Materieel GEN-CR

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Eerste klas betalen om te kunnen zitten... hmm.

Het afgelegde traject met de metro is meestal ook véél korter.

Enfin, ik denk niet dat het zover zal komen.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Wover schreef:serieus? Mja, laatste keer was 2-3 jaar geleden denk ik, van centraal naar brupark geloof ik, ik dacht toen toch €1 betaald te hebben :P

En de premetro in Antwerpen is €1, en daar kan je zelfs zitten ;)
Premetro Antwerpen is € 1,50 op het voertuig, € 1,20 biljet in voorverkoop (aan automaat/in winkel). Met lijnkaart € 0,80. En geldt altijd voor één uur.
Moet wel gezegd worden dat deze trams een maximum aan zitplaatsen hebben.

Grtz,
Maikel
Steven

Bericht door Steven »

blijkbaar al tijdje terug da wover tram of bus genomen heeft en de nieuwe tarieven kent die al tijdje van toepassing zijn :-)
Wover

Bericht door Wover »

Mja, sinds ik een buzzypass heb ken ik de tarieven niet echt meer goed :)
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:Mja, sinds ik een buzzypass heb ken ik de tarieven niet echt meer goed :)
zoveel is duidelijk :lol:
Jean

Bericht door Jean »

Steven schreef: dus jij neemt nooit een metro of zo? want daar zijn in de meeste gevallen ook amper zitplaatsen in

Ik heb laatst 3€ betaald voor een heen- en terug-ticket voor de Metro naar de Heizel .

De metro trekt wel pakken sneller op en remt zo te voelen ook beter dan die afgeleefde groentjes , ik heb daar nog nooit lang moeten rechtstaan voor ik zitplaats vond .

GEN heeft als doel automoblisten verleiden om de trein te nemen voor verplaatsingen naar Brussel en omliggende Rand .

Als het GEN-aanbod niet aantrekkelijk (materiaal ,tarrieven ,frekwentie ,stiptheid , prijs ,comfort ) genoeg is blijven die mensen gewoon in hun comfortabele en flexibele auto , desnoods staan ze 2 X dagelijks in de file , ze zijn dat vaak al jaren zo gewoon .
Steven

Bericht door Steven »

Jean schreef:
Steven schreef: dus jij neemt nooit een metro of zo? want daar zijn in de meeste gevallen ook amper zitplaatsen in

Ik heb laatst 3€ betaald voor een heen- en terug-ticket voor de Metro naar de Heizel .

De metro trekt wel pakken sneller op en remt zo te voelen ook beter dan die afgeleefde groentjes , ik heb daar nog nooit lang moeten rechtstaan voor ik zitplaats vond .

GEN heeft als doel automoblisten verleiden om de trein te nemen voor verplaatsingen naar Brussel en omliggende Rand .

Als het GEN-aanbod niet aantrekkelijk (materiaal ,tarrieven ,frekwentie ,stiptheid , prijs ,comfort ) genoeg is blijven die mensen gewoon in hun comfortabele en flexibele auto , desnoods staan ze 2 X dagelijks in de file , ze zijn dat vaak al jaren zo gewoon .
tja ma zolang mensen ergens gaan wonen waar er geen openbaar vervoer komt zijn er ook vele die zullen blijven denken, ik zit al in de auto ik blijf er dan ook maar inzitten tot mijn bestemming (kheb zo groot deel van mijn familie)
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Jean schreef: Als het GEN-aanbod niet aantrekkelijk (materiaal ,tarrieven ,frekwentie ,stiptheid , prijs ,comfort ) genoeg is blijven die mensen gewoon in hun comfortabele en flexibele auto , desnoods staan ze 2 X dagelijks in de file , ze zijn dat vaak al jaren zo gewoon .
Met u kan ik spreken, ze! :D

Blijkbaar zijn der hier veel mensen die het maar normaal vinden dat de N.M.B.S. van die beestenwagons op de sporen zet? :(

Eigenlijk vind ik het dan nog stom dat lijn X met luxe rijtuigen wordt bediend (MS 96, I11) en op de lijn Y dan beestenwagons!

De trein dient toch voor lange afstanden in vergelijking met een metro + trein is duurder.
Daarbij vind ik dat de N.M.B.S. nog eens hun 10 gebonden dringend moeten nalezen , daarvoor verwijs ik naar hun handvest voor de klant (Sporen naar kwaliteit , die in 1994 uitgebracht werd..).
Ze willen blijbaar massaal rechstaan gaan promoten!
Voor mij is der één ding duidelijk als de N.M.B.S. de mensen wil aanmoedigen om de auto te laten staan en de trein te nemen zullen ze toch ander materiaal moeten kopen en GEEN BEESTENWAGONS!!!

Der zei hier iemand "er is ook een afdeling 1ste klas".
Was het de bedoeling misschien om geen 1ste klas te voorzien of minder in de beestenwagons?

En bewonder ze maar goed ze de nieuwe trendy motorstellen .. Afbeelding Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

ik hoor hier moord en brand roepen van voor iets van binnen uit volledig zichtbaar is, de beste stuurlui staan aan wal, wacht tot dit project volwaardig is voorgesteld en dan volgt er nog voldoende tijd om eventuele kritiek te geven
groentje

Bericht door groentje »

Spijtig genoeg is het dan meestal te laat...
Niet alleen bij de NMBS, trouwens, dat is ook zo bij bouwvergunningen, gemeenteraadsbeslissingen...
Teach2

Bericht door Teach2 »

Blijkbaar zijn der hier veel mensen die het maar normaal vinden dat de N.M.B.S. van die beestenwagons op de sporen zet?
Kalm aan, niet panikeren. Zoals eerder al gezegd: Als je door de ramen op de foto's kijkt (niet degene die jij hebt gepost, een van de anderen), dan zie je duidelijk dat dit stel voorzien is van de gewone banken van de andere gemoderniseerde stellen. Zou me niks verbazen als het enige verschil, buiten de kleurstelling dan, is dat deze stellen digitale informatiepanelen hebben, een vooruitgang dus.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Nou... bagger...! :evil:
Die oude zien er véél mooier uit! :wink:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Op onderstaande foto kan je zien dat er weldegelijk nog vernieuwe banken inzitten.
Groeten,
Joris De Mol
Bijlagen
Foto eveneens uit Mechelen, maar dan op 22/10/06.
Foto eveneens uit Mechelen, maar dan op 22/10/06.
IMG_0028.jpg (90.21 KiB) 4264 keer bekeken
Afbeelding
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Al dienne paniek voor niemandal :lol:
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

En hoe is het met de andere kant? :P
Plaats reactie