Nieuwe prijzen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pieter

Nieuwe prijzen

Bericht door Pieter »

Vanaf vandaag zijn er bij de nmbs nieuwe prijzen. Voor de key kaart betaal je nu bv 15 euro ipv 10 euro. (nu is het wel voor 10 ritten). Maar verandert er ook iets aan de afstand van de ritten?

GreetZ
Pieter
Bert

Bericht door Bert »

Er is geen doorreismogelijkheid meer mogelijk, met andere woorden dat je niet meer van Bv Torhout naar Zeebrugge mag door eerst een lijntje in te vullen tot Brugge St Pieters en dan een lijntje Brugge-St-Pieters tot Zeebrugge zonder af te stappen. :wink:
Pieter

Bericht door Pieter »

Ander voorbeeld

Sint-Katelijne-Waver --> Boortmeerbeek

Staat op lijst van keykaart, maar ik moet in Mechelen overstappen. Mag dit nog?
Wover

Bericht door Wover »

als er in een station staat 'KEY CARD: Vanuit Herentals kan u met de keycard naar ... reizen" dan zal je daar effectief mogen heenrijden. Als je van herentals tot lier bv rijdt en dan van lier naar mechelen met dezelfde keycard, dat mag dus niet.

Oplossing: koop 2 keycards en gebruik voor het eerste deel de ene en het tweede deel de andere; problem solved ;) (behalve als het dezelfde trein is, want dan kan de TBG het natuurlijk doorhebben e ;))
1607

Bericht door 1607 »

en dan nog ik denk niet dat ze daar iets gaan van maken. enkel maken dat de trein er stopt.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

wat is de maximumafstand? ik wil van kortrijk naar oudenaarde, maar das bijna 25km .
Wover

Bericht door Wover »

de keycard mag enkel gebruikt worden naar een station dat aangeduid is in het station van vertrek. Als je in het station van aankomst nog verder moet, moet ge weer kijken tot waar ge kunt raken enz. Een maximumafstand is er niet, als je 2 key cards gebruikt en dus "vals" speelt. Normaal mag je slechts één traject doen naar een station aangeduid in het station van vertrek.
Bert

Bericht door Bert »

Hoeveel zijn de Go-passen duurder geworden?
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Kdenk dat ze nu €45 kosten, 2 euro duurder dan zeker.
(Weer een pint minder :()
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Elgar schreef:Kdenk dat ze nu €45 kosten, 2 euro duurder dan zeker.
(Weer een pint minder :()
als ge geen pinten drinkt is da ook al een probleem minder :-)
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Steven schreef:
Elgar schreef:Kdenk dat ze nu €45 kosten, 2 euro duurder dan zeker.
(Weer een pint minder :()
als ge geen pinten drinkt is da ook al een probleem minder :-)
Een colake dan ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja wat kan een mesn hier nog op zeggen het is veruit jaarlijkse gewoonte da rond deze periode de prijzen aangepast worden, het ene jaar al pijnlijker als het andere
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Wat zou nu het slechtste zijn een gezonde pint of ne cola?
Steven schreef:tja wat kan een mesn hier nog op zeggen het is veruit jaarlijkse gewoonte da rond deze periode de prijzen aangepast worden, het ene jaar al pijnlijker als het andere
Al een geluk dat ter compensatie van die pint minder met mijn go-pass, de schoolabonnementen een pak goedkoper geworden zijn. :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh ik ga zwijgen aangezien geen van beide van toepassing zijn op mij persoonlijk (ben in bezit van een vrijkaart benelux)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Langs de andere kant vind ik het nu toch wel handiger dat Go-passes 45 euro kosten, zodat je minder moet sukkelen met munten en wisselgeld! :P

Een Key Card had dacht ik een maximumafstand van 15 km per rit! :wink: De opschriften in de stations "Met de Key Card kunt u vanuit dit station reizen naar..." zijn stations die in een straal van 15 km rond je vertrekstation liggen! :wink:
Plaats reactie