Alles wat alleen door reizigerstreinen wordt gebruikt, is heel duur in België, zoals rijden over de HSL en stationsstops.
Groetjes,
Rian
Alles wat alleen door reizigerstreinen wordt gebruikt, is heel duur in België, zoals rijden over de HSL en stationsstops.
De Benelux rijdt alleen ten noorden van Noorderkempen extra; vanaf Noorderkempen naar het zuiden zou er altijd een treindienst geweest zijn, ook als de Benelux niet zou zijn teruggekomen; de NMBS had dat al gepland dus je argument gaat niet op, zeker niet omdat Antwerpen - Brussel het goedkoopste deel is qua rijpadkosten. Antwerpen - Noorderkempen is daarentegen peperduur.Shrek schreef: ↑30 mei 2019, 23:50 Inderdaad, Noorderkempen is de hele dag bediend geweest. Het grote verschil met de rest van de het traject in België is natuurlijk dat je hiervoor maar 1 treinstel en één bestuurder nodig hebt. Het brengt ook de materieelomlopen van de volgende dag niet in de war en het personeel kan zijn vooropgestelde diensten doen (al dan niet als reserve in Brussel). Bovendien betaalt Nederland een stuk van het exploitatieverlies van de normale Benelux, op een dag dat hij niet naar Nederland rijdt gaan ze dit natuurlijk niet willen doen waardoor je met een nog hogere kostprijs zit.
Op welke manier zou de dienstregeling van de dag erna worden gehinderd? Als er werkzaamheden zijn, kan de NMBS ook een dergelijk treindienst organiseren. Zo moeilijk is het blijkbaar niet.
Die eerste zin snap ik niet goed, bedoel je nu treinen die uit Breda zouden terugkomen op de stakingsdag?rvdborgt schreef: ↑01 jun 2019, 00:35 De Benelux rijdt alleen ten noorden van Noorderkempen extra; vanaf Noorderkempen naar het zuiden zou er altijd een treindienst geweest zijn, ook als de Benelux niet zou zijn teruggekomen; de NMBS had dat al gepland dus je argument gaat niet op, zeker niet omdat Antwerpen - Brussel het goedkoopste deel is qua rijpadkosten. Antwerpen - Noorderkempen is daarentegen peperduur.
Ik vind het verder eigenlijk nogal ver gaan dat je het binnenlandse aanbod inkrimpt (deels halveert) omdat er toevallig over de grens gestaakt wordt.
Oh jawel het is wel moeilijk, die puzzel wordt lang op voorhand gelegd bij geplande werken. Ik weet niet wanneer juist er zekerheid was dat er in Nederland niets kon rijden, maar het zal geen meerdere weken op voorhand geweest zijn.
Neen, Rian bedoelt: als de Beneluxdienst niet zou zijn heringevoerd na het debacle met de Fyra, dan zou de NMBS toch altijd een binnenlandse treindienst hebben aangeboden vanaf Noorderkempen zuidwaarts.Shrek schreef: ↑01 jun 2019, 01:18Die eerste zin snap ik niet goed, bedoel je nu treinen die uit Breda zouden terugkomen op de stakingsdag?rvdborgt schreef: ↑01 jun 2019, 00:35 De Benelux rijdt alleen ten noorden van Noorderkempen extra; vanaf Noorderkempen naar het zuiden zou er altijd een treindienst geweest zijn, ook als de Benelux niet zou zijn teruggekomen; de NMBS had dat al gepland dus je argument gaat niet op, zeker niet omdat Antwerpen - Brussel het goedkoopste deel is qua rijpadkosten. Antwerpen - Noorderkempen is daarentegen peperduur.
Ik vind het verder eigenlijk nogal ver gaan dat je het binnenlandse aanbod inkrimpt (deels halveert) omdat er toevallig over de grens gestaakt wordt.
Ja klopt, maar dat zou dan met goedkope treinstellen gebeuren en vooral: dat zou op voorhand allemaal gepland kunnen worden. Dat heeft dus niets te maken met een plotse eenmalige situatie.Paul schreef:Neen, Rian bedoelt: als de Beneluxdienst niet zou zijn heringevoerd na het debacle met de Fyra, dan zou de NMBS toch altijd een binnenlandse treindienst hebben aangeboden vanaf Noorderkempen zuidwaarts.Shrek schreef: ↑01 jun 2019, 01:18Die eerste zin snap ik niet goed, bedoel je nu treinen die uit Breda zouden terugkomen op de stakingsdag?rvdborgt schreef: ↑01 jun 2019, 00:35 De Benelux rijdt alleen ten noorden van Noorderkempen extra; vanaf Noorderkempen naar het zuiden zou er altijd een treindienst geweest zijn, ook als de Benelux niet zou zijn teruggekomen; de NMBS had dat al gepland dus je argument gaat niet op, zeker niet omdat Antwerpen - Brussel het goedkoopste deel is qua rijpadkosten. Antwerpen - Noorderkempen is daarentegen peperduur.
Ik vind het verder eigenlijk nogal ver gaan dat je het binnenlandse aanbod inkrimpt (deels halveert) omdat er toevallig over de grens gestaakt wordt.
Ja dan is het natuurlijk veel te laat. Maar waar hangt/hing het dan van af of de Traxx gaat rijden?Steven schreef: ↑01 jun 2019, 13:51 Bij het rijdend personeel had men de diensten niet aangepast. Tot de donderdag voor de staking wist men in NL zelfs niet hoe groot de impact ging zijn. In België was er oorspronkel voorzien in de gewone diensten. Pas in de nacht voor de staking was blijkbaar duidelijk dat de Traxx niet ging rijden. Op dat moment was het eigenlijk al te laat om een alternatieve dienst uit te werken rekening houdend met de diensturen zoals die voorzien waren.
Voor een vaste dienst is dat inderdaad ondermaats, maar voor zo'n eenmalige situatie waarbij het alternatief veel geld kost is zoiets wel aanvaardbaar.
Noorderkempen-Luchthaven-Brussel Zuid rijden zou dus veel meer kosten en de dienstregeling van de dag erna mogelijk hinderen. Dus ik snap zeer goed dat men dit niet gedaan heeft.
Ten dienste van de klant wilt zeggen zoveel mogelijk nuttige trein aanbieden voor het beschikbare buget. Een dure, niet cruciale trein niet laten rijden om dan meer geld te hebben voor andere zaken kan daar perfect in passen.
Ergens luidt er dan een klokje "minimale dienstverlening" :mrgreen:Want nee, voor mij is het niet voldoende om gewoon maar af te schaffen,