Nachttreinen

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nachttreinen

Bericht door overweg13 »

Als we ver genoeg in de tijd teruggaan, dan waren deuren in het geheel niet vergrendeld: alle K-reeksen (op de pseudo K4 na), de L-rijtuigen en de eerste I-rijtuigen. Dat deuren dus vrijkwamen onder 5 km/u moet in die tijd als een zeer onvolledige gelijkschakeling met al die reeksen beschouwd worden. Waarom men er zo lang aan vasthoudt , is natuurlijk een andere vraag. (Ik weet alleen dat we dankzij deze instelling nog eens in een Eurofima zijn kunnen stappen die al in beweging was...)
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef: 08 okt 2019, 15:42 De Beneluxtrein reed tot enkele jaren geleden in UIC-modus, ik neem aan dat dat voor de Eurocity naar Basel niet anders was. De EC Vauban en Iris rijden niet meer, en de Benelux is aangepast in afwachting van het HSL-bedrijf.
Mijn vraag over de IC Luik - Luxemburg en de getrokken P-treinen met I6/I10 is daarmee echter nog niet beantwoord...

Groetjes,
Rian
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Nachttreinen

Bericht door wbrm »

Ik vermoed dat het wel mogelijk zal zijn om Aken - Innsbruck te boeken?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

Ja hoe komt de vermelding Innsbruck in sommige berichten ?
Is dat een tussenhalt of levert Innsbruck een treindeel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nachttreinen

Bericht door traxie »

dentheo schreef:Ja hoe komt de vermelding Innsbruck in sommige berichten ?
Is dat een tussenhalt of levert Innsbruck een treindeel ?
Nu gaat een deel naar wenen en een deel naar innsbruck. Je kan dus dusseldorf-wenen en dusseldorf-innsbruck boeken.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

Ik las ergens dat het deel van Innsbruck naar Brussel komt... deel Wenen NIET ?
Misschien rijden de meeste "EU-mensen" graag naar het westen van Oostenrijk alvorens in te stappen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

In 2020 komen beide delen naar Brussel, maar deel komende uit Innsbruck worden in Aken afgesloten om veiligheidsredenen (zie eerdere discussie over UIC sluiting).
Hoe het in 2021 zal zijn, is me niet duidelijk.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

rdv schreef: 09 okt 2019, 16:52 In 2020 komen beide delen naar Brussel, maar deel komende uit Innsbruck worden in Aken afgesloten om veiligheidsredenen (zie eerdere discussie over UIC sluiting).
Het deel van Wenen wordt NIET afgesloten , heeft dat andere deurautomatisering ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Ik vermoed dat er in een deel van die trein nog oudere rijtuigen zitten. Wetende dat ÖBB nieuwe nachtrijtuigen besteld heeft zal die levering de nodige verandering brengen.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Nachttreinen

Bericht door ostbahnhof »

ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Dus in 2021 gaan ze een nachttrein a'dam/ Brussel - Wenen / Innsbruck doen


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

ianryckewaert13 schreef: 09 okt 2019, 23:17 Dus in 2021 gaan ze een nachttrein a'dam/ Brussel - Wenen / Innsbruck doen
Dat zou dan eigenlijk een Hamburg/Amsterdam/Brussel - Wenen/Innsbruck worden. Lijkt me niet werkbaar, dus zal er toch nog een en ander veranderen (vb aparte trein voor Hamburg). Maar nog allemaal veel te vroeg om er over te discussiëren hier denk ik
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nachttreinen

Bericht door Terminus »

Steven schreef: 09 okt 2019, 18:37 Ik vermoed dat er in een deel van die trein nog oudere rijtuigen zitten. Wetende dat ÖBB nieuwe nachtrijtuigen besteld heeft zal die levering de nodige verandering brengen.
Ik ben geen expert in de exacte benamingen, maar van ligrijtuigen heeft de ÖBB al zeker:
- modernere rijtuigen van begin jaren 2000, met o.a. eens schermpje met de buitentemperatuur
- oudere (gemoderniseerde) rijtuigen meer gelijkend op onze I5
- multifunctionele rijtuigen fietsafdeling/couchette overgenomen van CityNightLine
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nachttreinen

Bericht door traxie »

trainlovertje schreef:
ianryckewaert13 schreef: 09 okt 2019, 23:17 Dus in 2021 gaan ze een nachttrein a'dam/ Brussel - Wenen / Innsbruck doen
Dat zou dan eigenlijk een Hamburg/Amsterdam/Brussel - Wenen/Innsbruck worden. Lijkt me niet werkbaar, dus zal er toch nog een en ander veranderen (vb aparte trein voor Hamburg). Maar nog allemaal veel te vroeg om er over te discussiëren hier denk ik
Waar haal je hamburg nu plots vandaan?
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

De Innbruck/Wenen - Düsseldorf rijdt momenteel gekoppeld met de Innsbruck/Wenen - Hamburg, de uitwisseling vindt in Nürnberg plaats.

Vanaf december 2020 blijft dat zo, maar het eindpunt wordt dan Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Verder krijgt de trein uit Wenen dan nog enkele rijtuigen naar Brussel.
Plaats reactie