Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Maar niet van/naar Luxemburg, veronderstel ik?
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Afgeschaft van Luxemburg tot Aarlen volgens de app, dus vooralsnog niet in Luxemburg zelf.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Laat ons bidden...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door msts.be »

Ducktape schreef: 20 okt 2019, 14:55 Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Laat me raden: waarschijnlijk de 08500 reeks die een geüpgrade ETCS- software versie moet hebben (ipv de oude die nog de versie van L4 indertijd hebben en niet compatibel is) ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

msts.be schreef: 24 okt 2019, 01:16
Ducktape schreef: 20 okt 2019, 14:55 Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Laat me raden: waarschijnlijk de 08500 reeks die een geüpgrade ETCS- software versie moet hebben (ipv de oude die nog de versie van L4 indertijd hebben en niet compatibel is) ?
Eh? De Desiro's hebben altijd al 2.3.0d gehad hoor...
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

msts.be schreef: 24 okt 2019, 01:16
Ducktape schreef: 20 okt 2019, 14:55 Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Laat me raden: waarschijnlijk de 08500 reeks die een geüpgrade ETCS- software versie moet hebben (ipv de oude die nog de versie van L4 indertijd hebben en niet compatibel is) ?
Dat weet ik niet, maar alle Luxemburg Desiro's hebben de aanpassing naar TBL1+ NG aan boord.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

Steven schreef: 24 okt 2019, 20:26 Die tbl1+ng gaat op alle desiros komen. Dus op zichzelf niets speciaal.
Dat weet ik, maar alle Desiro's die Luxemburg binnen mogen hebben ineens ook de TBL upgrade gekregen. Als ze dan toch al in de werkplaats stonden...
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

IC2114 die nu op pad is richting Aarlen rijdt met 3x Desiro. Ik voorzie een golf van rugklachten in Aarlen vanavond...
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

P8220 werd vandaag verzekerd door 4x M6 en HLE21/27.
Deze is overvol reeds uit Mol vertrokken...
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Papanero »

S10 3884 bestaat vandaag uit 3 Desiro's. Ik let daar zelden op rond deze tijd (vroege namiddag) maar ik dacht toch niet dat dit gebruikelijk is (en noodzakelijk zeker niet).

Idem S10 3885 en 3865.

Zijn deze tijdelijk versterkt omdat er een paar P-treinen geschrapt zijn wegens de werken aan Brussel-Zuid ? Maar het is nog geen piekuur....

Ik heb vorige week nog de 3858 genomen, om 08u43 aan Thurn & Taxis. Deze bestond gewoon uit 2 Desiro's zoals het altijd geweest is sedert de heropening van Thurn & Taxis in december 2015.
Alleen hebben ze nu wegens de enkele P-treinen die hier stoppen gedurende de werken in Brussel-Zuid het perron (tijdelijk?) verlengd met een soort meccano-perron voor 2 of 3 rijtuigen extra. De 3858 stopt nu met zijn 2 Desiro's helemaal aan het uiteinde van het verlengde perron, ver van de toegangstrap en voorbij het wachthuisje.

Haha en de 3886, in wat ik het piekuur zou noemen, bestaat maar uit 2 Desiro's, zoals altijd....

Verstuurd met Tapatalk
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

De 2079 bestond deze ochtend ook uit 3 Desiro's in plaats van de gebruikelijke 2. Ik hoop dat het permanent is, maar wellicht is het slechts tijdelijk. Bij vorige gelegenheden (bv. sluiting van de Leopold II-tunnel in de zomer) was dat ook al tijdelijk het geval. De 7016 (die slechts een kwartier vroeger rijdt op dezelfde route) is momenteel omgeleid naar Brussel-Luxemburg en dus is die extra capaciteit nu zeker welkom.

Wellicht blijft die stam de hele dag zo rondrijden en kan dat verklaren waarom je het ook midden op de dag gezien hebt op andere treinen van de S10-verbinding.
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Wout912 »

Door werkzaamheden tussen Mol en Herentals werd de IC-trein Antwerpen-Centraal - Hamont/Hasselt tussen Mol en Herentals vervangen door bussen. Een van de twee pendeltreinen tussen Herentals en Antwerpen-Centraal werd gereden met één stel MS75, dat tijdens de namiddag zeer druk bevolkt was. De andere pendeltrein werd verzekerd door twee desiro's
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

Papanero schreef: 07 nov 2019, 14:25Ik heb vorige week nog de 3858 genomen, om 08u43 aan Thurn & Taxis. Deze bestond gewoon uit 2 Desiro's zoals het altijd geweest is sedert de heropening van Thurn & Taxis in december 2015. Alleen hebben ze nu wegens de enkele P-treinen die hier stoppen gedurende de werken in Brussel-Zuid het perron (tijdelijk?) verlengd met een soort meccano-perron voor 2 of 3 rijtuigen extra. De 3858 stopt nu met zijn 2 Desiro's helemaal aan het uiteinde van het verlengde perron, ver van de toegangstrap en voorbij het wachthuisje.
Vanaf maandag is het weer gedaan met dat verlengde perron.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

Vandaar ook nog eens een herinnering aan de bestuurders op L25:
Als je in Mechelen staat en je rijdt naar Antwerpen, rij dan pas door bij groen en niet bij dubbel geen anders moet je aan een slakkengang tot voorbij Mechelen-Nekketspoel. Snel aan hoge snelheid Is aangenamer voor de reizigers
Plaats reactie