"Persoonlijke trein"?

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

"Persoonlijke trein"?

Bericht door wva »

Deze namiddag iets heeeeeeel vreemds gezien. Iets voor 16h werd er in Antwerpen Berchem op spoor 6 een doorrijdende trein aangekondigd. Het perron stond vol met reizigers die stonden te wachten op de S trein naar Puurs. Het sein op het einde van het perron stond op dubbel geel.

Plots komt er een gekoppeld setje duikbrillen stil binnen gereden op het bewuste spoor en stopt voor het sein dat ondertussen naar groen gegaan was.

Een jong meisje probeert de deur te openen wat niet ging.

Plots gaat vooraan een deur open met een treinbegeleider die uitstapt en teken doet aan het meisje vooraan in te stappen waardoor er een aantal wachtende reizigers op de S naar Puurs het op een rennen zetten. uiteindelijk is enkel het meisje ingestapt en is de trein vertrokken.

Ik vermoed dat het meisje een kennis was van of de TBG of de TB?

Op zich heb ik hier geen probleem mee, maar heel verwarrend en gevaarlijk voor de andere reizigers omdat die zich in alle verwarring naar de trein begaven terwijl die uiteindelijk in beweging kwam......
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: "Persoonlijke trein"?

Bericht door Wout912 »

De reden waarom dit meisje instapt is mij ook niet helemaal duidelijk, maar heb in het station van Sint-Niklaas wel al eens gelijkaardige toestanden gezien. Hier ging het dan wel om een treinbegeleider die op de trein stapte. Dit zou inderdaad eventueel voor gevaarlijke toestanden kunnen leiden vermits de trein inderdaad meteen weer vertrekt.
Deze twee duikbrillen rijden trouwens iedere dag leeg van Antwerpen-Centraal naar Sint-Niklaas. Om 15u:41 komen zij aan in Antwerpen-C. als S34 2685 vanuit Lokeren. Om 17u:22 worden zij verwacht om P8088 vanuit Sint-Niklaas naar Leuven te rijden.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: "Persoonlijke trein"?

Bericht door Eimai »

Treinbestuurders gaan ook soms wel mee met lege treinen voor tal van legitieme redenen en we zijn redelijk in cognito, en er zijn ook jonge vrouwen die treinbestuurder zijn... Meestal is het personeel als je zo iemand ziet op- of afstappen. Waarmee ik niet wil zeggen natuurlijk dat het absoluut nooit gebeurt dat iemand eens een kennis of familie meeneemt.
Plaats reactie