Op zich ben ik niet echt een actief postend lid hier, maar ik lees wel vaak. Nu zit ik zelf met een vraag dus kan ik niet anders dan een bericht posten

Binnenkort ga ik op citytrip naar Berlijn, op zaterdag 04/02 ga ik volgens planning een uitstap naar Dessau maken, wat ideaal te doen is met de trein. Ik had al op de site van de DB gekeken. Dat je als taalkeuze Nederlands kan kiezen is al een groot voordeel, toch blijf ik zitten met een aantal dingen die ik niet ken of begrijp.
Wanneer ik voor 2 personen de route opzoek kom ik 2 prijscategorieën uit. Spaaraanbiedingen en Normale prijs.
De spaaraanbieding prijs valt goed mee. Ik zit er niet mee in om een bepaalde trein te MOETEN nemen 's ochtends. Maar voor de terugreis is het anders, ik weet nog niet hoeveel tijd ik nodig heb in Dessau. Bijgevolg zou ik moeten kiezen voor een normaal ticket dat inwisselbaar is, maar dat kost vrij veel, en als student let ik toch liever wat op mijn uitgaven

Nu vroeg ik me af: kan ik op het station van Dessau ook tickets kopen voor een specifieke trein, tegen dezelfde spaaraanbieding prijs van de website, of is het dan sowieso gewoon tarief? Of zijn er nog ergens goedkope acties of passen beschikbaar (ik heb al gekeken naar die bahnpass, maar dat is volgens mij niet voordeliger)
Ook vroeg ik me af dat zitplaatsreservering moest en is het nodig om de tickets via de site te bestellen/is het goedkoper? Of kan dit ook in Berlijn/Dessau zelf aan het loket?

Bedankt voor de hulp alvast