Spoorveiligheid langs de lijn.

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
TreinfanNL
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30

Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door TreinfanNL »

Je leest toch wel vaak dat er mensen op het spoor lopen enz, daarom heb je het idee als je in Nederland met de trein reist dat je in een kooi zit. Dat komt mede doordat zo ongeveer langs elke spoorlijn in Nederland hekken zijn geplaatst :? Nu is mijn vraag of er ook in België steeds meer hekken langs het spoor worden geplaatst voor de veiligheid?
TreinfanNL
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door TreinfanNL »

Ow bedankt! Toch zie ik nogsteeds vaak op Google Earth dat er nog niet veel hekken zijn, zal vast komen omdat het niet ip to date is!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door overweg13 »

Ja, tot wanhoop van de spoorfotografen. Vermoedelijk zijn de idioten die over het spoor lopen belangrijker dan iemand die eens een foto van een trein buiten het station wil maken. Alsof de gesel van de graffiti nog niet erg genoeg is...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:Ja, tot wanhoop van de spoorfotografen. Vermoedelijk zijn de idioten die over het spoor lopen belangrijker dan iemand die eens een foto van een trein buiten het station wil maken. Alsof de gesel van de graffiti nog niet erg genoeg is...
Uiteraard zijn die idioten belangrijker. Daar vallen veel meer doden dan met ongevallen aan overwegen of bij pure treinongelukken. Terecht dus dat Infrabel daarop focust.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door Eimai »

Als treinbestuurder vind ik het nu persoonlijk toch iets minder erg dat fotografen hun zicht niet 100% is dan dat ik iemand onder mijn trein heb...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door Shrek »

Treinfotografen of andere liefhebbers zijn trouwens altijd de allerlaagste prioriteit voor de NMBS en Infrabel. Een veilige spoorweg, een efficiënte spoorweg en als het kan een beetje aangenaam voor de reizigers, dat is de focus, de rest is irrelevant.
TreinfanNL
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door TreinfanNL »

Shrek schreef: 14 jan 2020, 19:33 Treinfotografen of andere liefhebbers zijn trouwens altijd de allerlaagste prioriteit voor de NMBS en Infrabel. Een veilige spoorweg, een efficiënte spoorweg en als het kan een beetje aangenaam voor de reizigers, dat is de focus, de rest is irrelevant.
Is in Nederland echt niet anders... daar kun je bijna nergens meer goede foto’s langs de lijn plaatsten. Zelfs bij een weg waar een paar auto’s rijden staat weer zo’n 2/3 meter hoog ding.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door overweg13 »

Ach ja, het is alleen maar mijn frustratie die ik eens wou uitspreken...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef: 14 jan 2020, 19:33 Treinfotografen of andere liefhebbers zijn trouwens altijd de allerlaagste prioriteit voor de NMBS en Infrabel. Een veilige spoorweg, een efficiënte spoorweg en als het kan een beetje aangenaam voor de reizigers, dat is de focus, de rest is irrelevant.
En als je er de pers en fora zoals dit op naleest, slagen ze er zelfs niet in om die prioriteiten waar te maken... Als die liefhebbers daar nog onder liggen, dan liggen ze inderdaad niet in de onderste schuif, maar al helemaal uitgeteld in een hoekje van de kamer. Overigens is het ooit anders geweest, of hoe verklaar je anders een ongelooflijk uitgebreide bibliotheek en tienduizenden foto's die alle met treinen te maken hebben? En het wordt tijd dat we Trainworld sluiten...
Met vriendelijke groet

overweg13
TreinfanNL
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door TreinfanNL »

overweg13 schreef: 14 jan 2020, 19:54
Shrek schreef: 14 jan 2020, 19:33 Treinfotografen of andere liefhebbers zijn trouwens altijd de allerlaagste prioriteit voor de NMBS en Infrabel. Een veilige spoorweg, een efficiënte spoorweg en als het kan een beetje aangenaam voor de reizigers, dat is de focus, de rest is irrelevant.
En als je er de pers en fora zoals dit op naleest, slagen ze er zelfs niet in om die prioriteiten waar te maken... Als die liefhebbers daar nog onder liggen, dan liggen ze inderdaad niet in de onderste schuif, maar al helemaal uitgeteld in een hoekje van de kamer. Overigens is het ooit anders geweest, of hoe verklaar je anders een ongelooflijk uitgebreide bibliotheek en tienduizenden foto's die alle met treinen te maken hebben? En het wordt tijd dat we Trainworld sluiten...
Trainworld sluiten? Zou zonde zijn, bij ons gaat bijna alles naar de sloper dus wees blij dat jullie nog zo veel oud materieel hebben :D
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door dekooiker »

Denk je nu echt dat hier zoveel bewaard wordt? Het is niet meer dan een schaamlapje om niet beschuldigd te worden van totaal gebrek aan interesse in het eigen bedrijfsverleden. Komende week wordt in Hasselt B.19 gesloopt, van een type dat bij mijn weten niet meer bestaat maar waarvan er ooit vele seinhuizen waren. Gebrek aan respect, interesse en een waanzinnige vernieuwingsdwang. Heeft niets met hekken te maken natuurlijk. Niettemin ben ik geen voorstander van alles maar vol hekken te zetten: het belemmert de goede toegang tot de infrastructuur door de technici en hun zwaar materieel.
De trein.
Alleen voor durvers.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door Jan-Mark »

dekooiker schreef: 15 jan 2020, 19:25 Komende week wordt in Hasselt B.19 gesloopt, van een type dat bij mijn weten niet meer bestaat maar waarvan er ooit vele seinhuizen waren.
Dan zou ik toch wat beter in area NE kijken, daar vindt u nog wat AR tweede generatie ;-)
TreinfanNL
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door TreinfanNL »

dekooiker schreef: 15 jan 2020, 19:25 Denk je nu echt dat hier zoveel bewaard wordt? Het is niet meer dan een schaamlapje om niet beschuldigd te worden van totaal gebrek aan interesse in het eigen bedrijfsverleden. Komende week wordt in Hasselt B.19 gesloopt, van een type dat bij mijn weten niet meer bestaat maar waarvan er ooit vele seinhuizen waren. Gebrek aan respect, interesse en een waanzinnige vernieuwingsdwang. Heeft niets met hekken te maken natuurlijk. Niettemin ben ik geen voorstander van alles maar vol hekken te zetten: het belemmert de goede toegang tot de infrastructuur door de technici en hun zwaar materieel.
Ik begrijp uw wel, alleen bedoel ik meer dat het bij jullie langer duurt voordat iets verdwijnt. De seinhuizen die gesloopt worden is natuurlijk jammer, maar helaas kan je niet alles bewaren!
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Spoorveiligheid langs de lijn.

Bericht door dekooiker »

Men kan wel iets bewaren. Als er de wil is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie