt om de trug rit te verzekeren als 1534.
Sory moesten er type fouten in staan
Sory moesten er type fouten in staan
Re: Ongewone samenstelling.
Ik weet niet of ik het 100% goed heb gezien. Maar het leek op een type hle20 in de bundel van vorst naast de hst werkplaats.




Re: Ongewone samenstelling.
Ongewone samenstelling van formaat op lijn 60, waar de S10-pendeltreinen tussen Opwijk en Brussel-Zuid verzekerd worden door MW41! Ik veronderstel dat de werkzaamheden tussen Opwijk en Dendermonde er op een of andere manier ook voor zorgen dat de bovenleiding niet overal operationeel is?


-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Ongewone samenstelling.
Inderdaad, de L12221 (vertrek Brussel-Zuid 21u47) werd verzorgd door de 4118. Deze regeling duurt blijkbaar tot maandagavond.
De 12243 in omgekeerde richting was de 4115.
Verstuurd met Tapatalk
De 12243 in omgekeerde richting was de 4115.
Verstuurd met Tapatalk
Re: Ongewone samenstelling.
Hier wat beelden van de werken in Opwijk.afgelopen nacht werd gestart nadat de laatste trein door was gereden (rond middernacht). De nieuwe wissel ligt 20u later al op zijn plaats. Mooi werk van de ploegen. In totaal vervangen ze er drie dit weekend. De tweede was ook al op zijn plaats maar kon ik niet op foto krijgen.
Re: Ongewone samenstelling.
Spoor III te Opwijk is toegankelijk maar de bovenleiding is al een stuk opwaarts uitgeschakeld.Steve schreef: ↑20 apr 2019, 14:57 Ongewone samenstelling van formaat op lijn 60, waar de S10-pendeltreinen tussen Opwijk en Brussel-Zuid verzekerd worden door MW41! Ik veronderstel dat de werkzaamheden tussen Opwijk en Dendermonde er op een of andere manier ook voor zorgen dat de bovenleiding niet overal operationeel is?
Re: Ongewone samenstelling.
Gewone vernieuwing of ook de hoek iets gewijzigd zodat inrijsnelheid hoger kan ?Steven schreef: ↑20 apr 2019, 23:06 Hier wat beelden van de werken in Opwijk.afgelopen nacht werd gestart nadat de laatste trein door was gereden (rond middernacht). De nieuwe wissel ligt 20u later al op zijn plaats. Mooi werk van de ploegen. In totaal vervangen ze er drie dit weekend. De tweede was ook al op zijn plaats maar kon ik niet op foto krijgen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ongewone samenstelling.
Is vernieuwing. Alle wissels zijn hier al aan 60 km/u te gebruiken wat al beter is dan vele andere locaties.dentheo schreef: ↑21 apr 2019, 11:57Gewone vernieuwing of ook de hoek iets gewijzigd zodat inrijsnelheid hoger kan ?Steven schreef: ↑20 apr 2019, 23:06 Hier wat beelden van de werken in Opwijk.afgelopen nacht werd gestart nadat de laatste trein door was gereden (rond middernacht). De nieuwe wissel ligt 20u later al op zijn plaats. Mooi werk van de ploegen. In totaal vervangen ze er drie dit weekend. De tweede was ook al op zijn plaats maar kon ik niet op foto krijgen.
Re: Ongewone samenstelling.
Je kan het niet zo goed zien maar 2710 rijdt vandaag als 2113 naar aarlen
Re: Ongewone samenstelling.
Hiervan gesproken, bestuurders van depot Gent krijgen opleiding om terug met de M6 en HLE19 te leren koppelen. Zou dit voor de reeks 15xx zijn? Iets met de werken tussen Hasselt en Genk?
Re: Ongewone samenstelling.
De stammen van de 15xx en 22xx zouden op termijn gewisseld gaan worden met voor relatie Tongeren - Gent een (ont)koppeling in Hasselt. Trein 2229 wordt sinds 01/04 gekoppeld in Hasselt wat wel nefast blijkt voor de stiptheid van deze trein.