Werken als traffic controller

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
magnumpi82
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2019, 08:28

Re: Werken als traffic controller

Bericht door magnumpi82 »

Dat besef ik zeker. Maar je staat er niet alleen voor. We zijn een team :D Terugvallen op collega's met meer dienstjaren zullen je maar al te graag willen bijstaan. Ik heb een goed voorbeeld aan wie ik me kan weerspiegelen :D
Viperken001

Re: Werken als traffic controller

Bericht door Viperken001 »

Ik heb eigenlijk een vraag wat betreft het verlof in juli en augustus. Mijn vriendin is leerkracht en heeft enkel tijden de schoolvakanties verlof. Hoe moeilijk is het om als nieuwe collega traffic controller verlof te krijgen in juli en augustus. Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk als nieuwe collega aan de slag kan gaan bij infra als Tcn3 en in wel nog een beetje zekerheid zou willen behouden dat ik samen met mijn vriendin verlof kan hebben in juli en/of augustus.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken als traffic controller

Bericht door groentje »

Hangt er wat vanaf, maar op de meeste plaatsen wordt er relatief weinig rekening gehouden met anciënniteit bij het toekennen van verlof. Een à 2 weken zou dus niet meteen een probleem moeten zijn, zeker als je het een beetje slim aan boord legt, al zou het wel kunnen dat het het eerste jaar wat moeilijker gaat. Maar er zijn genoeg mensen die het groot verlof net buiten de vakanties willen.
magnumpi82
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2019, 08:28

Re: Werken als traffic controller

Bericht door magnumpi82 »

Kunnen jullie mij per toeval zeggen wat de lesuren zijn in Brussel Noord?
magnumpi82
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2019, 08:28

Re: Werken als traffic controller

Bericht door magnumpi82 »

Op een ander forum heb ik gelezen voor fase 0 een cursus van 330 blz op 2 weken. Is dat de realiteit? En waarschijnlijk geschreven in vakjargon. Gewoon eens uit nieuwsgierigheid. Hoeveel leerstof is het in totaal om traffic controller te worden?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken als traffic controller

Bericht door groentje »

In mijn tijd begon men om 8u45,, maar da's al meer dan 10 jaar geleden...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Werken als traffic controller

Bericht door dekooiker »

Van uw tijd is er toch nog wat blijven hangen :wink:
Nog steeds om 8:45 beginnen tot 15:15.

Wat de cursus betreft: het lijkt erop dat op 2 weken zoveel bladzijden erdoor gaan.
De cursussen zijn tegenwoordig zeer goed gestructureerd en procedures goed uitgelegd.
Niettemin is herhalen belangrijk om het te kennen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Donzo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2019, 18:41

Re: Werken als traffic controller

Bericht door Donzo »

Heb ook een aantal vragen,

Is er een mogelijkheid dat ze anciënniteit overnemen? of doen ze dat niet?
En in welk paritair comité zit infrabel?

Kan je ergens de loonschalen bekijken?
tettekop

Re: Werken als traffic controller

Bericht door tettekop »

Donzo schreef: 03 jul 2019, 19:03 Heb ook een aantal vragen,

Is er een mogelijkheid dat ze anciënniteit overnemen? of doen ze dat niet?
En in welk paritair comité zit infrabel?

Kan je ergens de loonschalen bekijken?

Anciënniteit wordt voor verkeersleiders enkel in aanmerking genomen indien relevant, dus in de praktijk ga je zo goed als zeker niks krijgen.

Loonschalen staan bij mijn weten nergens publiek online, daar kun je best naar informeren bij de contactpersoon voor de vacature bij hr-rail, of op de infosessie tijdens de sollicitatieprocedure (als ze dat nog doen?).
Als autonoom overheidsbedrijf heeft Infrabel/hr-rail trouwens niets te zien met de paritair comités uit de privésector.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken als traffic controller

Bericht door groentje »

Probeer ook eens bij de vakbond van je keuze.
Jim W

Re: Werken als traffic controller

Bericht door Jim W »

Hoi allemaal,
gisteren op gesprek geweest bij interim bureau, voor de vacature traffic controller.
Vandaag ook beslist dat ik hiermee verder wil gaan, nu is de volgende stap een gesprek met HR van Infrabel.
En dan ook testen, kan iemand zeggen wat deze testen zouden inhouden?
En hopelijk geraak ik overal vlotjes door, en kan ik snel starten aan mijn opleiding.
Kijk er alleszins naar uit.

Wie van jullie is er traffic controller in Berchem?

Grts
Kristofd
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2020, 00:41

Re: Werken als traffic controller

Bericht door Kristofd »

Hallo,

Hoeveel verdien je ongeveer als traffic controller?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken als traffic controller

Bericht door groentje »

Tijdens je opleiding krijg je 'platte pree', geen nacht- of weekendpremie, etc. Eenmaal aan het werk neemt het wel toe, vooral ook door genoemde premies, en anciënniteit speelt ook mee. Tel dan ook nog eventueel extraatjes als een taalpremie voor wie in Brussel werkt (met een Selorattest komt er tot €200/maand bruto bij), en je gaat niet omkomen van honger.
Ik wil je per DM wel wat precieze cijfers geven, maar besef dat elke situatie anders is, zeker netto.
Kristofd
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2020, 00:41

Re: Werken als traffic controller

Bericht door Kristofd »

Hallo groentje,

Stuur het gerust even door. Ik heb zo’n 16 jaar anciënniteit bij de overheid. Maar dat zal men wellicht niet als relevant beschouwen?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken als traffic controller

Bericht door groentje »

Anciënniteit van buiten het spoor? Echt totaal geen idee. Ik betwijfel het, eerlijk gezegd
Plaats reactie