Wat snijdt er precies wat, en wat gaat men ter hoogte van Otterbeek veranderen om dat te vermijden?
En waarom moet het zo lang wachten (tenzij bij gebrek aan budget)?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Tussen Antwerpen en de luchthaven zijn er meerdere versnijdingen.
Zo heeft een Benelux die naar Antwerpen gaat nabij vertakking Machelen noord al voorrang te verlenen aan een Thalys, nabij vertakking Abeelstraat moet hij eerst nog een IC voorlaten naar Antwerpen en al die naar Brussel te laat is zal het ook wikken of wegen worden wie het eerste over die wissels mag. Op een zaterdag moet hij dan nog wachten tot de S1 uit Mechelen vertrokken is en deze zich stipt naar de lijn 27 begeeft. Dit noem ik nu op voor 1 trein maar als je dit doet voor alle treinen op dat stuk zal je merken dat dit een grote spaghetti is.
Wat snijdt er precies wat, en wat gaat men ter hoogte van Otterbeek veranderen om dat te vermijden?
En waarom moet het zo lang wachten (tenzij bij gebrek aan budget)?
Zoals Steven al zei zijn er talloze snijdende bewegingen, het fly-overcomplex in Otterbeek gaat ervoor zorgen dat de treinen via bruggen en tunnels over/onder mekaar passeren en mekaar dus niet langer in de weg zitten. Het budget is ten slotte de enige reden dat de werken nog niet begonnen zijn.