ATO op Belgische treinen

Alles over reizigerstreinen in België.
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: ATO op Belgische treinen

Bericht door Ouwe »

dentheo schreef: 18 mar 2019, 23:13
Shrek schreef: 17 mar 2019, 19:23
De Thameslink in Londen lijkt mij een goed voorbeeld: de bestuurder is verantwoordelijk voor het checken, klaarmaken en tot aan het perron brengen van zijn trein. Daarna duwt hij op een soort startknop en zal de trein vanzelf volgens de dienstregeling naar het eindpunt rijden. De bestuurder blijft wel verantwoordelijk om bij problemen op tijd op de stop-knop te duwen.
Volgens mij rijdt men op ATO vanaf London-Bridge tot in de kelder onder St.Pancras. want op dat stuk wil men 28 treinen per uur laten rijden per richting vanaf mei 19. Alle treinen zijn daar ook van hetzelfde type.
De rest van het traject, waar het minder druk is, is het aan de machinist.
Daar rijden er ook andere treinen tussendoor.
Vanaf Blackfriars pas tot aan St. Pancras. Aan het gedeelte tussen London Bridge en Blackfriars zijn nog werken om dit voor het eind van dit jaar mogelijk te maken. De rest van de Thameslink dienst krijgt geen ATO, al is de verwarring misschien begrijpelijk omdat de term Thameslink lang is gebruikt voor het core project tussen St. Pancras en Blackfriars.
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: ATO op Belgische treinen

Bericht door Dieselfreak »

Zwoopaman schreef: 17 mar 2019, 22:26 Niet meer zelf de trein besturen en enkel moeten opletten. Ik huiver al bij de gedachte. Wordt volgens mij een verschrikkelijk saai beroep dan.
Kan ik me best voorstellen. Uren aan een stuk enkel maar zitten staren om heel uitzonderlijk eens te moeten ingrijpen. Ik kan al raden wat voor effect dat zal hebben: velen zullen op de duur (quasi) in slaap vallen, de aandacht zal in ieder geval sterk verslappen. En áls ingrijpen door de machinist dan bij uitzondering toch eens nodig is...
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie