
Smalspoor Beverloo
Re: Smalspoor Beverloo
Mannekes, we zijn 2018, hé. Nu wordt Beverlo met enkel 'o' geschreven... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Smalspoor Beverloo
Beste Miltrain,
Ik lees pas je opmerkingen. In het algemeen, liever een privévraag. Het is een classieke en efficienter kanaal voor specifieke vragen. In het geval van Beverloo en Elsenborn, een ex-militair (Piet R.) had zijn herrineringen en info's doorgegeven. En met een artikel in onze tijdschrift geholpen. We hebben geen andere info voor het moment.
TRAMANIA vzw publiceert een tijdschrift, boeken, restaureert trams, werkt met andere vzw's en instellingen. (sponsoring en tentoonstellingen)
TRAMANIA vzw is geen documentatiecentrum. Er zijn andere vzw en instellingen daarmee bezig. Mupdofer is een voorbeeld, META ook (NMVB archieven in Antwerpen Groenenhoek bv), het Luikse museum heeft een bibliotheek en archieven. Ook Trainworld.
Het zijn de verschillende auteurs die hun herrineringen, foto's, eigen documentatie, uitvindingen, conclusies in kaart brengen. (leden of niet van TRAMANIA vzw) Artikels verschijnen wanneer ze "rijp" zijn, volgens de auteurs. Ook soms op basis van een evenement, of een verjaardag. Dus hebben we geen centrale bron van informatie. Bijdrages op niveau zijn altijd welkom in alle talen. Meestal in het Frans, maar er zijn al artikels in het Nederlands en Engels verschenen.
Enigste "centrale" uitzondering: een database van 10.000 foto's is on line op onze site. (85% NMVB trams, 15% rest van Belgie, buitenland. Uitzonderlijk smalspoor)
Betreffende onze smalspoor materieel kijk naar EXPO*MOËS*MEC: een collectie MOËS motoren en locomotieven in Dronten, NL
Onze drietalig site: www.tramania.com
Voorbeeld van TRAMANIA tijdschrift
TRAMANIA doeleneinden
TRAMANIA realisaties
Algemene presentatie
Groeten,
Philippe DUSSART-DESART, penningmeester TRAMANIA vzw
Ik lees pas je opmerkingen. In het algemeen, liever een privévraag. Het is een classieke en efficienter kanaal voor specifieke vragen. In het geval van Beverloo en Elsenborn, een ex-militair (Piet R.) had zijn herrineringen en info's doorgegeven. En met een artikel in onze tijdschrift geholpen. We hebben geen andere info voor het moment.
TRAMANIA vzw publiceert een tijdschrift, boeken, restaureert trams, werkt met andere vzw's en instellingen. (sponsoring en tentoonstellingen)
TRAMANIA vzw is geen documentatiecentrum. Er zijn andere vzw en instellingen daarmee bezig. Mupdofer is een voorbeeld, META ook (NMVB archieven in Antwerpen Groenenhoek bv), het Luikse museum heeft een bibliotheek en archieven. Ook Trainworld.
Het zijn de verschillende auteurs die hun herrineringen, foto's, eigen documentatie, uitvindingen, conclusies in kaart brengen. (leden of niet van TRAMANIA vzw) Artikels verschijnen wanneer ze "rijp" zijn, volgens de auteurs. Ook soms op basis van een evenement, of een verjaardag. Dus hebben we geen centrale bron van informatie. Bijdrages op niveau zijn altijd welkom in alle talen. Meestal in het Frans, maar er zijn al artikels in het Nederlands en Engels verschenen.
Enigste "centrale" uitzondering: een database van 10.000 foto's is on line op onze site. (85% NMVB trams, 15% rest van Belgie, buitenland. Uitzonderlijk smalspoor)
Betreffende onze smalspoor materieel kijk naar EXPO*MOËS*MEC: een collectie MOËS motoren en locomotieven in Dronten, NL
Onze drietalig site: www.tramania.com
Voorbeeld van TRAMANIA tijdschrift
TRAMANIA doeleneinden
TRAMANIA realisaties
Algemene presentatie
Groeten,
Philippe DUSSART-DESART, penningmeester TRAMANIA vzw