L 162
Toegegeven, er zal nieuw materiaal moeten worden aangekocht voor de lijn, in geval van een nieuwe spanning. Of tweedehands elektrisch materiaal van de SNCF...
Over X aantal jaar is een deel van het rollend materieel verouderd. De tweetjes, ook de gemoderniseerde, gaan het geen decennia meer uithouden. Ook de reeks 800 zie ik geen járen meer meedraaien. Als je dan toch nieuw materieel moet aankopen, lijkt het me niet onhaalbaar om een deel van de bestelling voor 25 kV te maken. Als je ervoor zorgt, dat bepaalde treinen bijvoorbeeld zonder problemen tot in Namen kunnen rijden zonder van spanning te moeten veranderen, ben je ook gered, of zie ik dat zo verkeerd? Toegegeven, ik weet niet hoe de bovenleiding dan moet worden georganiseerd in het station en de bundel van Namen...
Het is misschien ook het moment om treinen aan te kopen die zowel autonoom, met diesel, als met bovenleiding kunnen rijden...
Over X aantal jaar is een deel van het rollend materieel verouderd. De tweetjes, ook de gemoderniseerde, gaan het geen decennia meer uithouden. Ook de reeks 800 zie ik geen járen meer meedraaien. Als je dan toch nieuw materieel moet aankopen, lijkt het me niet onhaalbaar om een deel van de bestelling voor 25 kV te maken. Als je ervoor zorgt, dat bepaalde treinen bijvoorbeeld zonder problemen tot in Namen kunnen rijden zonder van spanning te moeten veranderen, ben je ook gered, of zie ik dat zo verkeerd? Toegegeven, ik weet niet hoe de bovenleiding dan moet worden georganiseerd in het station en de bundel van Namen...
Het is misschien ook het moment om treinen aan te kopen die zowel autonoom, met diesel, als met bovenleiding kunnen rijden...
Jaja, maar ik zie niet meteen een Thalys een stoptrein rijden tussen Namen en AarlenShrek schreef:al het nieuwe materiaal kan al op 25 kv rijden he de sprinters waren de laatste zuiver 3 kv, de MS96 is er op voorzien (alleen de transfo zelf ontbreekt nog). Thalys, Eurostar, HLE 13 kunnen rijden op 25kv
nu spreek je jezelf wel serieus tegen heSIMPY.be schreef:19 was prototype-achtig voor de 13 natuurlijk, persoonlijk zou ik geen 'oude' locomotieven aanpassen voor 25Kv (1,5Kv= misschien wel mocht dit nodig zijn).
Een reeks 14 zou welkom zijn bv; of AM75 volledig moderniseren en 25KV gereed maken?
reeks 21 is relatief nieuw, daarom is dit misschien nog de investering waard (als de reeks daarna nog in frankrijk mag rondrijden enzo...)
maarja, de 14 (als ze er genoeg van bestellen) kan ook veel doen
misschien heb je wel gelijk, maar ik vind het nogal een moeilijke kwestie, ik zou liever niet opteren voor locomotieven aanpassen, want er is nu al een tekort. Stel dat er problemen enzo zijn dan zal er nog een groter gat zijn. Ook is het zo dat locs 22, 23 en 25 eigenlijk al moesten buiten dienst zijn (ja toch?) dus daar moet vervanging aan komen!
Kortom er moet een reeks 14 komen! en rap, en goed, en veel.
Stellen zijn er volgens mij voldoende en kunnen dus worden aangepast (vooral voor L-diensten).
Kortom er moet een reeks 14 komen! en rap, en goed, en veel.
Stellen zijn er volgens mij voldoende en kunnen dus worden aangepast (vooral voor L-diensten).