Groet, Steyn

Bedankt! Hoe zit het met die oude diesel locs? Hld55 ofzoiets?Steve schreef: ↑30 aug 2019, 09:49 M4-rijtuigen en de klassieke motorstellen zijn de eerstvolgende reeksen die eruit gaan, al zal het nog wel even duren voor het echt zo ver is. Hun vertrek is gekoppeld aan de instroom van nieuwe M7-rijtuigen en daar zit flink wat vertraging op. M4 vind je een beetje overal in het land (vooral op de P-treinen, ga bijvoorbeeld eens tijdens de avondspits naar Schaarbeek of Brussel-Zuid), terwijl de klassieke motorstellen vooral stoptreinen in Wallonië doen (vooral in Charleroi, Luik en La Louvière zul je er heel wat zien).
Behalve de HLE 11 in Stockem vind je in de haven van Gent (ter hoogte van de Farmanstraat) ook nog twee HLE 16's. Ze staan er al enkele jaren klaar om te worden gesloopt en bevinden zich intussen in een meer dan erbarmelijke toestand.
In de grote bundels en werkplaatsen (ik zeg maar wat: Schaarbeek, Kinkempois, Merelbeke, Ronet/Salzinnes...) zal links en rechts ongetwijfeld ook wel wat oud (dienst)materieel aan de kant staan, maar het is niet altijd makkelijker om er dicht bij in de buurt te komen (en vergeet niet dat het verboden is om het domein zelf te betreden zonder toestemming).
Bedankt! Die werkplaats word toch gesloopt net als 1bij Gentbrugge, klopt dat?
HLD 55's horen daarbij (vooral in en rond Schaarbeek), daar en elders zul je ook de nodige HLD 62/63's aantreffen (uiterlijk bijna identiek, iets korter en met een lichtere motor). Helemaal buiten dienst zijn die natuurlijk niet, maar de meeste zullen het geen jaren meer uitzingen. De andere oude diesellocs (zoals de reeksen 51, 52/53/54, 59, 60...) vind je enkel nog bij verenigingen als TSP/PFT en in musea. Hetzelfde geldt trouwens voor de oude rangeerlocs, enkel de moderne HLR 77/78 wordt nog gebruikt op het gewone net.TreinfanNL schreef: ↑30 aug 2019, 12:08Bedankt! Hoe zit het met die oude diesel locs? Hld55 ofzoiets?Steve schreef: ↑30 aug 2019, 09:49 M4-rijtuigen en de klassieke motorstellen zijn de eerstvolgende reeksen die eruit gaan, al zal het nog wel even duren voor het echt zo ver is. Hun vertrek is gekoppeld aan de instroom van nieuwe M7-rijtuigen en daar zit flink wat vertraging op. M4 vind je een beetje overal in het land (vooral op de P-treinen, ga bijvoorbeeld eens tijdens de avondspits naar Schaarbeek of Brussel-Zuid), terwijl de klassieke motorstellen vooral stoptreinen in Wallonië doen (vooral in Charleroi, Luik en La Louvière zul je er heel wat zien).
Behalve de HLE 11 in Stockem vind je in de haven van Gent (ter hoogte van de Farmanstraat) ook nog twee HLE 16's. Ze staan er al enkele jaren klaar om te worden gesloopt en bevinden zich intussen in een meer dan erbarmelijke toestand.
In de grote bundels en werkplaatsen (ik zeg maar wat: Schaarbeek, Kinkempois, Merelbeke, Ronet/Salzinnes...) zal links en rechts ongetwijfeld ook wel wat oud (dienst)materieel aan de kant staan, maar het is niet altijd makkelijker om er dicht bij in de buurt te komen (en vergeet niet dat het verboden is om het domein zelf te betreden zonder toestemming).![]()
![]()
Steve schreef: ↑30 aug 2019, 09:49
In de grote bundels en werkplaatsen (ik zeg maar wat: Schaarbeek, Kinkempois, Merelbeke, Ronet/Salzinnes...) zal links en rechts ongetwijfeld ook wel wat oud (dienst)materieel aan de kant staan, maar het is niet altijd makkelijker om er dicht bij in de buurt te komen (en vergeet niet dat het verboden is om het domein zelf te betreden zonder toestemming).
De HLE16 staat de eerste helft van de Farmanstraat in Gent.TreinfanNL schreef: ↑01 mar 2020, 11:41 Hallo, is er inmiddels al weer wat nieuws over treinstellen die worden afgevoerd? Heb laatst al het een en ander gefotografeerd. Helaas kon ik de HlE 16 niet vinden in Gent.
Deze is al enige tijd verschoot. Alletwee helaas.b-loc schreef: ↑01 mar 2020, 18:08De HLE16 staat de eerste helft van de Farmanstraat in Gent.TreinfanNL schreef: ↑01 mar 2020, 11:41 Hallo, is er inmiddels al weer wat nieuws over treinstellen die worden afgevoerd? Heb laatst al het een en ander gefotografeerd. Helaas kon ik de HlE 16 niet vinden in Gent.
O, vandaar dat ik ze niet kon vindenLS Models schreef: ↑01 mar 2020, 18:33Deze is al enige tijd verschoot. Alletwee helaas.b-loc schreef: ↑01 mar 2020, 18:08De HLE16 staat de eerste helft van de Farmanstraat in Gent.TreinfanNL schreef: ↑01 mar 2020, 11:41 Hallo, is er inmiddels al weer wat nieuws over treinstellen die worden afgevoerd? Heb laatst al het een en ander gefotografeerd. Helaas kon ik de HlE 16 niet vinden in Gent.![]()