BENELUX
Re: BENELUX
Ja logisch omdat de meeste mensen in de noorderkempen pendelaars zijn die gericht zijn op antwerpen. Denkden dat er daar in beide richtingen evenveel reizigers gaan komen is een beetje een droom.
Re: BENELUX
Zeker aan de belachelijke prijs, het is minstens €10 om naar Breda te reizen, volle pot 10,60... Daar kan je al even de parking bij Breda voor betalen... Er zijn nochtans behoorlijk wat Nederlanders die in de Noorderkempen wonen en in Nederland werken...
Toch heb al verschillende keren behoorlijk at volk zien wachten op spoor 1, maar dat is uiteraard geheel anekdotisch. Een overweldigend succes zie ik het echter niet worden zolang er een internationaal tarief wordt gevraagd, itt Roosendaal of Maastricht...
Toch heb al verschillende keren behoorlijk at volk zien wachten op spoor 1, maar dat is uiteraard geheel anekdotisch. Een overweldigend succes zie ik het echter niet worden zolang er een internationaal tarief wordt gevraagd, itt Roosendaal of Maastricht...
Re: BENELUX
Ik stond in 2008 eens stil ter hoogte van Lage Zwaluwe vanwege missende lijnkennis van de TB. Vervang kwam een 20-tal minuten later per taxi. Anecdotisch, maar het staaft je punt: ideaal bereikbaar voor iedereen
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: BENELUX
NS heeft nog eens 18 ICNG-treinstellen met België-pakket besteld bij Alstom. In totaal zijn er nu 20 treinstellen geschikt voor inzet in Nederland en België door NS besteld: https://nieuws.ns.nl/ns-en-alstom-sluit ... ntercitys/ (onderaan)
Re: BENELUX
Bedankt om dit even te melden. Ik meende eerder gelezen te hebben dat de 2 bestelde treinstellen als prototype zouden fungeren en dat er pas later een grotere bestelling zou komen.
Re: BENELUX
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Re: BENELUX
Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?rvdborgt schreef:Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Dat ze een keer weten met wat voor (soort) materieel ze in de nabije toekomst op de Benelux zouden willen rijden. Bij mijn weten overleggen NS en NMBS daarover al jaren.Shrek schreef: ↑01 aug 2019, 21:49Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?rvdborgt schreef:Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Bij mijn weten zijn ze al lang akkoord dat Nederland voor dubbeldeksmaterieel ging zorgen. De NMBS is net blij als ze van die dure locs vanaf zijn...rvdborgt schreef:Dat ze een keer weten met wat voor (soort) materieel ze in de nabije toekomst op de Benelux zouden willen rijden. Bij mijn weten overleggen NS en NMBS daarover al jaren.Shrek schreef: ↑01 aug 2019, 21:49Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?rvdborgt schreef: Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Ik neem aan dat je NS bedoelt i.p.v. Nederland.Shrek schreef: ↑01 aug 2019, 22:44Bij mijn weten zijn ze al lang akkoord dat Nederland voor dubbeldeksmaterieel ging zorgen. De NMBS is net blij als ze van die dure locs vanaf zijn...rvdborgt schreef:Dat ze een keer weten met wat voor (soort) materieel ze in de nabije toekomst op de Benelux zouden willen rijden. Bij mijn weten overleggen NS en NMBS daarover al jaren.
Wel interessant. Over welk dubbeldeksmaterieel gaat het dan? Want IC NG is enkeldeks.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: BENELUX
Naar verluid heeft de NMBS gewoon input geleverd over de benodigde aanpassingen om ICNG geschikt te maken voor inzet in België inclusief HSL4.
Ik ben zelf ook wel verbaasd hoe snel dit is gegaan, maar dat het einde van TRAXX in de reizigersdienst nu echt vast staat ervaar ik na alle ellende van de afgelopen jaren alleen maar als positief. En 20 achtdelige treinstellen maakt het geheel ook een stuk flexibeler dan de 11 treinstammen die er nu rijden.
Ik ben zelf ook wel verbaasd hoe snel dit is gegaan, maar dat het einde van TRAXX in de reizigersdienst nu echt vast staat ervaar ik na alle ellende van de afgelopen jaren alleen maar als positief. En 20 achtdelige treinstellen maakt het geheel ook een stuk flexibeler dan de 11 treinstammen die er nu rijden.