Nachttreinen

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Joris »

trainlovertje schreef: 25 nov 2019, 17:15
ianryckewaert13 schreef: 25 nov 2019, 16:16
Shrek schreef:Interessant. Wel één bedenking: Als ze nu in zo'n vaste samenstelling 2 stuurrijtuigen zouden steken zouden locwissels een pak eenvoudiger worden (op voorwaarde dat alles compatibel is natuurlijk).
Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.
Ze hebben er daar maar 50 van die 3kv aankunnen, en die zijn hard nodig voor de treinen naar Italië en Tsjechië. Reken er dus inderdaad niet op dat we die ooit in België gaan zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Joris »

Shrek schreef: 25 nov 2019, 15:59
FLV-FGSP schreef:Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/

Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Interessant. Wel één bedenking: Als ze nu in zo'n vaste samenstelling 2 stuurrijtuigen zouden steken zouden locwissels een pak eenvoudiger worden (op voorwaarde dat alles compatibel is natuurlijk).
Ze gaan waarschijnlijk semi-motorstellen willen bouwen zoals de RailJets. En dan is het niet de bedoeling dat daar veel locs gewisseld worden.
Het beetje tijd dat je met 2 stuurstanden zou kunnen uitsparen is volgens mij verwaarloosbaar. En het doet de kosten stijgen en de plaatsen dalen.
Afbeelding
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Joris schreef:
trainlovertje schreef: 25 nov 2019, 17:15
ianryckewaert13 schreef: 25 nov 2019, 16:16 Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.
Ze hebben er daar maar 50 van die 3kv aankunnen, en die zijn hard nodig voor de treinen naar Italië en Tsjechië. Reken er dus inderdaad niet op dat we die ooit in België gaan zien.
En de theorie hebben we der maar 2 nodig 1 richting Oostenrijk en 1 in tegen richting

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

ianryckewaert13 schreef:
trainlovertje schreef:
ianryckewaert13 schreef: 25 nov 2019, 16:16 Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.
De vectron is familie van de type18/19

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
familie van wilt niets zeggen in een homologatie ;)
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef:
trainlovertje schreef: Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.
De vectron is familie van de type18/19

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
familie van wilt niets zeggen in een homologatie ;)
Ik bedoel zelfde gelijkenissen tussen vectron en 18/19

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

ianryckewaert13 schreef: 25 nov 2019, 18:39
Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef:De vectron is familie van de type18/19

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
familie van wilt niets zeggen in een homologatie ;)
Ik bedoel zelfde gelijkenissen tussen vectron en 18/19

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
En ik zeg dat dat niets uitmaakt, de vectron moet een aparte homologatieprocedure doorlopen (waar ze wel al mee bezig zijn).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

De 18 is officieel een eurosprinter. De vectoren is de opvolger van de eurosprinter. Dus technisch gezien heeft hij meer met een taurus gemeen ;-)
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

FLV-FGSP schreef: 20 nov 2019, 10:31
260689 schreef: 19 nov 2019, 10:17 Wat mij opvalt is dat zowel zondag 19 als woensdag 22 alsook maandag 20 en donderdag 23 januari niet boekbaar is tot Luik en Brussel. Als je dan de bestemming Aachen ingeeft kan je die wel boeken.
Even geduld nog, er is nog geen commercieel akkoord tussen NMBS en ÖBB, zodra dat er is gaat de boeking (opnieuw) open.
De ritten op 13 en 16 januari zijn nog zonder reizigers. Op 19/20 resp. 20/21 januari vinden de eerste ritten met reizigers plaats.
Nog altijd niet te boeken. Wel vreemd dat er in alle kranten staat dat de boeking open is, waarna boekingen de dag erna weer gesloten worden. Is alleszins geen goede reclame voor deze trein.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Wanneer zijn de volgende testen met de NJ

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

Volgens de website:

"Tickets for this connection are expected to go on sale on 4 December 2019"
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Tickets voor de Nightjet van/naar Brussel zijn (opnieuw) boekbaar via tickets.oebb.at, maar pas vanaf 19 januari. Vreemd is dat je 19 januari wel van Wenen naar Brussel kan boeken, maar de omgekeerde route die de 20e in Brussel vertrekt niet; de eerste rechtstreekse boekbare reis van Brussel naar Wenen is pas op 23 januari. De treinen die niet boekbaar zijn van/tot Brussel zijn dat wel vanaf/tot Keulen, via hun 'nieuwe' reisweg via Bonn-Beuel.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Nachttreinen

Bericht door kika »

Niet vreemd, dit is zo aangekondigt: Brussel-Wenen is enkel op donderdagavond. Ik vermoed dat een ledige rit van Brussel naar Keulen of Düsseldorf er op maandagochtend is. Zou het wel tof hebben gevonden als ze daar dan een dag-IC op inzetten, beetje Thalys en ICE wakker maken.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Ik heb een ticket kunnen bemachtigen voor Wenen - Brussel te doen op zondag 19 januari. Een single deluxe met douchen en wc in de coupé.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

kika schreef:Niet vreemd, dit is zo aangekondigt: Brussel-Wenen is enkel op donderdagavond. Ik vermoed dat een ledige rit van Brussel naar Keulen of Düsseldorf er op maandagochtend is. Zou het wel tof hebben gevonden als ze daar dan een dag-IC op inzetten, beetje Thalys en ICE wakker maken.
Zou goed zijn dat de IC oostende Aachen Keulen terug komt zoals vroeger want nu is de klassieke stellen die de ritten naar Aachen doen maar gaat ook geen 5 jaar meer duren

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Nachttreinen

Bericht door Davy »

Heeft er iemand overzichtje van de prijzen?
Plaats reactie