BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Ja logisch omdat de meeste mensen in de noorderkempen pendelaars zijn die gericht zijn op antwerpen. Denkden dat er daar in beide richtingen evenveel reizigers gaan komen is een beetje een droom.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Zeker aan de belachelijke prijs, het is minstens €10 om naar Breda te reizen, volle pot 10,60... Daar kan je al even de parking bij Breda voor betalen... Er zijn nochtans behoorlijk wat Nederlanders die in de Noorderkempen wonen en in Nederland werken...
Toch heb al verschillende keren behoorlijk at volk zien wachten op spoor 1, maar dat is uiteraard geheel anekdotisch. Een overweldigend succes zie ik het echter niet worden zolang er een internationaal tarief wordt gevraagd, itt Roosendaal of Maastricht...
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

Steven schreef: 04 jul 2019, 20:59 lage zwaluwe heeft net dat specifiek voordeel dat het met alles verbinding kan geven. Zowel vlot met Breda als die andere, alles per trein. Er is in Lage Zwale evenveel te zien als op Noorderkempen :wink: en dat draait ook goed.
Ik stond in 2008 eens stil ter hoogte van Lage Zwaluwe vanwege missende lijnkennis van de TB. Vervang kwam een 20-tal minuten later per taxi. Anecdotisch, maar het staaft je punt: ideaal bereikbaar voor iedereen :D
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: BENELUX

Bericht door Tijgernoot »

NS heeft nog eens 18 ICNG-treinstellen met België-pakket besteld bij Alstom. In totaal zijn er nu 20 treinstellen geschikt voor inzet in Nederland en België door NS besteld: https://nieuws.ns.nl/ns-en-alstom-sluit ... ntercitys/ (onderaan)
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

Bedankt om dit even te melden. Ik meende eerder gelezen te hebben dat de 2 bestelde treinstellen als prototype zouden fungeren en dat er pas later een grotere bestelling zou komen.
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: BENELUX

Bericht door Rww »

FLV-FGSP schreef: 01 aug 2019, 19:15 Bedankt om dit even te melden. Ik meende eerder gelezen te hebben dat de 2 bestelde treinstellen als prototype zouden fungeren en dat er pas later een grotere bestelling zou komen.
Het is nu later.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Rww schreef: 01 aug 2019, 19:17
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2019, 19:15 Bedankt om dit even te melden. Ik meende eerder gelezen te hebben dat de 2 bestelde treinstellen als prototype zouden fungeren en dat er pas later een grotere bestelling zou komen.
Het is nu later.
"Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)

Groetjes,
Rian
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: BENELUX

Bericht door Rww »

rvdborgt schreef: 01 aug 2019, 19:44
Rww schreef: 01 aug 2019, 19:17
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2019, 19:15 Bedankt om dit even te melden. Ik meende eerder gelezen te hebben dat de 2 bestelde treinstellen als prototype zouden fungeren en dat er pas later een grotere bestelling zou komen.
Het is nu later.
"Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)

Groetjes,
Rian
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Rww schreef: 01 aug 2019, 19:50
rvdborgt schreef: 01 aug 2019, 19:44
Rww schreef: 01 aug 2019, 19:17 Het is nu later.
"Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Rww schreef:
rvdborgt schreef: 01 aug 2019, 19:44
Rww schreef: 01 aug 2019, 19:17 Het is nu later.
"Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)

Groetjes,
Rian
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Dat de Nederlanders dan maar niet vergeten ETCS te bestellen deze keer :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
Rww schreef: 01 aug 2019, 19:50
rvdborgt schreef: 01 aug 2019, 19:44 "Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.

Groetjes,
Rian
Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 01 aug 2019, 21:49
rvdborgt schreef:
Rww schreef: 01 aug 2019, 19:50
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.
Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?
Dat ze een keer weten met wat voor (soort) materieel ze in de nabije toekomst op de Benelux zouden willen rijden. Bij mijn weten overleggen NS en NMBS daarover al jaren.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
Shrek schreef: 01 aug 2019, 21:49
rvdborgt schreef: Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.
Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?
Dat ze een keer weten met wat voor (soort) materieel ze in de nabije toekomst op de Benelux zouden willen rijden. Bij mijn weten overleggen NS en NMBS daarover al jaren.

Groetjes,
Rian
Bij mijn weten zijn ze al lang akkoord dat Nederland voor dubbeldeksmaterieel ging zorgen. De NMBS is net blij als ze van die dure locs vanaf zijn...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 01 aug 2019, 22:44
rvdborgt schreef:
Shrek schreef: 01 aug 2019, 21:49 Hier kan ik even niet volgen. Over welke besluiteloosheid van de NMBS heb je het? Wat wordt er van hen op korte termijn verwacht door NS?
Dat ze een keer weten met wat voor (soort) materieel ze in de nabije toekomst op de Benelux zouden willen rijden. Bij mijn weten overleggen NS en NMBS daarover al jaren.
Bij mijn weten zijn ze al lang akkoord dat Nederland voor dubbeldeksmaterieel ging zorgen. De NMBS is net blij als ze van die dure locs vanaf zijn...
Ik neem aan dat je NS bedoelt i.p.v. Nederland.
Wel interessant. Over welk dubbeldeksmaterieel gaat het dan? Want IC NG is enkeldeks.

Groetjes,
Rian
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: BENELUX

Bericht door Tijgernoot »

Naar verluid heeft de NMBS gewoon input geleverd over de benodigde aanpassingen om ICNG geschikt te maken voor inzet in België inclusief HSL4.

Ik ben zelf ook wel verbaasd hoe snel dit is gegaan, maar dat het einde van TRAXX in de reizigersdienst nu echt vast staat ervaar ik na alle ellende van de afgelopen jaren alleen maar als positief. En 20 achtdelige treinstellen maakt het geheel ook een stuk flexibeler dan de 11 treinstammen die er nu rijden.
Plaats reactie