Steven schreef: ↑05 jan 2020, 08:37
Het kan ook een hle18 zijn, die mogen ook naar Aachen. En je hebt dan meer treinbestuurders die zowel materieel als lijn kennen = iets vlotter te plannen voor alle diensten.
De Traxx is in weinig standplaatsen gekend.
Die treinen rijden met een Traxx (hoogstwaarschijnlijk die van LINEAS met hun logo erop).
2 machinisten van depot FN zullen die trein samen doen. Zoals andere voorgaande jaren.
Het betreft hier over de intersoc treinen. De nightjet rijd met T18
Laatst gewijzigd door 260689 op 07 jan 2020, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
railtravelmanager schreef: ↑07 jan 2020, 16:00
en die Traxx zal die 10 rijtuigen wel aankunnen hoor 5 voor Wenen, 5 voor Innnsbruck waarvan telkens 2 zit, 2 lig, 1 bedrijtuig
Het ging over de Intersoctrein naar Zwitserland, niet over de Oostenrijkse Nightjet.
Nuja, ik had het in dit topic geplaatst, omdat dit het algemene topic voor nachttreinen was, maar de laatste maanden wordt het volledig overheerst door de Nightjet, uiteraard.
Steven schreef: ↑05 jan 2020, 08:37
Het kan ook een hle18 zijn, die mogen ook naar Aachen. En je hebt dan meer treinbestuurders die zowel materieel als lijn kennen = iets vlotter te plannen voor alle diensten.
De Traxx is in weinig standplaatsen gekend.
Die treinen rijden met een Traxx (hoogstwaarschijnlijk die van LINEAS met hun logo erop).
2 machinisten van depot FN zullen die trein samen doen. Zoals andere voorgaande jaren.
Het betreft hier over de intersoc treinen. De nightjet rijd met T18
Hopelijk vallen de 18 in storing en komt er eens incidenteel een 27 voor de nightjet, Als ik me niet vergis rijd deze ook via lijn 36 ipv L2. Althans dat geeft OBB aan en qua rijtijd klopt het ook. Is veel leuker voor een plaatje een 27 ipv 18.
Steven schreef: ↑05 jan 2020, 08:37
Het kan ook een hle18 zijn, die mogen ook naar Aachen. En je hebt dan meer treinbestuurders die zowel materieel als lijn kennen = iets vlotter te plannen voor alle diensten.
De Traxx is in weinig standplaatsen gekend.
Die treinen rijden met een Traxx (hoogstwaarschijnlijk die van LINEAS met hun logo erop).
2 machinisten van depot FN zullen die trein samen doen. Zoals andere voorgaande jaren.
Het betreft hier over de intersoc treinen. De nightjet rijd met T18
Hopelijk vallen de 18 in storing en komt er eens incidenteel een 27 voor de nightjet, Als ik me niet vergis rijd deze ook via lijn 36 ipv L2. Althans dat geeft OBB aan en qua rijtijd klopt het ook. Is veel leuker voor een plaatje een 27 ipv 18.
Die treinen rijden met een Traxx (hoogstwaarschijnlijk die van LINEAS met hun logo erop).
2 machinisten van depot FN zullen die trein samen doen. Zoals andere voorgaande jaren.
Het betreft hier over de intersoc treinen. De nightjet rijd met T18
Hopelijk vallen de 18 in storing en komt er eens incidenteel een 27 voor de nightjet, Als ik me niet vergis rijd deze ook via lijn 36 ipv L2. Althans dat geeft OBB aan en qua rijtijd klopt het ook. Is veel leuker voor een plaatje een 27 ipv 18.
Bij mijn weten mogen die Duitsland niet binnen?
Toch wel, dat gebeurt af en toe nog. Laatste keer dat ik me herinner is vorig jaar ergens.
Tot Aachen Hbf mag de 27 rijden, maar niet op lijn 2, en daar rijdt de NightJet in beide richtingen langs. Op de heenweg wordt hij in Ans voorbijgestoken door de Thalys, vandaar de rittijd die aan lijn 36 doet denken.
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
FLV-FGSP schreef: ↑09 jan 2020, 23:24
Tot Aachen Hbf mag de 27 rijden, maar niet op lijn 2, en daar rijdt de NightJet in beide richtingen langs. Op de heenweg wordt hij in Ans voorbijgestoken door de Thalys, vandaar de rittijd die aan lijn 36 doet denken.
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
Aha ja ik zag op de obb kaart dat hij via tienen en landen ging. De 27 heeft altijd kapotte ices naar Aken gesleept.
FLV-FGSP schreef:Tot Aachen Hbf mag de 27 rijden, maar niet op lijn 2, en daar rijdt de NightJet in beide richtingen langs. Op de heenweg wordt hij in Ans voorbijgestoken door de Thalys, vandaar de rittijd die aan lijn 36 doet denken.
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
Kan de Taurus niet achter de trein helpen duwen tot boven op de helling en dan terug keren naar Aachen Hbf
FLV-FGSP schreef: ↑09 jan 2020, 23:24
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
Toch vreemd, want de 18 sleept er dagelijks talloze keren stammen van wel 12 I11'en omhoog zonder (zover ik weet) noemenswaardige problemen. Vroeger had je op bv. Luik - Quiévrain ook stammen van 8 M6'en met één 18. Pech gehad tijdens de test?
Eric0641 schreef: ↑10 jan 2020, 07:57Aha ja ik zag op de obb kaart dat hij via tienen en landen ging. De 27 heeft altijd kapotte ices naar Aken gesleept.
Ik dacht dat die kaartjes slechts indicatief waren, even gechecked, verbaasd door de tegenwoordige precisie, maar nog steeds, zou ik ze niet al teveel vertrouwen:
FLV-FGSP schreef: ↑09 jan 2020, 23:24
Tot Aachen Hbf mag de 27 rijden, maar niet op lijn 2, en daar rijdt de NightJet in beide richtingen langs. Op de heenweg wordt hij in Ans voorbijgestoken door de Thalys, vandaar de rittijd die aan lijn 36 doet denken.
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
Aha ja ik zag op de obb kaart dat hij via tienen en landen ging. De 27 heeft altijd kapotte ices naar Aken gesleept.
Tegenwoordig gebruiken ze ne T18 ervoor om die tot Aken te slepen. T18 heeft ook de testritten verzekerd voor de Nightjet.
FLV-FGSP schreef: ↑09 jan 2020, 23:24
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
Toch vreemd, want de 18 sleept er dagelijks talloze keren stammen van wel 12 I11'en omhoog zonder (zover ik weet) noemenswaardige problemen. Vroeger had je op bv. Luik - Quiévrain ook stammen van 8 M6'en met één 18. Pech gehad tijdens de test?
Het ging over de helling van Aken, niet die van Ans...
FLV-FGSP schreef: ↑09 jan 2020, 23:24
De trein zal trouwens uit 2x4 rijtuigen bestaan, de zitrijtuigen met fietsenafdeling bleken geen toelating voor België te hebben en de 18 begon bij de testrit met 10 rijtuigen op de helling van Aken te slippen.
Toch vreemd, want de 18 sleept er dagelijks talloze keren stammen van wel 12 I11'en omhoog zonder (zover ik weet) noemenswaardige problemen. Vroeger had je op bv. Luik - Quiévrain ook stammen van 8 M6'en met één 18. Pech gehad tijdens de test?
Het ging over de helling van Aken, niet die van Ans...
Precies. De test was nog net in het bladerenseizoen en in Aken is geen opdrukloc. In Luik (iets steiler dan Aken trouwens) is die er tijdens dat seizoen wel.