a. je kan nooit voor iedereen goed doen, dan praat emma de godganse dag. Waarschijnlijk wil je zeggen welke trein knooppunt XYZ eerst zal bereiken bij snellere treinen en welke stoptrein eerst naar/via PQR zal rijden. Geen individuele adviezen zoals in mijn anecdote, waar alternerend in een stadje met 70 en 105k inwoners wordt gestopt.
b. discrepantie tussen affichage, omroep en internet.
Als je niet weet hoe lang/of die volgende komt, is het niet gek dat mensen iets denken als: 'die is er nu al, die neem ik dan ook, wie weet hoe lang die volgende alsnog op zich laat wachten!'
Ik wil graag geloven dat jij vaak al ongeveer weet welke treinen waar zullen komen, maar het is onrealistisch te verwachten dat jij iedere Belg een persoonlijk reisadvies levert
 Ook keuzes als die tweede trein die Vic graag zou willen nemen, kan in sommige gevallen misschien toch vóór de vertraagde overvolle gelaten worden, maar dat is een zeer heikel punt: 1 overvolle trein met vertraging nog eens +3 geven zodat een andere trein geen vertraging oploopt? Met bussen is dat een vaak beproefd (en soms mislopend) concept. Waardering van de mensen in de vertraagde trein is waarschijnlijk beperkt.
 Ook keuzes als die tweede trein die Vic graag zou willen nemen, kan in sommige gevallen misschien toch vóór de vertraagde overvolle gelaten worden, maar dat is een zeer heikel punt: 1 overvolle trein met vertraging nog eens +3 geven zodat een andere trein geen vertraging oploopt? Met bussen is dat een vaak beproefd (en soms mislopend) concept. Waardering van de mensen in de vertraagde trein is waarschijnlijk beperkt.