Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door sander855 »

IC 3435 (Turnhout - Binche) rijdt vandaag met Klassiekje + MS 75 (rood, rijrichting rechts volledig proper!) + Klassiekje. Nummers van de treinstellen heb ik niet kunnen zien.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef: 19 dec 2019, 10:45
260689 schreef: 19 dec 2019, 10:25
Freken schreef: 19 dec 2019, 10:02 IC1830 rijdt op Antwerpen Centraal - Oostende met HLE18 + I10 + 10xI11 + I11 stuurrijtuig. Wordt in FGSP verspoord wegens te korte lengte van het perron.
Is nog niet zo heel lang geleden. Maar met zo een lange stam zijn de laatste 3 rijtuigen afgesloten voor de reizigers.
Gaat volgens mij toch al terug tot 2013-2014, toen de overtollige I11 een tijdlang ingezet werd naar Antwerpen op het moment dat er een paar M6-stammen in omloop kwamen op Oostende - Eupen. Met de nieuwe dienstregeling zijn die allemaal verhuisd naar de nieuwe IC Kortrijk - Welkenraedt en was het ook alweer gedaan met de I11 naar Antwerpen. Nog langer geleden (meer dan 10 jaar) was het wel dagelijkse kort, toen was het nog in combinatie met een HLE 13.
27 juli 2019 bij de laatste minimale dienstverlening. Dus j
Het is bijna maar een half jaar geleden.
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Wout912 »

IC 1837 Antwerpen-Oostende is vandaag onderweg met een HLE27/21 met 9 M4-rijtuigen.
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rdv »

Hoe komt het dat er zoveel ongewone samenstellingen onderweg zijn op een stakingsdag?
Het lijkt wel of men speciaal stammen is gaan samenstellen, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk?

Is dat omdat de gewone treinen te laat aankomen in de depots (lees: kort voor start van de staking, of na de start van de staking), en dat ze dus niet klaargemaakt zijn voor de volgende inzet?
Het lijkt dat veel stammen van P-treinen afkomstig zijn, deze komen vroeger binnen in de depots en kunnen dus klaargemaakt worden voor de staking start. Is dat de uitleg?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Speciaal samengestelde stammen heb ik nog niets over gelezen. De I11'en op Antwerpen - Oostende waren gewoon afkomstig van de Eupen - Oostende, de 27+M6+27 op Brussel - Dendermonde wordt normaal ingezet tussen de luchthaven en Doornik/Bergen of Charleroi-Essen en ook de MS75 vanuit Sint-Niklaas of MS80 vanuit Gent zijn daar sowieso aanwezig voor (andere) diensten.

De verklaring is inderdaad een combinatie van alle elementen die je vermeldt... welk materieel hebben we staan, welk materieel kent het personeel (bestuurders en begeleiders) die beschikbaar zijn, kunnen we het materieel zo inzetten dat het de volgende dag op de juiste plaats staat voor de normale dienstregeling, enzovoort.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanavond zag ik omstreeks 18u40 in Brussel Noord een trio AM 96ers met als bestemming Antwerpen Centraal. De stellen hadden de volgende nummers: 515,506 en 501.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

Lukas schreef: 24 dec 2019, 23:02 Hoi,

Vanavond zag ik omstreeks 18u40 in Brussel Noord een trio AM 96ers met als bestemming Antwerpen Centraal. De stellen hadden de volgende nummers: 515,506 en 501.

Lukas
Ter vervanging van een ram M5'en die was uitgevallen.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

Vanavond een paar EXT‘s naar Noorderkempen wegens Sylvester dienstregeling NS.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Het is enorm lang geleden. Maar vandaag is het nogmaals eens bewezen. De E507 heeft vandaag gereden met 2x2 am62/66!!! Wel is waar beperkt tot Luik en via de L36 ipv L2.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef: 16 jan 2020, 10:40 Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:40 Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
En zouden die klassiekjes daarna toch weer terugrijden naar Oostende vanaf Luik? In de app en planner vind je die trein 17200 wel terug, maar daarna lijkt het er allemaal business as usual met de 534 die zonder enig bericht wordt aangekondigd vanaf Eupen. Was die 17200 niet gewoon een normale I11-samenstelling die dan vanaf Eupen terugkeert als 534?
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef: 16 jan 2020, 10:56
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:40 Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
En zouden die klassiekjes daarna toch weer terugrijden naar Oostende vanaf Luik? In de app en planner vind je die trein 17200 wel terug, maar daarna lijkt het er allemaal business as usual met de 534 die zonder enig bericht wordt aangekondigd vanaf Eupen. Was die 17200 niet gewoon een normale I11-samenstelling die dan vanaf Eupen terugkeert als 534?
Trein zal terugkeren naar Luik als E17300
E534 zal terug met dezelfde klassiekjes naar Oostende rijden.
Spoor Z
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020, 21:35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Spoor Z »

260689 schreef: 16 jan 2020, 10:35 Het is enorm lang geleden. Maar vandaag is het nogmaals eens bewezen. De E507 heeft vandaag gereden met 2x2 am62/66!!! Wel is waar beperkt tot Luik en via de L36 ipv L2.
Kent iemand de reden hiervoor?
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

IC534 rijdt met I11.
260689 schreef:
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:56
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51 Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
En zouden die klassiekjes daarna toch weer terugrijden naar Oostende vanaf Luik? In de app en planner vind je die trein 17200 wel terug, maar daarna lijkt het er allemaal business as usual met de 534 die zonder enig bericht wordt aangekondigd vanaf Eupen. Was die 17200 niet gewoon een normale I11-samenstelling die dan vanaf Eupen terugkeert als 534?
Trein zal terugkeren naar Luik als E17300
E534 zal terug met dezelfde klassiekjes naar Oostende rijden.
Plaats reactie