Jammer, dit was inderdaad één van de meest opvallende seinhuizen.Jan-Mark schreef:Deze week is begonnen met de sloop van B.15 GMN, waardoor toch wel een van de meest iconische seinhuizen van gans België verdwijnt...
Concentratie seinhuizen
Re: Concentratie seinhuizen
Re: Concentratie seinhuizen
Tijdens de nacht van donderdag 31 oktober op vrijdag 1 november is B.1 volledig overgegaan van AR 3e generatie op EBP (een deel was al EBP), waarmee ook de area Centre volledig EBP-gestuurd is. Enkel in de area NE zijn er nu nog diverse AR-seinhuizen...
Re: Concentratie seinhuizen
Hoi,
Ligt lijn 35 ( Leuven - Aarschot - Hasselt ) ook in de Area NE? Ik weet dat er in Aarschot nog altijd een All Relais seinhuis in dienst is.
Lukas
Ligt lijn 35 ( Leuven - Aarschot - Hasselt ) ook in de Area NE? Ik weet dat er in Aarschot nog altijd een All Relais seinhuis in dienst is.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Concentratie seinhuizen
Area NE= provincies Antwerpen, Limburg en het gebied rond Leuven. Aarschot hoort er dus ook bij.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30
Re: Concentratie seinhuizen
GMN = Montzen
Zie voor een volledige lijst hier: http://users.telenet.be/pk/codes.htm
Zie voor een volledige lijst hier: http://users.telenet.be/pk/codes.htm
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 10:30
Re: Concentratie seinhuizen
Bij montzen had je toch ook dat rangeerterrein?FLV-FGSP schreef: ↑13 jan 2020, 16:57 GMN = Montzen
Zie voor een volledige lijst hier: http://users.telenet.be/pk/codes.htm
Re: Concentratie seinhuizen
Dat is daar nog steeds, ofschoon een deel der sporen reeds is uitgebroken.
Re: Concentratie seinhuizen
Niet zonder slag of stoot: de afbraak ging gepaard met een flinke dosis storingen in Hasselt. Terecht. Een beetje respect voor het eigen verleden misstaat niet.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Concentratie seinhuizen
S.VIII FKR (dat was het laatste actieve mechanische seinhuis van Vlaanderen) is op 16 maart gesloopt.
Re: Concentratie seinhuizen
Zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel en zin voor de eigen bedrijfsgeschiedenis verdwijnt zowat alles dat in bepaalde ogen niet nuttig is. Aan de verenigingen om het spoorverleden te bewaren. Goed bezig.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Concentratie seinhuizen
Het dient gezegd dat de samenleving en (in haar naam) ook de politiek dat zo gewild hebben. De budgetten zijn steeds maar gekrompen en gekrompen, dan is het normaal dat de spoorbedrijven zich terugplooien op hun kerntaken, en alle mogelijke nevenaspecten laten vallen. Als de treinen niet of slecht rijden worden ze daarop aangepakt, en terecht; men kan niet verlangen dat ze ook nog verantwoordelijkheid opnemen voor het cultuurhistorisch patrimonium. Tenzij ze daar apart voor vergoed worden, maar daarop rekenen we maar beter niet.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Concentratie seinhuizen
Er staan oude seinhuizen in Trainworld en in Treignes. Wat wil je nog meer? Je kan toch moeilijk verwachten dat we inefficiënte systemen in dienst houden uit nostalgie.dekooiker schreef:Zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel en zin voor de eigen bedrijfsgeschiedenis verdwijnt zowat alles dat in bepaalde ogen niet nuttig is. Aan de verenigingen om het spoorverleden te bewaren. Goed bezig.
Re: Concentratie seinhuizen
Zo is dat, Infrabel helpt actief de musea bij het verwerven van historische infrastructuurelementen maar heeft zelf geen enkele opdracht ivm behoud of nostalgie.jan_olieslagers schreef:Het dient gezegd dat de samenleving en (in haar naam) ook de politiek dat zo gewild hebben. De budgetten zijn steeds maar gekrompen en gekrompen, dan is het normaal dat de spoorbedrijven zich terugplooien op hun kerntaken, en alle mogelijke nevenaspecten laten vallen. Als de treinen niet of slecht rijden worden ze daarop aangepakt, en terecht; men kan niet verlangen dat ze ook nog verantwoordelijkheid opnemen voor het cultuurhistorisch patrimonium. Tenzij ze daar apart voor vergoed worden, maar daarop rekenen we maar beter niet.