Nachttreinen

FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

Is geen commerciële rit, is niet boekbaar voor reizigers. Volgende week maandag is het officieel de eerste keer, vandaag en donderdag gaat het om testritten.
trainlovertje
Berichten: 2342
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

In Brussel Zuid stapte er daarstraks veel volk van de trein, volgens mij allemaal spoorwegpersoneel, zowel NMBS, DB als ÖBB personeel.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

trainlovertje schreef:In Brussel Zuid stapte er daarstraks veel volk van de trein, volgens mij allemaal spoorwegpersoneel, zowel NMBS, DB als ÖBB personeel.
Opleiding obb DB en NMBS voor de NJ in België

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Nachttreinen

Bericht door railtravelmanager »

toch onlogische vermeldingen op de App bij iedere INT trein

vanaf hier draait hij : de trein wisselt van Brussel naar Wien toch nergens zijn/haar rijrichting ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

railtravelmanager schreef:toch onlogische vermeldingen op de App bij iedere INT trein

vanaf hier draait hij : de trein wisselt van Brussel naar Wien toch nergens zijn/haar rijrichting ?
Ik vermoed dat iemand "turns into" iets te letterlijk vertaald heeft ;)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nachttreinen

Bericht door Steve »

Dat soort scheef vertaalde (en vaak ook gewoon nutteloze) zinnetjes is schering en inslag in de app en ondanks meldingen aan de klantendienst (die het probleem erkent) blijft het maar duren...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nachttreinen

Bericht door Adler »

Steve schreef: 15 jan 2020, 13:20 Dat soort scheef vertaalde (en vaak ook gewoon nutteloze) zinnetjes is schering en inslag in de app en ondanks meldingen aan de klantendienst (die het probleem erkent) blijft het maar duren...
Ook in de reisplanner op de website zoals bv. "Gaat terug van ... als ..." bij een tussenliggend station waar de trein gewoon langs komt.
Ik weet niet wie dat allemaal verzint.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

Adler schreef:
Steve schreef: 15 jan 2020, 13:20 Dat soort scheef vertaalde (en vaak ook gewoon nutteloze) zinnetjes is schering en inslag in de app en ondanks meldingen aan de klantendienst (die het probleem erkent) blijft het maar duren...
Ook in de reisplanner op de website zoals bv. "Gaat terug van ... als ..." bij een tussenliggend station waar de trein gewoon langs komt.
Ik weet niet wie dat allemaal verzint.
Dat is omdat de trein het land binnenrijdt of uit rijdt na dat station of veranderd van nr

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nachttreinen

Bericht door Adler »

ianryckewaert13 schreef: 15 jan 2020, 15:17
Adler schreef:
Ook in de reisplanner op de website zoals bv. "Gaat terug van ... als ..." bij een tussenliggend station waar de trein gewoon langs komt.
Ik weet niet wie dat allemaal verzint.
Dat is omdat de trein het land binnenrijdt of uit rijdt na dat station of veranderd van nr
Dat kan wel zo zijn maar die tekst slaat dus nergens op.
Terug gaan betekent voor mij nog altijd terugkeren van waar je komt wat hier dus helemaal niet het geval is.

Bijvoorbeeld voor de trein van Roosendaal naar Puurs staat bij Essen: Gaat terug van Essen als S32 ... in de richting Puurs, en dan nog met een rood uitroepteken.
Hoe moet je daar als reiziger nu nog aan uit kunnen aan al die cryptische teksten ?
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

ianryckewaert13 schreef: 15 jan 2020, 15:17
Adler schreef:
Steve schreef: 15 jan 2020, 13:20 Dat soort scheef vertaalde (en vaak ook gewoon nutteloze) zinnetjes is schering en inslag in de app en ondanks meldingen aan de klantendienst (die het probleem erkent) blijft het maar duren...
Ook in de reisplanner op de website zoals bv. "Gaat terug van ... als ..." bij een tussenliggend station waar de trein gewoon langs komt.
Ik weet niet wie dat allemaal verzint.
Dat is omdat de trein het land binnenrijdt of uit rijdt na dat station of veranderd van nr
Het gebeurt ook bij treinen die niet van nummer veranderen en soms ook vanaf het eerste station. Zie bv. ICE 19 vandaag. Totaal zinloos. Ik heb ook hier al geleerd om dergelijke opmerkingen te negeren, met het risico natuurlijk dat ik die weinige opmerkingen die wel nuttig zijn ook negeer...

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Vandaag zal de E324 met vermoedelijk 60min RT de grens over rijden wegens technische storing aan de trein zelf. Staat zo in de DB app te lezen.
trainlovertje
Berichten: 2342
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

260689 schreef: 16 jan 2020, 09:42 Vandaag zal de E324 met vermoedelijk 60min RT de grens over rijden wegens technische storing aan de trein zelf. Staat zo in de DB app te lezen.
Had ik ook opgemerkt. Die vertraging is er pas in Aachen Hbf bijgekomen, dus waarschijnlijk probleem met de type 18.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

trainlovertje schreef: 16 jan 2020, 11:04
260689 schreef: 16 jan 2020, 09:42 Vandaag zal de E324 met vermoedelijk 60min RT de grens over rijden wegens technische storing aan de trein zelf. Staat zo in de DB app te lezen.
Had ik ook opgemerkt. Die vertraging is er pas in Aachen Hbf bijgekomen, dus waarschijnlijk probleem met de type 18.
Het zijn blijkbaar serieuze problemen, aangezien deze nog steeds te aken sta
Steven DH
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 dec 2019, 12:35

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven DH »

Ergens te horen gekregen dat de rit afgeschaft is.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Steven DH schreef: 16 jan 2020, 12:12 Ergens te horen gekregen dat de rit afgeschaft is.
Klopt 😉
Plaats reactie