Nachttreinen

FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

De plaatsen in het slaaprijtuig zijn vaak als eerste uitverkocht.
ÖBB is dringend op zoek naar materieel om te huren: https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... HTML&src=0
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nachttreinen

Bericht door AlexNL »

rvdborgt schreef: 04 dec 2019, 18:49
Ik zie hier andere (vanaf-)prijzen:
https://www.nightjet.com/buchung/tarifi ... hiene.html
Waar komt jouw overzicht vandaan? Of is dat wat er nog beschikbaar is op de eerste rit vanaf Brussel?

Groetjes,
Rian
Ik heb de ÖBB-kaartverkoopwebsite gebruikt om deze prijzen te achterhalen. Daarbij was ik inderdaad uitgegaan van de eerste dag waarop de trein vanaf Brussel rijdt.

Bij mij werken momenteel zowel de Nightjet-website als de ÖBB-website niet, ik kan nu dus niet kijken hoe het er een paar maanden later uitziet qua prijzen :(
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

Joris schreef: 06 dec 2019, 01:06 Let er trouwens op dat voor de eerste rit de slaapwagen al uitverkocht is!

Wellicht allemaal HGBTF'ers en Seat61-followers ;).
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nachttreinen

Bericht door AlexNL »

De ÖBB-website doet het voor mij nu wel, en ik heb nog eens naar de tarieven gekeken die ik eerder heb genoemd.

Ik krijg op 20 januari nu wel een vanaf-prijs van € 29,90, maar op allerlei andere data in januari, februari en maart is het goedkoopste ticket nog € 44,90. Vanaf april krijg ik wel consistent Sparschiene-tickets van € 29,90 te zien. Wellicht moeten sommige prijzen nog worden ingeladen.

Dit zijn de prijzen die ik eruit krijg:

Zitplaats:
- Sparschiene-prijs: € 29,90
- Komfort-Ticket: € 99

Ligplaats:
- Sparschiene: € 49,90
- Komfort-Ticket: € 119,00
- + € 10 om in een hokje met 4 te slapen

Slaapplaats:

Code: Selecteer alles

+-----------------------------------+-------------+----------------+
| Accomodatie                       | Sparschiene | Komfort-Ticket |
+-----------------------------------+-------------+----------------+
| In hokje met 3 bedden             |   € 139,90  |      € 159     |
| In hokje met 2 bedden             |   € 159,90  |      € 179     |
| In hokje met 3 bedden + wc/douche |   € 159,90  |      € 179     |
| In hokje met 2 bedden + wc/douche |   € 179,90  |      € 199     |
| In hokje met 1 bed                |   € 209,90  |      € 229     |
| In hokje met 1 bed + wc/douche    |   € 229,90  |      € 249     |
+-----------------------------------+-------------+----------------+
Andere opties:
- Zitplaatshokje voor jezelf: € 99,00
- Ligplaatshokje voor jezelf: € 199,00

Alle prijzen zijn vanaf-prijzen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Joris schreef: 05 dec 2019, 21:20 Ergens wel jammer dat men er op de website van B-Europe nergens reclame voor maakt... zelfs hun pagina van de NightJet maakt geen vermelding van de Nightjet Brussel-Wenen/Innsbruck...
Is al aangepast, binnenkort zal er wellicht ook een grote banner op hun homepage staan.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Ik merk toch wel wat prijsverschillen op tussen beide websites. En ook zijn er via de ÖBB nog wel tickets te boeken voor de slaapcabines van de eerste rit naar Brussel, via NMBS niet.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

trainlovertje schreef: 06 dec 2019, 23:14
Joris schreef: 05 dec 2019, 21:20 Ergens wel jammer dat men er op de website van B-Europe nergens reclame voor maakt... zelfs hun pagina van de NightJet maakt geen vermelding van de Nightjet Brussel-Wenen/Innsbruck...
Is al aangepast, binnenkort zal er wellicht ook een grote banner op hun homepage staan.
Dat zou best zijn en wat affiches en reclame zoals Thalys en Eurostar dat doen hoe moeten mensen anders weten dat er een nachttrein bestaat...
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

In Brussel zuid in de internationale lokketen zaal komt er regelmatig reclame van de nightjet

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Ik doe de eerste rit op zondag 19/01 van Wien - Brüssel en maandag 20/01 Brüssel - Innsbruck. Allebei in een slaapcoupe single deluxe met douche en Wc
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Nachttreinen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Is het normaal dat ik op de gele dienstregelingstabellen in Brussel Zuid niets terug vind van de nieuwe nachttrein Brussel - Wenen / Innsbruck?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nachttreinen

Bericht door groentje »

Gokje, omdat die trein pas zal rijden over een paar weken, staat hij nog niet in de dienstregeling, en zullen de affiches worden aangepast wanneer hij eindelijk begint te rijden.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 04 jan 2020, 00:49 Gokje, omdat die trein pas zal rijden over een paar weken, staat hij nog niet in de dienstregeling, en zullen de affiches worden aangepast wanneer hij eindelijk begint te rijden.
Zou best kunnen. Als hij er dan nog niet op staat, gewoon het formulier van de klantendienst invullen dat er een trein ontbreekt:
https://www.belgiantrain.be/nl/support/ ... n-services

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Maandagavond 6 januari rijdt er weer een Intersoc nachttrein. Deze komt vertrekt rond de middag in Aachen West en maakt een hele ronde via Visé, Seraing, Namur, Charleroi, Luttre, Manage en Braine-le-Comte zodat in Vorst Rijtuigen de loc niet van kant veranderd moet worden. Na een uurtje pauze in Vorst rijdt deze naar het Zuidstation, waar hij normaal zou moeten binnenrijden rond 17u45. Vertrektijd van de commerciële rit in Brussel-Zuid is voorzien om 18u33. Vanaf hier neemt hij de route via L36 en L37, dus niet via de HSL's, naar Aachen Hbf.
Ik vermoed dat de trein getrokken zal worden door een TRAXX locomotief, omdat hij in Aachen West vertrekt.

Op 15 januari is er weer een Intersoc nachttrein, dan met passagiers in beide richtingen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Het kan ook een hle18 zijn, die mogen ook naar Aachen. En je hebt dan meer treinbestuurders die zowel materieel als lijn kennen = iets vlotter te plannen voor alle diensten.
De Traxx is in weinig standplaatsen gekend.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef: 05 jan 2020, 08:37 Het kan ook een hle18 zijn, die mogen ook naar Aachen. En je hebt dan meer treinbestuurders die zowel materieel als lijn kennen = iets vlotter te plannen voor alle diensten.
De Traxx is in weinig standplaatsen gekend.
Maar de heenreis kan toch niet met HLE18 gebeuren? Er is toch geen mogelijkheid om onder 3kV DC Aachen West buiten te rijden dacht ik?
Plaats reactie