Nachttreinen

ruqchri

Re: Nachttreinen

Bericht door ruqchri »

15u45: 13472 met vertraging rijdt nu tussen Aachen Hbf en Welkenraedt
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

Adler schreef: 19 nov 2019, 08:03
Wat is de reden dat er nog testritten moeten gebeuren ?
Dit is toch materieel dat al jarenlang wordt ingezet.
Of is dit officieel vereist om de rijtuigen toe te laten op het Belgisch net ?
Paar jaar geleden werd de skitrein die via Nederland kwam nog elke week geschouwd in Essen.....die trein was dan nog gehuurd in België...
Gaan ze dat ook doen als OBB een paar rijtuigen uitgewisseld heeft ? DVIS hallo ?
Theo
Groeten vanop de Heide
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nachttreinen

Bericht door traxie »

dentheo schreef:
Adler schreef: 19 nov 2019, 08:03
Wat is de reden dat er nog testritten moeten gebeuren ?
Dit is toch materieel dat al jarenlang wordt ingezet.
Of is dit officieel vereist om de rijtuigen toe te laten op het Belgisch net ?
Paar jaar geleden werd de skitrein die via Nederland kwam nog elke week geschouwd in Essen.....die trein was dan nog gehuurd in België...
Gaan ze dat ook doen als OBB een paar rijtuigen uitgewisseld heeft ? DVIS hallo ?
Weet er iemand wat toen de reden daarvan was? Bij goederentreinen wordt dat toch ook niet gedaan?
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

ruqchri schreef: 19 nov 2019, 15:51 15u45: 13472 met vertraging rijdt nu tussen Aachen Hbf en Welkenraedt
Inmiddels is de trein weer in Aachen Hbf.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Zijn er foto's van de testritten

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door b-loc »

Finalement il est arrivé avec 120min de retard...
Passage du train test NightJet sur le Hammerbrücke (ligne 37) Afbeelding
Foto van Laurent Wallorail op Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

260689 schreef: 19 nov 2019, 10:17 Wat mij opvalt is dat zowel zondag 19 als woensdag 22 alsook maandag 20 en donderdag 23 januari niet boekbaar is tot Luik en Brussel. Als je dan de bestemming Aachen ingeeft kan je die wel boeken.
Even geduld nog, er is nog geen commercieel akkoord tussen NMBS en ÖBB, zodra dat er is gaat de boeking (opnieuw) open.
De ritten op 13 en 16 januari zijn nog zonder reizigers. Op 19/20 resp. 20/21 januari vinden de eerste ritten met reizigers plaats.
ruqchri

Re: Nachttreinen

Bericht door ruqchri »

Terugreis in Aachen Hbf op 19.11.2019 – Foto © Michel Hanssens (Wallorail)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Mooie foto’s
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/

Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

FLV-FGSP schreef:Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/

Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Interessant. Wel één bedenking: Als ze nu in zo'n vaste samenstelling 2 stuurrijtuigen zouden steken zouden locwissels een pak eenvoudiger worden (op voorwaarde dat alles compatibel is natuurlijk).
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
FLV-FGSP schreef:Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/

Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Interessant. Wel één bedenking: Als ze nu in zo'n vaste samenstelling 2 stuurrijtuigen zouden steken zouden locwissels een pak eenvoudiger worden (op voorwaarde dat alles compatibel is natuurlijk).
Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

ianryckewaert13 schreef: 25 nov 2019, 16:16 Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.
Laatst gewijzigd door trainlovertje op 25 nov 2019, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Joris »

FLV-FGSP schreef: 25 nov 2019, 14:26 Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/

Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden als de klassieke lig 6 er niet meer bij is, waar je ook als enkeling kan boeken. Daar heb je tenminste nog de mogelijkheid om overdag te zitten. Niet alle NightJets vertrekken om 21h en komen aan om 8h. Daarnaast zijn private afdelingen van 4 soms wat klein. Genoeg gezinnen bestaan uit 5 of 6 personen. Tenslotte: als ze enkel van die capsules en prive afdelingen gaan inzetten, dan daalt het aantal ligplaatsen per rijtuig volgens mij sterk (en gaan de kosten dus omhoog).
Ik hoop dat dit experiment niet gaat eindigen zoals de Talgo Intercity Night...
Afbeelding
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

trainlovertje schreef:
ianryckewaert13 schreef: 25 nov 2019, 16:16 Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.
De vectron is familie van de type18/19

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Plaats reactie